וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעדים ראשונים בקאזאן

הפועל תל אביב הגיעה לרוסיה. שכטר: "יחסית עכשיו הקור לא נוראי, אבל אם יהיה יותר קר, תהיה בעיה". גוטמן נוטה לעלות עם שלושה קשרים הגנתיים

מערכת וואלה!

צילום: עמית גולדשטיין, קאזאן, עריכת וידאו: יותם רונן

אחרי ההכנה המנטלית לקור הרוסי, נחתה הערב (שלישי) הפועל תל אביב בקאזאן לקראת משחקה בליגה האירופית שמתוכנן ביום חמישי, אלא אם מזג האוויר המושלג לא יאפשר זאת. הקבוצה נחתה למזג אוויר קר יחסית, שעומד כרגע על מינוס שבע מעלות ונמצאת במצב רוח טוב לקראת ההתמודדות.

הבשורה הראשונה ששמעו שחקני הפועל תל אביב עם נחיתתם היא ההחלטה להקדים את שעת המשחק ל-16:00 אחר הצהריים שעון ישראל (17:00 שעון רוסיה). כזכור, המשחק של האדומים אמור היה להיערך ב-20:00, אך אחרי התייעצות עם נציגי אופ"א הנמצאים בעיר, הוחלט להגיע לפיתרון ביניים בתקווה שהקדמת המשחק תאפשר את קיומו בשלג הרוסי.

בונדר במקום קנדה, שיש במקום בן דיין

בקאזן כרגע הטמפרטורה כאמור סבירה ועומדת על מינוס שבע מעלות, אך המקומיים מספרים שהתחזית היא שביום המשחק הטמפרטורה תנצח עד למינוס 20, דבר שכמובן עלול לפגוע במשחק של האדומים. "יחסית עכשיו הקור לא נוראי", אמר איתי שכטר לאחר הטיסה. "אבל אם יהיה יותר קר, זו כבר תהיה בעיה".

בשל העובדה שהמשחק הוקדם, גם האימון המסכם של האדומים הוקדם לשעת המשחק ומחר בשעות הערב המוקדמות יתרגל אלי גוטמן את המערך שאיתו אמורה הפועל לעלות ביום חמישי. כרגע ההתלבטות של גוטמן היא אם לפתוח עם שלושה קשרים הגנתיים, הכוללים את אביחי ידין, ביברס נאתכו וזוראב מנטשאשווילי או לפתוח במערך הרגיל של הפועל עם ערן זהבי או דניאל דה רידר.

על פי האימון בבוקר היום, נוטה גוטמן לעלות עם שלושה קשרים הגנתיים, אך כאמור ביום רביעי באימון המסכם אמור המאמן להחליט סופית. מי שככל הנראה יאבד את מקומו בהרכב הוא עמרי קנדה, הנחשב לפחות הגנתי ולכן דני בונדר יעלה במקומו. גם גל שיש אמור לפתוח על חשבונו של דדי בו דיין הפצוע.

בימים האחרונים דיברו בהפועל תל אביב על כך שמזג האוויר לא יהווה עבורם תירוץ באם יפסידו. האדומים לא יודעים בוודאות היכן יתקיים המשחק, וממתינים להודעת אופ"א בנושא. מי שלא המריא עם הקבוצה למשחק הוא בן דיין, שפצוע ברגלו וינצל את הזמן עד הדרבי לטובת טיפולים ומנוחה. הקשר ערן זהבי, שמנהל בימים אלה משא ומתן עם ההנהלה באשר לעתידו במועדון, המריא כאמור עם הקבוצה לרוסיה.

ריז'יקוב: "ידענו שהכל יסתדר על הצד הטוב ביותר"

ברובין קאזאן נמשכות ההכנות לקראת המשחק הראשון שלהם בעונה החדשה, מול הפועל תל אביב ביום חמישי, כאשר היום קיבלו השחקנים עידוד לקראת המשחק מראש ממשלת טטרסטן, רוסטם מיניחאנוב. "אתם כבר לא מייצגים רק את טטרסטן, אלא את המדינה כולה", אמר ראש הממשלה לשחקנים. הנשיא אלכסנדר גוסב הבטיח כי המטרה הבאה של המועדון תהיה לזכות באליפות שלישית ברציפות.

המאמן קורבן ברדייב, שהוזכר בשבוע האחרון כאחד מיני מועמדים רבים להחליף את חוס הידינק בתפקיד מאמן נבחרת רוסיה, התקדם לעמדת הפייבוריטים למשרה, כך על פי דיווחים בבלגיה. דיק אדבוקאט, שאימן בזניט סנט פטרסבורג וכיום מדריך את הנבחרת הבלגית, סירב לתפקיד. וגרם ליו"ר ההתאחדות הרוסית, סרגיי פורסנקו, להציב בראש הרשימה שלו את ברדייב, שעדיין לא ברור אם יהיה מוכן לעזוב את תפקידו בקאזאן.

השוער סרגיי ריז'יקוב שניצל את פגרת החורף כדי לעבור שיקום במינכן ולהחלים מפציעתו, התייחס להתמודדות הצפויה בליגה האירופית. "אני חושב שזה יהיה מוטעה לקרוא לנו פייבוריטים", אמר השוער. "הפועל היא קבוצה מאוד רצינית שסיימה ראשונה את הבית שלה, לפני לא פחות ולא יותר מהמבורג. אסור לזלזל בישראלים".

ריז'יקוב המשיך להחמיא להפועל: "זה נכון שאם מסתכלים על סיכום שני המשחקים אז המבורג עברו אותם בזכות הניצחון 2:4 במשחק הראשון, אבל כמו שהמאמן אמר לנו זו קבוצה טובה וממושמעת מאוד. הסיכויים הם 50-50. אבל שלא יהיו לאף אחד טעויות, אנחנו נעשה הכל כדי להפוך את ה-50 שלנו ל-100. אני מקווה שהאיצטדיון יהיה מלא ונפתח את העונה ברגל ימין".

לאחרונה קיבלו סוף כל סוף שחקני קאזאן את הבונוסים על האליפות, וברוסיה ממשיכים להיות מופתעים מההרמוניה במועדון, עליה מנצח הקפטן סרגיי סמאק, שגם היה האיש שלחץ על ההנהלה לשלם את חובותיה. "היה לנו ביטחון מלא בהנהלה וידענו שהכל יסתדר על הצד הטוב ביותר", הסביר ריז'יקוב. האווירה בקבוצה באמת נהדרת ולכן אף אחד לא רוצה לעזוב, גם עבור סכומי כסף גדולים. אנחנו בעיר נהדרת, משתייכים למועדון מסודר ויש לנו מאמן מצוין. ולא רק אני מרגיש כך, אלא כל חבריי".

אגב, קאזאן, שהחתימה באופן רשמי את הטורקי פתיח טקה, קרובה להחתים גם את הבלם הספרדי ג'ורדי פיגוארס, שגדל במחלקת הנוער של ריאל מדריד ומשחק כרגע בסלטה ויגו מהליגה השנייה. השחקן בכל מקרה לא יוכל לשחק במפגש הכפול מול האדומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully