וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויצר: "כולנו מעריצים את אבי ומתפללים שיקרה נס"

22.12.2010 / 15:58

אנשי כדורגל רבים המשיכו לבקר את אבי כהן בבית החולים, מצבו מוסיף להיות קריטי. תמיר כהן: "הוא יחזור אלינו, הוא יחייך"

קובי אליהו

צילום: קובי אליהו. עריכת וידאו: עידן גוראל

כדורגלן העבר אבי כהן עדיין מאושפז במצב קשה במחלקה הנוירוכירורגית לטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב. אין כל הטבה במצבו של כהן, כשמשפחתו עדיין שוהה לצדו זה היום השלישי ברציפות. שורה ארוכה של מבקרים עדיין ממשיכים לפקוד את מיטתו, כשהמשפחה ממשיכה לקבל עדכונים לא מעודדים מהרופאים. במהלך הלילה חלה הידרדרות קלה במצבו של כהן, בעיקר בשל הצטברות נוזלים ודם באיזור המוח.

הבוקר החל הצוות רפואי שמטפל בשחקן העבר טיפול לניקוז הלחץ התוך-גולגלתי שאמור לקחת כחמישה ימים ולאחריו תיערך הערכת מצב נוספת. גורם בבית החולים איכילוב מסר: "הסבירות שתהיה הידרדרות פתאומית במצב תוך כדי הטיפול נמוכה עד נמוכה מאוד, אולם היא קיימת מן הסתם, כי לפעמים יכולות להיווצר בעיות לא צפויות, אבל נכון לעכשיו לא צפוי שינוי במצבו הרפואי בימים הקרובים".

כמו אתמול, גם היום הופיעו מבקרים רבים בבית החולים איכילוב. בין האנשים שהגיעו לחזק את המשפחה היו אמציה לבקוביץ', בוני גינצבורג, ניסים כהן, ניר לוין, גל אלברמן, מאור בוזגלו, הסוכן פיני זהבי, מוטל'ה שפיגלר, צביקה רוזן, אריה בז'רנו, אלון נתן, אריאל שיימן, הרב רנטגן (שהגיע בבקשתו של תמיר כהן), אבי קושניר שעבד עם כהן בתכנית "רוקדים עם כוכבים", שייע גלזר, גל ניר, חברו של תמיר כהן, ויקי פרץ, עומר פרץ, וכן שוער העבר יהודה בוארון, שבעצמו עבר תאונת דרכים קשה מאוד ממנה הצליח להתאושש, והבוקר הוא הגיע כדי לחזק את המשפחה בזמנים הקשים.

מושיק שוויצר, ששיתף פעולה עם כהן במכבי תל אביב העלה זכרונות: "המצב הוא לא טוב. אנחנו מתפללים לשלומו של אבי. אני חבר שלו 35 שנה, אנחנו בהלם, הלם מוחלט. ביומיים האחרונים ממש קשה לי להתמודד עם העניין". שוויצר דיבר על משחק הדרבי ב-1979, כאשר בישל לכהן שער ב-0:2 על הפועל תל אביב: "אחרי הנינצחון בדרבי ב-79' יצאנו לבלות. אבי קרא לי ואמר לי 'מושיק אני רוצה שתדע משהו - אתה זה ששלח אותי לליברפול. כשתראה את הכותרות מחר בעיתונים תדע שזה קורה'. זה כמו שהיום ברצלונה תרצה שחקן ישראלי, זה היה מאוד מרגש עבורי. עד היום כל פעם שהיינו נפגשים הוא היה אומר לי - 'איך שלחת אותי לליברפול'".

"ברגעים האלה קשה לי לדבר על זה, אנחנו רק מחכים שהוא יהיה בריא וייצא מזה", הוסיף שוויצר. "כולם מתפללים, כולם מקווים שיקרה נס, כולם מעריצים את אבי. הוא בחור משכמו ומעלה, אי אפשר לתאר את הנתינה של אבי במהלך חייו. אין אחד שיכול להגיד מילה רעה על אבי כהן. אפשר לראות איך כולם מתאחדים ומתפללים לשלומו, גם היום זה בנאדם שדואג גם לשחקני ההווה, גם לשחקני העבר בתור יו"ר ארגון השחקנים, הוא הבין שצריך להתנהג עם השחקנים כמו באנגליה והמדינות הגדולות באירופה. הוא טיפוס עם נתינה שאין להרבה אנשים".

הנהג שהיה מעורב בתאונה הוזמן לחקירה באגף התנועה של תל אביב, שם נשלל רישיונו ל-60 יום. החקירה בנושא נמשכת.

תמיר כהן: "הוא יחזור אלינו, הוא יחייך"

בנו של אבי, תמיר כהן, התראיין הבוקר לגלי צה"ל. "אלו רגעים קשים מאוד, אבל אנחנו משפחה מאוחדת", אמר תמיר, שקיבל את התמיכה המלאה ממועדונו בולטון, שמאפשר לו לשהות בישראל כמה שיצטרך, "כל המכרים והחברים באים, מאות אנשים באים לחזק ולעודד, ואבא מרגיש את זה ושומע, ושואב מזה כוחות. אני בטוח שיהיה בסדר, אני בטוח, אני מרגיש את זה בלב. הרופאים לא כל כך נותנים תקווה, אבל אנחנו יהודים, מאמינים בנסים, ויודעים שלבנאדם הזה יהיה נס. הוא סובל מלחץ קשה במוח, שמונע זרימת דם. נותנים טיפול תרופתי. המצב הוא יציב, אבל קשה מאוד".

תמיר סיפר על התקווה הגדולה שלו עם הגעתו לישראל, תקוה שהתבדתה. "ידעתי שאיך שאכנס אליו לחדר הוא יחייך אליי, אבל זה לא קרה", אומר תמיר, ששומר על אמונה, "אבל זה יקרה. אם לא היום, אז מחר או מחרתיים, או עוד שבועיים. הוא יחזור אלינו, יחיייך, ישמח, כמו שהיה לפני. הוא שואב את הכוחות מהמבקרים. אנחנו עם שלא זוכה לרגעי חסד, ואני מבקש שתתפללו בשבילו, וזה מחזק את כולנו, ומחזק גם אותו. זה המעט שאני יכול לבקש. זה איש שעשה מעשים טובים לכולם, הוא אף לא עשה רע לאף אחד".

גם גרהאם סונס, ששיחק עם אבי כהן בעבר בליברפול, סיפר בקול שבור: "זה אדם בשיא חייו, כל החיים לפניו. זו טרגדיה. יש לו משפחה נהדרת. כל מי שפגש אותו אהב אותו. כשהגיע לליברפול הוא הפך לאהוב מאוד, ותמיד שיפר את האווירה בחדר ההלבשה. הוא היה הישראלי הראשון שהגיע לפה, ומיד הפך לאחד מהחבר'ה. כל מי שמכיר את אבי אוהב אותו, אתה מרגיש שאתה מכיר אותו אחרי חמש דקות מרגע הפגישה, הוא אדם מאוד חם ומאוד פתוח. מאחל לו רק בריאות והחלמה מהירה".

עדכון ראשון: 08:52

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully