וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: והרי הדראפט

יובל גפן

27.10.2005 / 20:20

טוב, לא השתגענו ולא באמת הקדמנו בחצי שנה, אבל יובל גפן נותן קווים כלליים לאפריל הקרוב וסבור: יהיה עצום

השבוע ישבתי עם חבר של המשפחה לארוחת ערב. השיחה התחילה עם שאלות כלליות אחד על השני (הכל בסדר? מה המצב? מה נשמע? איך הולך? וכו'). ובשלב כלשהו, כרגיל בארוחות הערב הללו, עברה לפוטבול. החבר (לרקע כללי) הוא בחור הטוען על עצמו שהוא חולה פוטבול יותר שנים ממה שאני חי. השיחה נסובה סביב אירועים אקטואלים מהליגה הטובה בעולם. אחרי איזה שעה (אולי שעתיים, מי סופר?) הוא זרק פצצה לאויר, "הדראפט של 2006" כך הוא החל "הולך להיות אחד הדראפטים הכי טובים אי פעם".

וואו! חשבתי לעצמי, מה ששמעתי עכשיו יכול לשמש כאייטם אדיר לכתבה בוואלה! מאות אלפי ואולי אף מיליוני קוראים ינהרו בהמוניהם לאתר בעקבותיה, העורך הראשי אף עלול להעלות לי את השכר אל מעבר לזה של כפרי (תגובת העורך: אנחנו מטילים איסור אפילו לחלום על הדברים האלה). מה אתה אומר, אמרתי לו בהתלהבות, אתה באמת מאמין שהדראפט הזה הולך להיות יותר טוב מזה של 99? ההוא עם מקנאב, אדג'רין גיימס, ריקי וויליאמס, טורי הולט וקולפפר? ומזה של 2001, עם ויק, טומלינסון, ריצ'רד סימור, דרו בריס, ודוס מקאליסטר?

"תראה" הוא אמר "בפוטנציה, יש כאן ארבעה שחקנים שיכולים להיות הכי טובים אי פעם בתפקידם". ומעבר לזה, מלבד ההוא של '99, אף אחד לא ציפה שדראפט אחר יהיה מיוחד, ובטח שלא אחד הגדולים אי פעם".

"לא נראה לי שאתה צודק" זרקתי לו, בתקווה לפתוח איתו וויכוח שכרגיל יגרום לי להחכים, ויעודד אותו לספר לי עוד על הברווז העיתונאי הזה.

למעלה מרבע עונה חלפה עברה לה, ועדיין קצת קשה להעריך האם הדראפט של 2005 הוא איכותי או לא. אין ספק ששחקים דוגמת שון מרימן מסן דייגו, קרנל "קדילק" וויליאמס מטמפה ביי, רוני בראון ממיאמי ולופה טטופו מסיאטל כבר משאירים חותם גדול בקבוצותיהם. לשחקנים אחרים, דוגמת אלכס סמית וקייל אורטון, כבר ניתנו המפתחות בעמדת הקוורטרבק, ומספר צעירים עוד ידברו חזק בהמשך. אמנם אנחנו עדיין רחוקים מהדראפט של 2006 אבל הפוטנציאל שלו עולה על קודמו, ועל הרבה אחרים לפניו. בואו נעשה קצת סדר ונמליץ לכם אחרי איזה שחקני קולג' כדאי לכם להתחיל לעקוב, בהנחה שתראו אותם מככבים בשנה הבאה בליגה השניה הכי טובה בעולם (אחרי הקולג' פוטבול כמובן).

דרום קליפורניה מייצרת תותחים

דבריקשואו פרגוסון - אופנסיב תאקל מאוניברסיטת ווירג'יניה. ללא ספק התאקל הכי אתלטי בדראפט ושחקן קו ההתקפה הכי מוכשר בו (יוסטון, שמעתם?) 1.98 מטר שרץ 4.85 ב-40 יארד. בעל עבודת רגליים מדהימה, זרועות מאוד ארוכות וכפות ידיים גדולות היכולות לשמור כל שחקן הגנה רחוק מהקווטרבק שלו. שחקן מאוד אגרסיבי ומצד שני אינטיליגנט שמדבר מאוד יפה (גם לתקשורת) ללא כל ה-"טראש טוק". היה מועמד ודאי להיות בחירת סיבוב ראשון כבר בדראפט של 2005,אבל החליט לחזור לעוד שנה באוניברסיטה. התאקל היחיד אי פעם באוניברסיטת ווירג'יניה ששיחק בכל אחד מהמשחקים שלה במשך 3 עונות. משחק בצד שמאל, הצד העיוור של קווטרבק ימני. מזכיר במשחקו את אורלנדו פייס.

מט ליינארט - קווטרבק מאוניברסיטת דרום קליפורניה. השחקן הכי מבוקש בדראפט. נכנס לפני כשנתיים לנעליים הענקיות של קרסון פאלמר, ולא רק שלא איכזב אלא אף האפיל עליו. זכה ב-2005 בתואר ה"הייזמן טרופי" (שחקן השנה במכללות). בשנתיים וחצי בלבד באוניברסיטה הוא כבר מחזיק בשיא הטאצ'דאונים של הפאק-10, 87 . מאזן הקומבינציה של ניצחונות מול הפסדים עומד אצלו על 1-32 (98 אחוז) והוא שני הכי גבוה אי פעם בקולג'ים (צ'ק אליי מטולדו 0:35). 1.98 מטר, שמאלי, מאד מדויק במסירות עומק. מתפקד נהדר במצבי לחץ, ויותר מזה, יודע לנצח משחקים, וזה משהו שאי אפשר ללמד. בשני משחקי האליפות נבחר כשחקן המצטיין. ב-2004 נגד מישיגן ברוז-בול, מסר 23-מ-34 ל-327 יארד ושלושה טאצ'דאונים. וב2005 נגד אוקלוהומה - 18 מ-35 ל-332 יארד וחמישה טאצ'דאונים.

רג'י (הנשיא) בוש - רנינג בק מאוניברסיטת דרום קליפורניה. השחקן הכי מלהיב בקולג' פוטבול. כשהכדור ביידים שלו אפשר לדעת שמשהו גדול הולך לקרות. מדורג כרגע ראשון במרוץ להייזמן טרופי. מתפקד גם כמחזיר הבעיטות והפאנטים, ולפעמים אף כתופס. עושה 10.6 יארד למהלך (כולל בעיטות החזרה,ותפיסות). הגיע 38 פעם לאנד זון ב-34 משחקים. שם נקודות על הלוח בחמש דרכים שונות (ריצה, תפיסה, בעיטת החזרה, החזרת פאנט, ואפילו מסירה). מאוד מהיר (4.34 ב-40 יארד) וחזק. בעל יכולת נדירה ליציאה מתאקלים. בלתי ניתן לעצירה בשדה פתוח. שילוב של בארי סנדרס ומרשל פולק.

איי ג'יי הוק - ליינבקר מאוניברסיטת אוהיו סטייט. השחקן הכי קשוח בדראפט. הגורם העיקרי לכך שקבוצתו ממוקמת שניה בקולג'ים בהגנה נגד הריצה. מאוד מהיר ולא מפספס תאקלים. מדורג כרגע שמיני במרוץ להייזמן טרופי, ולמעשה ראשון בין שחקני ההגנה. יהיה גורם משמעותי במקצוענים כבר בעונתו הראשונה.

הריי לואיס הבא

אהמן ברוקס - אינסייד ליינבקר מאוניברסיטת ווירג'יניה. שחקן שמטיל טרור על כל התקפה בליגה. יש לו את המידות, המהירות והזריזות שמתאימים גם למקצוענים. שחקן שלא נכבה. מנהיג אמיתי באופיו. רבים משווים אותו לריי לואיס, אף שהוא אפילו יותר גדול פיזית ממנו.


דיאנג'לו ויליאמס - רנינגבק מאוניברסיטת ממפיס. הוביל את הקולג' פוטבול ב-2004 עם 22 טאצ'דאונים. העדיף לחזור לעוד שנה באוניברסיטה על מנת להיות אחד מעשר הבחירות הראשונות (לדראפט של 2004 היה רוסטר של רנינגבקס יותר טוב). רץ ב-2004 ל-1948 יארד וכל זאת ב-12 משחקים בלבד. רץ השנה בממוצע 180.4 יארדים למשחק. 1.73 מ'. רץ 4.45 בארבעים יארד. מאוד ערמומי, עם יכולת מיוחדת למצוא חורים בהגנת היריב. בעל כח מתפרץ אדיר. מזכיר במשחקו את שון אלכסנדר.

ג'ימי וויליאמס - מגן פינה מאוניברסיטת ווירג'יניה טק. שחקן שיכול לשחק גם כמגן פינה וגם כסייפטי. בעל ניתור נהדר שמאפשר לו להתחרות על ג'אמפ בול עם כל תופס בליגה. בעל יכולת נהדרת לחזות את מהלכי ההתקפה שמולו, ולכן הוא נשק אדיר בבליצ'ים.

ווינס יאנג - קווטרבק מאוניברסיטת טקסס. בעל קומבינציה נהדרת של חוזק, יד מדויקת ועבודת רגלים של רנינגבק. 1.98 מ', שעושה4.4 בארבעים יארד. רץ ב-2004 ל-1079 יארד ב-167 נסיונות!(ממוצע של 6.5 לריצה). כמו כן הוא מוסר ב-67.4%. מזכיר במשחקו את מייקל ויק. (יאנג אמר השבוע לעיתון בטקסס שהוא מתכנן לחזור לעוד שנה במכללה. יש לו את הזכות לחזור לשם לשנה רביעית).

מתיאס קיוואנוקה - דפנסיב אנד מבוסטון קולג'. שחקן עם צעד ראשון מאוד מהיר. בעל מנוע שלא נגמר הגורם לו להיות מעורב בכל מהלך במשחק. שחקן מאוד חכם שלא עושה טעויות. מזכיר את דוויט פריני בעובדה שהוא יכול עם מהירותו לעקוף בלוקים .

לורנס מרוני - ראנינבק מאוניברסיטת מינסוטה. רץ ב-2004 217 פעמים ל-1348 יארד ו-12 טאצ'דאונים (ממוצע של 6.2 לריצה) מדורג כרגע שישי במרוץ להייזמן. בעל אינסטינקטים חייתיים והטעיות גוף נהדרות. יודע לאסוף יארדים אחרי מגע, דבר שעוזר לו מאוד בריצות קצרות ודאונים ראשונים.

אל כל אלה אפשר לצרף גם את:

צ'ד גרינווי - אופנסיב ליינמן מאייוה.
מריו וויליאמס - דיפנסיב אנד מנורת' קרולינה סטייט.
ג'ייסון אלן - מגן פינה/ סייפטי מטנסי.
אלווטי נגאטה - דפנסיב תאקל מאורגון.
אריק ווינסטון - אופנסיב תאקל ממיאמי.

כאמור יש עוד די הרבה זמן עד הדראפט. ישנם מספר גורמים כמו פציעות וכו' שיכולים לשנות את סדר הדברים. צורך של קבוצה זו או אחרת בשחקנים מסוימים יכולים להקפיץ קדימה בדראפט גם שחקנים שלא הזכרנו, אבל כרגע עושה רושם שאלו יהיו השחקנים המובילים של מחזור 2006. אנחנו בוואלה! פוטבול, נשאיר אתכם מעודכנים ונספר לכם על התפתחויות, אם וכאשר יהיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully