וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה בעצם הוא לא הולך הביתה?

יובל קליין

1.12.2010 / 11:19

ג'וש מקדניאלס מכר את דנבר בנזיד עדשים, אבל לבעלים פאט בולן יש סיבה להשאירו, בינתיים. ומה הקטע של סטיב ג'ונסון?

מאמן דנבר ברונקוס ג'וש מקדניאלס שילם השבוע 50 אלף דולר קנס לליגה עקב צילומים אסורים של היריבות. 50 אלף זה כלום לעומת כמה שהוא היה מוכן לשלם בשביל מכונת זמן שתחזיר אותו לאוקטובר 2009. באותו חודש מקדניאלס היה נראה כמו ילד-פלא בלתי ניתן לעצירה. רק בן 33, הוא הוביל את הברונקוס למאזן מושלם 0:6 והעתיד שלו נראה ורוד זוהר. באותו רצף ניצחונות, מקדניאלס הצליח לנצח גם את הפטריוטס וביל בליצ'יק, שמהווה כמנטור שלו ודמות לחיקוי. שבע שנים היה מקדניאלס בפוקסבורו, שם הוא עבד עם ההגנה, ההתקפה והק"ב, עד שדנבר החליטה לפטר את המאמן האגדי שלה מייק שנאהאן ולהמר על מקדניאלס הצעיר.

מאז אותו מאזן מושלם, הברונקוס הצליחו לנצח רק חמישה משחקים מתוך 21 ויותר מזה - האופן שבו הקבוצה משחקת, ובמיוחד ההגנה, פשוט לא מתקבל על הדעת. ההגנה של הברונקוס השנה היא ההגנה הכי גרועה בליגה, כשהיא מובילה את הליגה בספיגת נקודות למשחק עם 29.4. במיוחד זכור המשחק המזעזע מול הריידרס, בו הם ספגו שיא שלילי של 59 נקודות בבית. אי אפשר להפיל את היכולות של ההגנה על איבוד הליינבקר אלוויס דומרוויל, בפציעה שגמרה לו את העונה עוד לפני שהחלה. נכון שדומרוויל הוביל את הליגה בסאקים בשנה שעברה והוא מהווה שחקן מפתח בהגנה, אבל זאת אינה סיבה להיראות כל כך אומללים. בשבוע האחרון הם ספגו 36 נקודות מסט. לואיס עם ק"ב רוקי, מה שמעלה את השאלה האם ההגנה כל כך גרועה עד כדי כך שגם קבוצת מכללות טובה כמו אורגון או אובורן יכולה לשים לפחות 14 נקודות על הלוח.

מי מפחד מהשביתה?

מלבד המאזן השלילי והאופן שבו הקבוצה משחקת, קבלת ההחלטות של מקדניאלס מהדקת את החבל סביב צווארו. ההחלטות לשחרר שחקנים מובילים כמו ברנדון מרשל ופייטון היליס מעלות גיחוך כיום לעומת התמורה שדנבר קיבלו בעסקאות. היליס, שקורע הגנות בקליבלנד, הועבר תמורת בריידי קווין, שחיי היום-יום שלו דומים יותר לחיי החוף של ניו ג'רזי מאשר לשחקן פוטבול. מרשל הועבר לדולפינס תמורת בחירת דראפט בה דנבר השתמשו בדיעבד כדי לבחור את טים טיבו, שכרגע נראה כמו אחת ההחלטות של מנצ'סטר יונייטד לקנות שחקן אסייתי רק כדי להגביר את מכירת המרצ'נדייז באזור.

אבל יש שני דברים שמקדניאלס כן למד מביל בליצ'יק. הראשון זה תמיד ללבוש למשחק את הסווטשרט האפור עם השרוולים המקופלים והשני הוא לרמות. בדומה למאמן הפטריוטס, גם מקדניאלס הואשם השבוע בהקלטות האימונים של סן פרנסיסקו לפני המשחק בוומבלי (אם כי לא צפה בהן, אבל יש לו חלק באחריות, במיוחד כשהאיש שאחראי על ההקלטות עבד לפני כן בפטריוטס). למרות העובדה שהוא עבר על חוקי הליגה, עדיין הצליחו הברונקוס להפסיד את המשחק. אז בשביל מה בכלל היה שווה להכתים את שמך ואת המועדון, אם אתה לא מצליח לנצח קבוצה שעד אותו משחק ניצחה רק משחק אחד ואף הפסידה לקרוליינה?

ממבט ראשון, אין שום סיבה שהרומן בין מקדניאלס והברונקוס ימשיך גם לעונה הבאה. אף אחד לא רואה את דנבר מנצחת את שאר המשחקים שלה, במיוחד כשהיא יוצאת לשלושה משחקי חוץ רצופים. מדוע, אם כן, הסיכויים של מקדניאלס להמשיך בעונה הבאה עדיין סבירים? ובכן, מעל לליגה עדיין מרחף הפחד משביתה בעונה הבאה, ועד שעניין זה ייסגר אף קבוצה לא תרצה להחתים מאמן חדש שישב בבית ולא יאמן בזמן שהקבוצה לא מכניסה כסף מרווחים (הליגה הכריזה השבוע שכל בעלי הכרטיסים לעונה הבאה יקבלו החזר מלא במקרה של שביתה). בנוסף, דנבר עדיין משלמת למייק שנאהאן את הכסף שהיא חייבת לו, ואם מקדניאלס יפוטר גם כן, דנבר תשלם לשלושה מאמנים בעונה הבאה. בגלל זה הודיע אתמול הבעלים פאט בולן שמשרתו של מקדניאלס מובטחת. בינתיים, מקדניאלס נהנה מהסיטואציה כדי להרוויח עוד קצת אוויר לנשימה, אבל הוא חייב להראות שהוא באמת למד מבליצ'יק כמה טריקים (חוקיים כמובן) וליישם אותם בקולורדו.

השמטה אחת ושלוש תהיות

תופס הבילס סטיבן ג'ונסון פישל השבוע, כששמט הזדמנות אדירה לנצח את פיטסבורג בהארכה, אחרי שריאן פיצפטריק מסר לו כדור היישר לידיים. ג'ונסון לא האשים את עצמו אחרי התפיסה, אלא דווקא את אלוהים כשרשם רושם בטוויטר שלו: "אני מהלל אותך 24/7 וככה אתה עושה לי! אתה מצפה שאלמד מזה? איך? אני לעולם לא אשכח את זה, לעולם! תודה בכל זאת". ג'ונסון לפחות צריך להגיד תודה שניידות משטרה לא שומרות על הבית שלו כמו שהם עושות על ביתו של קייל ברוצמן. ברוצמן, הבועט של בויזי סטייט, החמיץ שתי בעיטות מ-26 ו-29 יארד, שיכלו לתת לבויזי את הניצחון מול נוואדה ואולי את הכרטיס למשחק אליפות המכללות. מהצד השני, נוואדה לא בזבזה את ההזדמנות לרשום את הניצחון הכי גדול שלה בהיסטוריה ולשלוח את בויזי למציאות האכזרית של פוטבול המכללות.

איך אתה מעז 1: דרק אנדרסון, לפעמים עדיף לשתוק, במיוחד עם רייטינג ק"ב 51.

איך אתה מעז 2: רקס ריאן השווה שלשום את אשתו לג'יזל, אשתו של טום בריידי. מצחיק, אבל בכל זאת, מדברים על ג'יזל פה. קצת כבוד, גבר.

אם כבר הזכרנו את המאנדיי נייט המטורף בשבוע הבא, פטריוטס – ג'טס, המשחק של יום ראשון בלילה לא פחות חשוב או גדול: סטילרס – רייבנס.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully