וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית חרושת לטעויות

זאב אברהמי

22.4.2010 / 9:46

לרוג'ר גודל לא הייתה ברירה, הוא היה חייב להעניש את רות'לסברגר כדי לא לעשות איפה ואיפה. ועדיין, הוא יצא מפסיד

לרוג'ר גודל, הקומישינר של ה-NFL, לא הייתה ברירה. הוא היא חייב להעניש את בן רות'לסברגר, למרות שנגד האחרון לא הוגשה תביעה פלילית, לא היו לו הרשעות קודמות, הוא לא ישב בכלא, הוא לא נתפס עם סמים/נוהג תחת השפעת אלכוהול או עם חנות נשק במושב האחורי של המכונית. הקבוצה של רות'לסברגר (שאותה הוליך לשני תארי סופרבול בשש השנים שלו בליגה) שמה אקדח לרקה של גודל, ואיימה עליו שאם הוא לא יעשה משהו עם הבן הזה, הם יענישו אותו בעצמם. אבל זו לא הסיבה שגודל היה חייב להעניש את רות'לסברגר. גם לא ביטול ההאשמות נגדו על אונס של צעירה בת 20 בבאר בג'ורג'יה או הדו"ח המשטרתי שהפך לציבורי והראה כשלים חמורים בהתנהגות של ביג בן ובמערכת קבלת ההחלטות שלו.

לא. גודל היה חייב לשפוט את רות'לסבגר בגלל שהוא קוורטרבק לבן.

הרי אם גודל היה שותק על פרשת רות'לסברגר - האשמה שנייה של תקיפת מין בשמונת החודשים האחרונים - מייד היו קופצים עליו ארגוני הנשים וגרוע יותר - כל הוויליאם רודנים של העולם וצועקים של-NFL יש שתי מידות של סובלנות וסולמות ערכים.

ואני חושב שזו הסיבה שגודל החליט על עונש חסר תקדים עבור שחקן שאינו אשם עד שיוכח אחרת (ובמקרה האחרון, מערכת המשפט החליטה שהוא לא אשם). ואם הייתי ארגון לנשים גם הייתי צועק חמס, כי בעולם של ה-NFL, שפיטה על צורת התנהגות מסוימת כלפי נשים שווה רק שבועיים יותר (על תנאי) מאשר שימוש בסטרואידים. אבל הדיון המעניין יותר כאן הוא בעצם השפיטה. התובע המחוזי בג'ורג'יה החליט שאין לו קייס לתביעה, אך ציין שהמערכת שלו שופטת אנשים על מעשים, לא על האתיקה שלהם. הוא הזמין את גודל להעניש, כי לגודל מותר להעניש עובדים שלו בעוון חוש אתי לא מפותל שעלול לגרום להם לבייש את החברה שבהם הם עובדים ולגרום לה למפח נפש ביחסי הציבור שלה ובמאזן הכלכלי. ככה שאפשר להתדיין על אורך העונש ולהשוות אותו לעונשים אחרים, אבל צריך לזכור שהעונש הוא תחת סמכותו של גודל.

מה שמעצבן הוא שגודל הוסיף לענישה החלטה שרות'לסברגר יהיה חייב לעבור בדיקת התנהגות מקיפה על ידי מומחים רפואיים. זו כבר חריגה מהסמכות. בנוסף לצעדים שגודל לקח נגד מייקל ויק בשנה שעברה (ענישה של שני משחקים אחרי יותר משנה בכלא פדרלי!), מראה לי שגודל רואה את עצמו קצת מעל החוק. שיש פה איזה שיגעון גדלות מסוים. במצב הזה עוד יכול להיווצר מצב שתובע מאוכזב בבית משפט מחוזי יחליט שהוא מערער לגודל, כי שם נותנים עונשים כמו שצריך אפילו אם הם לא רלוונטיים וחסרי סמכות לכך.

הארגון היחיד שיוצא בסדר מהפרשה הזו הוא פיטסבורג. לפני פחות מחודש פיטסבורג נפנפה את השחקן המצטיין של הסופרבול הקודם לניו יורק ג'טס. גם על פלקסיקו בורס היא לא נאבקה. הם כמעט נאבקו על כך שרות'לסברגר ייענש וכבר פתחו בצעדים שיאפשרו להם להיפטר ממנו. האוהדים והעיתונים המקומיים מבהירים שרות'לסברגר הוא אישיות לא רצויה בעיר וזה, אני מזכיר, בעיר חולת פוטבול שרותליסברגר הביא לה שני סופרבולים בשש שנים. ככה שההתנהגות של הקבוצה ואוהדיה עושות צדק גדול יותר לסטילרס, לעיר, לספורט האמריקאי, אפילו לאמריקה, מאשר העונשים של גודל. הניצחון, לפי הסטילרס ומשפחת רוני, הוא לא הדבר היחיד. הוא אפילו לא הדבר החשוב ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully