וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניון: "מצפים מהנבחרת ליותר מדי"

יוסי בניון תוקף: ”הפסדנו לנבחרת טובה יותר. אנשים שבחיים לא שיחקו כתבו דברים מצחיקים”. פרננדז: ”בחצי השני ניצחנו 0:1”

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

הפסד 2:1 לקרואטיה הערב (שבת) במוקדמות יורו 2012, מצא את אנשי ושחקני נבחרת ישראל מאוכזבים מאוד. ללואיס פרננדז ושחקניו היה זה הפסד ראשון בקמפיין, אבל הוא נרשם במבחן האמיתי הראשון שלהם. שחקני הנבחרת, שהצהירו לאורך כל הדרך כי יסתדרו גם ללא יוסי בניון נראו ללא בעל בית על המגרש, ומלבד מבצע אישי נאה של שכטר בדקה ה-81, לא הצליחו לסכן את הניצחון הקרואטי. כעת תנסה הנבחרת לחזור לתמונת העלייה עם ניצחון ביוון ביום שלישי הקרוב. שחקני הנבחרת מיהרו לרדת הערב לחדרי ההלבשה, אך המאמן, לואיס פרננדז, הורה להם לחזור למגרש ולהודות לקהל. השחקנים העידו שביברס נאתכו נראה שפוף במיוחד בעקבות ההפסד.

אוואט: "קרואטיה לא הגיעה כמעט למצבים"

בסיום המשחק כצפוי, חדר ההלבשה הישראלי היה שקט מאוד. השחקנים הביעו אכזבה גדולה מההפסד, ואמרו: "היה משחק בינוני של קרואטיה וחבל שלא ניצלנו את זה. עכשיו נצטרך לשחק פתוח מול יוון כי כל תוצאה אחרת תרחיק אותנו מהיורו". כמו כן, נרשמה לא מעט ביקורת בקרב מספר שחקנים כנגד המערך שהעלה המאמן. שחקן בנבחרת אמר על כך: "לפי המחצית השניה, אם הנבחרת היתה פותחת במערך של ארבע ארבע שתיים היה לנו יותר סיכוי, אבל זו חוכמה בדיעבד".

עיקר הביקורת בנבחרת היתה על כך שתמיר כהן פתח כבלם תפקיד שהוא לא מכיר. בנבחרת אמרו שכהן מילא את התפקיד טוב מול מלטה אבל מול קרואטיה זה סיפור אחר לגמרי. כמו כן הביעו שחקנים אכזבה מהבלם, דקל קינן, שרשם מחצית ראשונה לא טובה ואף גרם לפנדל. טענות נוספות שהועלו בקרב הנבחרת היו על שחקני הספסל שבחר פרננדז, שלדעת רבים לא היו יכולים לשנות את המשחק גם אם היו נכנסים. המבקרים טענו כי אם שחקנים כגון אלירן עטר, דור מלול או בן סהר היו על הספסל, היה ניתן להגיב טוב יותר לפיגור.

טל בן חיים ספג הערב כרטיס צהוב שני ולא יוכל לשחק במשחק החשוב של הנבחרת מול יוון. מאמן הנבחרת, לואיס פרננדז הגיב על כך כשאמר: "טל לא יוכל לשחק, אבל הוא יוכל לצאת איתנו ולתמוך בנו כמו שעשה יוסי במשחק הזה. יש לי עוד 24 שחקנים שיוכלו להחליף אותו".

יוסי בניון, שלא שיחק בגלל פציעה, אבל הגיע לתמוך בחבריו, אמר אחרי המשחק: "האמנתי שאנחנו יכולים לנצח, יש לנו שחקנים מספיק מוכשרים וחבל שזה לא קרה. אני לא חושב שהפציעה שלי השפיעה, שחקן אחד לא משפיע על נבחרת שלמה. אולי אם הייתי על המגרש היום היינו מפסידים 4:1 ולא 2:1. כשמפסידים פתאום אומרים שאני חסר, אבל אם היינו מנצחים הייתם אומרים שצריך לשחק בלעדיי. עכשיו מפילים את כל האחריות על ורמוט וזה לא נכון. אני חושב שאתם יודעים שמצפים ליותר מדי מהנבחרת. בתקשורת אומרים דברים מצחיקים, אנשים שלא שיחקו כדורגל בחיים שלהם. אנחנו מאוכזבים, אבל הפסדנו לנבחרת יותר טובה".

לואיס פרננדז אמר בסיום: "אנחנו יודעים מה היכולות של יוסי בניון ומה חשיבותו לנבחרת אבל גם לקרואטיה חסרו שחקנים כמו סרנה ופטריץ'. להם יש מבחר יותר גדול. צריך לזכור שכל השחקנים שלהם, גם בהרכב וגם המחליפים משחקים בליגות הבכירות באירופה, אבל באופן כללי אני לא מאוכזב מהגישה או מהמשחק של השחקנים שלי. התחלנו את המשחק טוב. יצרנו מספר הזדמנויות בתחילת המשחק, הגענו לשלושה מצבים טובים מול השוער, אבל לא הבקענו. אז קיבלנו את הפנדל, וגם השער השני הגיע מיד אחריו".

פרננדז המשיך ואמר: "בחצי השני אהבתי מאוד את התגובה של הקבוצה לפיגור וחבל שלא הבקענו. כואב לי שאכזבנו את האוהדים. אני מודה למי שהגיע, אבל חבל לי שלא ניצחנו. קרואטיה היא כמובן הפייבוריטית בבית הזה אבל במחצית השניה ראיתי הרבה רצון חיובי ורצון של מהשחקנים שלנו להשיג את השער. צריך לזכור שבחצי השני ניצחנו 0:1".

על המשך הקמפיין אמר המאמן: "אני תמיד משוכנע שיש עדיין סיכוי, ורוצה לנצח בכל משחק. כמו שאני רוצה לנצח במשחק ביוון. אנחנו יודעים שמצפה לנו משחק קשה שם אבל נתאושש ושנשחק טוב. אנחנו הראנו היום הרבה דברים טובים. ככל הנראה, במצב שנוצר נצטרך לנצח יותר משחקים בחוץ. על המקום השני מתחרות ישראל, יוון ואפילו גיאורגיה. הצלחנו ליצור מספר מצבים במהלך המשחק, השגנו שמונה קרנות ומבחינה סטטיסטית היו לנו הרבה מצבים. לכדורגלן הישראלי יש הרבה איכויות וננסה לשפר את האיכויות האלו ולקדם אותו עוד יותר. חבל שלקח לנו הרבה זמן להתאושש מהמכה שקיבלנו משני השערים כי צריך לדעת להגיב מהר יותר וטוב יותר".

הצרפתי הגיב על הביקורות נגדו ואמר: "קיבלנו מכה מוראלית ואז גם שינינו מערך. אני לוקח אחריות על הבחירות שלי ועל השחקנים שהעליתי בהרכב. היו דקות במחצית הראשונה שמודריץ' יצר הרבה בעיה במרכז המגרש ולכן העברתי את תמיר כהן לשחק מעט יותר קרוב בקישור, ואלו גם היו הדקות שקיבלנו את שני השערים. השחקן הישראלי יודע להסתגל למערכים חדשים וזאת אולי הסיבה שניצחנו 0:1 בחצי השני".

ורמוט: "היה לי משחק ככה-ככה"

עד השער הראשון של הקרואטים בדקה ה-36, הייתה ישראל שוות כוחות ליריבתה וברבע השעה הראשונה אף הגיעה למספר הזדמנויות. דודו אוואט התייחס לפתיחת המשחק: "אני חושב שזה מאוד מאכזב. לפחות ב-25 הדקות הראשונות הגענו למצבים בטוחים. אחר כך ספגנו את השער השני מהר מדי וזה שבר אותנו. אם אני מסתכל על כל המשחק, אני חושב שהיו לנו דקות טובות ומשחק טוב. לא היה לקרואטיה משחק גדול וחבל שלא ניצלנו את זה. הגענו למצבים ותקפנו, וקרואטיה לא הגיעה למצבים חוץ מהגול השני, ככה שהמערך של המשחק שלנו לא היה מה שהפסיד את המשחק. נצטרך לנצח ביוון כדי לחזור לתמונה".

אוואט התעקש להסתכל על הצדדים החיוביים והתייחס גם לשופט: " הנבחרת הוכיחה אופי. ביטלנו את קרואטיה לאורך כל המשחק. הם לא הגיעו למצבים ממשיים של גול ואנחנו הגענו. זה צריך לתת לנו הרבה ביטחון להמשך". על היעדרותו של יוסי בניון מהמשחק אמר השוער: "יוסי בניון הוא שחקן חשוב לנבחרת והכי קל להגיד שהוא היה חסר, אבל החבר'ה עשו עבודה יוצאת מהכלל. אנחנו יוצאים מאוכזבים מהמשחק הזה". אוואט אף התייחס לעבירות הרבות שלדעתו שרק השופט הגרמני: "הרבה זמן לא ראיתי שופט כזה. אולי לא היתה לו השפעה מיידית על המשחק אבל הוא עצר אותנו הרבה פעמים עם עבירות שלא היו".

ביברס נאתכו סיכם: "פתחנו את המשחק די טוב, הגענו לשני מצבים של אחד על אחד והיינו צריכים לדעת לנצל את זה. ואז מהצד השני קיבלנו את הפנדל. במחצית השניה חזרנו וחבל שלא הצלחנו להשוות. איבדנו פוקוס אחרי השער הראשון וספגנו את השער השני. אחרי יום שלישי והמשחק נגד יוון, נדע יותר, אם ננצח שם אנחנו בתמונה כי גם מקום שני עולה"

גילי ורמוט, שהיה צריך לקחת על עצמו את החלק היצירתי בנבחרת לאור היעדרותו של יוסי בניון, אבל לא בלט, אמר אחרי המשחק: "הכי מעצבן להישאר עם המחמאות. התחלנו טוב מאוד ואנחנו מאוד מאוכזבים. היינו במשחק והיינו מאוד מסוכנים עד הפנדל. מאותו רגע איבדנו מומנטום וישר קיבלנו את השער השני. באופן אישי היה לי משחק ככה ככה. מלכתחילה היה ברור שהקרואטים הם הפייבוריטים בבית הזה ושנתחרה עם יוון. אנחנו הולכים לשם כדי לנצח".

תמיר כהן, שבתחילה תופקד כבלם ובהמשך הוסט לעמדת הקשר האחורי לפני שהוחלף, התייחס לפנדל שנשרק לחובתה של ישראל והביא לספיגת השער הראשון: "אנחנו מאוד מאוכזבים. מ-1 עד 10? 10. אני לא יודע מה קרה עם השחקן הקרואטי. ראיתי שהוא על הרצפה, ואז השופט שרק. אני לא חושב שיש טעם לדבר על השופט. צריך לקחת שלוש נקודות ביוון ולא משנה מה. לא נגמר הקמפיין".

"מאוד רציתי לנצח בבכורה", אמר אלרואי כהן, שלבש לראשונה את מדי הנבחרת הבוגרת, "היינו צריכים לנצח, אנחנו מאוד מאוכזבים. הרגשתי טוב, אבל זה לא מספיק. היינו צריכים לנצל את המצבים שהגענו אליהם בהצלחה. אחר כך היה פנדל מכלום, שלא קשור למשחק, וזה קצת הוריד אותנו".

ביליץ': "היה יותר קרוב ל-0:3 מאשר ל-2:1"

"היה משחק מרתק עם הרבה מצבים, שלושה שערים. היו לישראל מספר הזדמנויות בתחילת המשחק כשאנחנו עשינו טעויות, אבל שלטנו במשחק", סיכם את המשחק המאמן המנצח, סלאבן ביליץ', שהוסיף: "בהמשך, כמעט בכל התקפה שלנו, במיוחד מהצד הימני, היו לנו התקפות מסוכנות. אני שמח וגאה מאוד בשחקנים שלי. בחצי השני היה יותר קרוב שאנחנו נקבע 0:3 מאשר שישראל תצמק ל-2:1. לקחתם סיכונים והצלחנו לתפוס אתכם במתפרצות. פילוסופיית המשחק שלכם מראה שאתם יודעים לשחק כדורגל ואוהבים לתקוף, ובגלל זה יש הרבה שערים במשחקים שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully