וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול מכללות: עוד מכה לביג-12

תומר ספירשטיין

1.9.2011 / 16:10

טקסס A&M הודיעה לחטיבה כי היא עוזבת, שנה לאחר עזיבת נברסקה וקולורדו. תצטרף ככל הנראה ל-SEC

אחרי המעבר המתוקשר של יוטה וטקסס כריסטיאן לחטיבות הגדולות יותר, כמו גם המעבר של נברסקה מהביג-12 לביג-10, כעת נראה כי הביג-12 מאבדת עוד קבוצה גדולה. טקסס איי.אנד.אם הודיעה אמש (רביעי) כי היא תעזוב בשנה הבאה את החטיבה לאחר שתמצא בית חדש, כאשר כל ההערכות מדברות על החטיבה החזקה ביותר כיום - ה-SEC.

פרישתם של האגיס, המייצגים את אחת הקבוצות הגדולות בחטיבה, עלולה להביא לסידור מחדש של מפת המכללות, ובמיוחד של חטיבת הביג-12, שהתחילה את העונה הנוכחית עם עשר קבוצות בלבד לאחר שאיבדו את נברסקה לביג-10 (שכיום מונה 12 קבוצות) ואת קולורדו לפאק-12.

"זה הדבר הטוב ביותר עבור טקסס איי.אנד.אם", אמר נשיא האוניברסיטה בואן לופטין, "אנו מחפשים ליצור ראות טובה יותר בכל הארץ בשביל טקסס איי.אנד.אם והסטודנטים-אתלטים ברמת האליפות, כמו גם להבטיח את היציבות והצורך של המשאבים הכלכליים בכדי לתמוך במחלקות האתלטיקה והאקדמיה שלנו".

ככל הנראה, הסיבה המרכזית לעזיבת הקבוצה, אשר היוותה חלק מהביג-12 מיום הקמת החטיבה ב-1996 (ואף היוותה חלק מהקמת החטיבה המקורית, ה-SOUTHWEST, ב-1914), היא התפוררות החטיבה בעקבות עזיבת קולורדו ובעיקר נברסקה, שככל הנראה עזבה בשל ההסכם שנחתם בין אוניברסיטת טקסס - אחת משתי הקבוצות הבכירות של החטיבה (ביחד עם אוקלהומה) - לבין רשת ESPN על הקמת ה"לונגהורנס נטוורק". כרגע טרם ידוע מה יעלה בגורל משחק היריבות המסורתי בין שתי הקבוצות.

מבחינת החטיבה, עדיין לא ברור מי תהיה הקבוצה שתחליף את האגיס. הקבוצה היחידה שהביעה התעניינות פומבית להצטרף לחטיבה היא סאות'רן מת'ודיסט, שאמנם ממוקמת בטקסס אבל מאז "עונש המוות" שקיבלה נחשבת לקבוצה קטנה מאוד. אופציה נוספת היא יוסטון, המשחקת כיום בחטיבת "קונפרנס USA" (לצד SMU), אך גם הם טרם הביעו עמדה רשמית. בכל מקרה, הביג-12 כבר הקימה ועדה בכדי למצוא תחליפים עבור האגיס, העומדים בפני קנס יציאה של כשמונה מיליון דולר.

חטיבת ה-SEC, אליה מקווים האגיס להצטרף, נחשבת כיום לחטיבה הטובה ביותר במכללות, כאשר חמש האלופות האחרונות הגיעו מחטיבה זו. הצטרפותה של טקסס איי.אנד.אם לחטיבה תיתן לה הזדמנות להשיג שחקנים צעירים ממגוון נרחב יותר של שחקני תיכון אשר רוצים להתחרות ברמה הלאומית, מבלי הצורך להתמודד ראש בראש עם טקסס האחות הגדולה ואוקלהומה היריבה, ועם היכולת להציע למועמדים את האפשרות לשחק בחטיבה החזקה והטובה ביותר, היא יכולה לתת פייט של ממש לקבוצות הגדולות.

בכל מקרה, עוד חזון למועד. האגיס עדיין ישחקו השנה בביג-12, וכמו כל דבר מעולם המכללות - לכל אחד יש תחליף. בין אם מדובר במאמנים, שחקנים, קבוצות, וככל הנראה - גם חטיבות.

פותחים עונה של פוטבול מכללות

ספורט אמריקאי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully