וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: "נעשה הכל כדי לזכות בתואר"

מאמן מכבי חיפה חגג את עליית קבוצתו לגמר הגביע, וכבר חושב קדימה. דוידוביץ': "היה שווה לחכות". מתיאוס: "תצוגה טובה של הכדורגל הישראלי"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

זה היה קשה, אפילו קשה מאוד, אבל בסופו של ערב ארוך, מכבי חיפה עשתה זאת. חלום הדאבל עדיין חי ובועט. קבוצתו של אלישע לוי לא נראתה כמו דאבליסטית, אבל אחרי 1:1 בתום 120 דקות ודו קרב פנדלים מורט עצבים, הצליחו הירוקים לגבור על מכבי נתניה 4:5 בבעיטות ההכרעה, ועלו לגמר הגביע. בכדי לזכות באותו גביע חמקמק, ייאלצו החיפאים לגבור על לא אחרת מאשר הדאבליסטית המכהנת, בית"ר ירושלים, שגברה בחצי הגמר הראשון על הכח רמת גן.

דוידוביץ': "היה שווה לחכות"

מאמן המנצחים, אלישע לוי, התקשה להסתיר את אושרו הגדול בסיום. "ניצחנו משחק חשוב ביותר. הצגנו חצי ראשון סבלני ומסודר, וחצי שני הרבה יותר טוב. בהארכה, המשחק דמה לשני מתאבקים שלא רצו להפסיד. לא היה כדורגל גדול, אבל היה קרב בין שתי קבוצות שעשו הכל כדי לנצח", אמר לוי המרוצה. "בגביע הדבר החשוב ביותר הוא לעבור, ונעשה הכל כדי לזכות בתואר. זה הכדורגל שלנו, אולי אפשר היה לשחק יותר טוב אבל באופן כללי אנחנו מגזימים - יש לנו ליגה טובה, מעניינת ומותחת".

שוער חיפה, ניר דוידוביץ', היה גיבור ההעפלה. "היה שווה לחכות עד הרגע האחרון. ברגע שהסתיימו חמשת הפנדלים, ידעתי כי כל בעיטה עלולה להסתיים בהחמצה, הייתי מרוכז, ואני שמח שזה הצליח", אמר השוער. "הגענו לגמר גביע ואנחנו במקום הראשון בליגה, כך שזו עונה טובה מאוד". לגבי משחק העונה נגד הפועל תל אביב ביום שני, הוסיף השוער: "יהיה משחק קשה מאוד, הכל יכול להיות. ננסה לסגור את סיפור האליפות".

קשר הירוקים, בירם כיאל: "אנחנו מתכוננים עכשיו למשחק העונה נגד הפועל תל אביב ומקווים לנצח". ליאוניד קרופניק, שכבש עבור הירוקים את הפנדל האחרון, אמר בסיום: "אני מאוד מתרגש, זאת הפעם הראשונה בקריירה שלי בגמר גביע ויכול לזכות בו".

בסיום המשחק ולפני בעיטת ההכרעה מ-11 מטרים, ניגש ליאור רפאלוב לשחקני הקבוצה, ביניהם ליאוניד קרופניק ואייל גולסה, ועודד אותם לקראת הפנדלים, וזאת עוד בטרם נודע מי יהיו הבועטים. בסופו של דבר, דווקא רפאלוב היה בין המחמיצים, ובסיום ניגש אליו הבעלים יעקב שחר ואמר לו: "תגיד לי, ככה בועטים?". רפאלוב הביט בשחר ושתק. בחיפה דיווחו כי לפני המשחק נערכה אסיפת שחקנים, במהלכה זעם הקפטן יניב קטן על כך ששחקנים מדליפים לתקשורת, ואמר: "אני לא מבין למה אני צריך לדבר לפני משחק כזה קריטי. יש כאן שחקנים שמעבירים מידע". כשהנשיא שחר שמע את זה הוא בחר להתעלם, כי לא רצה להתסיס את השחקנים לפני המשחק החשוב.

סקאוטים מבלגיה צפו בחצי הגמר בכמה שחקנים, ביניהם איתי שכטר ממכבי נתניה ודקל קינן ממכבי חיפה, אך לא היה ניתן להתרשם מהם בגלל רמתו הירודה של המשחק. מי שזכו במועדון למחמאות אחרי המשחק הם המגן אייל משומר (כובש השער לזכות חיפה), רוני גפני (שהחליף את פיטר מסיללה) וניר דוידוביץ' (שהדף שני פנדלים מכריעים).

מתיאוס: "תצוגה טובה של הכדורגל הישראלי"

מנגד, לותר מתיאוס יודע שככה זה בכדורגל. "זה מאכזב עבור כל קבוצה כשמפסידים בפנדלים, כי אתה קרוב להעפיל לגמר. ראינו משחק טוב מאוד, תצוגה טובה של הכדורגל הישראלי", אמר הגרמני. "חזרנו פעמיים - פעם בסיום המשחק ופעם בפנדלים, אבל המזל היה עם חיפה ואני חייב לכבד את זה. עדיין לא סיימנו את העונה, יש עוד 3 משחקים וניתן את הטוב ביותר שלנו עד הסיום".

מגן מכבי נתניה, דדי בן דיין כאב את ההפסד המאכזב. "זה הכי כואב בקריירה של שחקן כדורגל להפסיד בפנדלים, העונה שלנו נגמרה אבל אני מקווה שלפחות נצליח להגיע לאירופה ולעשות את זה בשביל המועדון", אמר המגן. "באופן אישי אני מאוכזב ששוב לא הצלחתי להביא את נתניה למעמד גמר הגביע, ומאוכזב בשביל המועדון, שמגיע לו לפחות להגיע לגמר אחרי כל כך הרבה שנים בלי תואר".

גם קלמי סבן נותר מאוכזב מאוד בסיום, והתייחס לעונה כולה: "בהחלט לא עמדנו במטרות שלנו העונה, חשבנו שנגיע יותר רחוק בגביע, חשבנו שנוכל לזכות באליפות, ולא עשינו לא זאת ולא את זה. אני לא חושב שאפשר להגיד שנכשלנו, סך הכל לא כל הפסד הוא כישלון ועשינו דרך יפה מאוד. את האליפות הפסדנו בעצמנו, אבל את הגביע הפסדנו במזל נטו ולא יכולת או כישרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully