וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזון של לוזון

19.3.2007 / 16:47

יו"ר ההתאחדות החדש מבטיח מהפכה: "תקרת שכר של 10 מיליון דולר, עד 4 זרים בליגת העל, הסדרת השיטור במגרשים, וארגון מחדש של ההתאחדות"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: אמיר לב

יו"ר ההתאחדות הנכנס, אבי לוזון, קיים היום (שני) מסיבת עיתונאים רשמית. לוזון הציג לעיתונאים תכנית מרשימה, ארוכה ומגוונת (יש שיאמרו עמוסה), לשיפור רמת הכדורגל הישראלי, הכדורגלן הישראלי וההתאחדות לפי ראות עיניו.

לוזון פתח ואמר: "אני בא כדי להיות יו"ר ההתאחדות של כל הכדורגל – נשים, גברים, חובבנים, ומקצוענים. זה תפקיד חשוב כמו ראש הממשלה, כדורגל הוא הענף הפופולרי בעולם. אני אשאר אוהד מכבי פ"ת, אבל לעולם לא תהיה שום החלטה הנגועה באינטרס עצמי הכל יהיה על השולחן, אין לנו מה להסתיר. לא יקראו לנו מושחתים כמו שמציגים אותנו. לא באתי בשביל פרסום או שכר, אני מספיק מפורסם ויש לי מספיק כסף. המטרה היא לעשות טוב לכדורגל.

לוזון הקרין מצגת תחת הערך "חזון", והצהיר שההתאחדות תהיה מופת למקצוענות, שקיפות מלאה, מקור לגאווה וספורטיביות. "אנחנו הולכים להילחם בנגע הגזענות שהרים ראש ונבער אותה" הצהיר.

גאידמק כמשל

אחר כך עבר היו"ר החדש למטרות האירגון: "ההתאחדות תיתן שירות לקבוצות, מקצוענות, חדשנות, יוזמה ומסירות. ננסה לשנות את מבנה הליגות כך שתהיה תקרת תקציב. נבדוק באמצעות מומחים איזה סגנון ליגה עדיף לנו – 2 ליגות של 18, או 2 של 16. נדון ונחליט".

לוזון גם לא היסס להצהיר על צמצום מספר הזרים החל מהעונה הבאה: "אני חסיד גדול מאוד של הישראלים, בשנה הבאה נאפשר לקבוצות בליגת העל לרשום 5 זרים אך רק 4 יורשו לשחק. בלאומית יהיה זר אחד במקום 3, מה שיתן במה לצעירים הישראלים".

לוזון סימן עיגול מטרה גם מסביב לקבוצה של ארקדי גאידמק ותרבות הניהול שהכניס, והצהיר שהוא רוצה שתהיה תקרת תקציב לשכר השחקנים בכל קבוצה. "אין קבוצה בליגת העל שתקציבה עובר את ה-6 מליון דולר פרט לבית"ר", אמר הבוס החדש. "אנחנו רוצים להציב גג של 8 מליון או 10 מליון דולר לעונה. אני לא רוצה להגיע למצב שבקבוצה אחת התקציב הוא 20 מליון ובקבוצה אחרת 3 מליון. לא אגביל את שאר חלקי התקציב – אם הם רוצים לבנות מגרשים, לשכור מאמנים – שיעשו מה שהם רוצים, בזה לא נתערב".

"נעשה כנס עם 12 קבוצות, נשמע את דעתן ונגיע למסקנה הנכונה באשר לתיקרה על פי החלטה של 75 אחוז מהקבוצות", הבטיח לוזון.

הופעה מכובדת? לא אצלי

בהמשך סקר היו"ר את נבחרות ישראל, ולא שכח גם את נבחרות הנוער, הנערות, הנשים והקטרגל. לגבי הנבחרת הצעירה לוזון הבטיח שגיא לוי יקבל את כל השחקנים שידרוש לטורניר אליפות אירופה ב-2007 בהולנד. "גיא יודע מזה, הוא יודע שהמטרה היא להגיע לבייג'ין 2008 וכל השחקנים יעמדו לרשותו לצורך כך ויגיעו לנבחרת הצעירה כמה ימים לפני הטורניר. אנחנו לא רוצים להסתפק בהופעה מכובדת באליפות אירופה, אלא להצליח".

עוד בעניין הנבחרות, לוזון הבטיח לעשות הכל כדי להקים בית נבחרות ואמר: "יש לנו 2-3 הצעות מגורמים עסקיים, עד סוף 2007 נחליט לגבי זה. הקומפלקס יכלול מלון מפואר, 2 מגרשי אימונים ויעמוד לרשות כל הנבחרות".

לוזון לא שכח גם את דור העתיד של הכדורגל הישראלי: "נעמיד לרשות השחקנים הצעירים משאבים, שעות אימונים, מעקבים רפואיים ולימוד ממדינות אחרות. ננסה לצמצם את הפערים הפיזיים בין השחקן הישראלי לאירופי. קחו לדוגמה את בן סהר וטל בן חיים, לולא ההתקדמות הפיזיולוגית שלהם לא היו מגיעים לאן שהגיעו".

היו"ר התייחס גם למצבו של איצטדיון ר"ג "האיצטדיון הלאומי הוא מיושן, הייתי במונדיאל האחרון בגרמניה וקינאתי. עליתי לכל עמדה במגרש וראיתי שמכל מקום רואים הכל. דיברתי כבר עם ראש עיריית ר"ג, מנכ"ל הטוטו ומשרד האוצר – ננסה להרוס את היציע המזרחי של האיצטדיון ולבנות במקומו המשך ליציע המערבי. פניתי כבר לגופים מסחריים בנושא, כדי שיעזרו לו – מצדי שיקראו לאיצטדיון 'איצטדיון הקניון', העיקר שנעמוד בחזון הזה".

לוזון דיבר גם על בעיות השיטור שהטרידו את ליגת העל השנה והבטיח – "נגיע עם המשטרה לסיכום על סכום קבוע, והיא תחליט כמה שוטרים יבואו למגרש. כך נסיים את הכסת"ח הזה ואת הסאגה המתמשכת הזו. אני לא אוהב לראות שוטר שמכה ילד, גם אם הוא זרק חזיז. השוטרים יצאו מחוץ לאיצטדיונים, כי שוטרים באיצטדיונים מעוררים אנטגוניזם. באוצה מידה נעניש קבוצות שאוהדיהן יתפרעו".

עובדים יקרים, נא להכניס את החולצה

לוזון הציע שינוי במבנה ההתאחדות – תחילה באגף רישום הליגות, שם תיעשה הפרדה בין הליגות המקצועניות לחובבניות. כמו כן הוסיף "עד היום ההתאחדות היתה גוף לא עיסקי, ואני בא מעסקים. יהיו תכניות שנתיות, יהיו תמריצים לכל אגף כדי להצליח. תהיה שקיפות מלאה ויוגש דו"ח כדי לראות באיזה יעדים עמדנו ובאיזה לא. כמו כן, תהיה סטטיסטיקה של פסקי הדין של ההתאחדות".

לוזון גם אמר ששעות העבודה במשרדי ההתאחדות ישונו – עובדי ההתאחדות יחויבו לעבוד שעה או שעתיים יותר ביום, ויהיה גם קוד לבוש של הגעה עם עניבה (אך הוא לא יהיה מחייב בתחילה). בנוסף, יהיה פורטל קבוצות ומיחשוב של כל ביה"ד של ההתאחדות. "ננסה להחיל את תו התקן 'איזו 9001' על קבוצות הכדורגל עד אוגוסט 2008", אומר היו"ר, שגם הבטיח שעד ה-1 לאפריל יהיה דובר להתאחדות, שייבחר מתוך 71 מועמדים שפנו.

נושא חשוב שלוזון התייחס אליו הוא השביתה המתוכננת במשק בדיוק בימים שבהם אמורים נבחרת אנגליה לנחות בארץ. "ביקשתי פגישה דחופה עם מזכ"ל ההסתדרות, נבקש מהם שלא יפגעו בחגיגה הגדולה כדי שלא ניראה כמדינת עולם שלישי".

באשר לעבודתו של לוזון בבנק דיסקונט, ולשאלה אם זה לא יפריע למימוש כל החזון המפואר, אמר היו"ר: אני לא צריך להיות בהתאחדות פיזית, אני צריך שני מנהלים שיעשו את העבודה במקומי. מנהל לא צריך לעבוד אלא לנהל, אבחר אנשים שיעבדו תחתי".

כמו כן, לוזון הבטיח שינוי במבנה גביע הטוטו, בו יהיו פחות משחקים. לגבי המלחמה בגזענות: "נשים איש תקשורת וראש מערך הסברה, זה כנראה יהיה בן כספית שיעשה את התפקיד בהתנדבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully