וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: פיטסבורג סטילרס זכתה בסופרבול

דרמה ענקית בסופרבול 43: אריזונה עלתה ליתרון דרמטי 2 דקות לסוף, אך קאמבק של פיטסבורג העניק לה 23:27 וזכייה שישית בגביע לומבארדי

אמרו שיחסי הכוחות ברורים. סוכני ההימורים העניקו יתרון בולט לפייבוריטים. ציפו שפיטסבורג תשיג ניצחון קליל. חשבו שאריזונה תרים ידיים בקלות. והכי חמור, אמרו לנו שלא יוכל להיות סופרבול מותח כמו של השנה שעברה. אז אמרו. אומנם פיטסבורג סטילרס זכתה הלילה (בין ראשון לשני) כצפוי בסופרבול ה-43 אחרי ניצחון 23:27 על אריזונה קרדינלס, אך היה זה בסיומו של עוד סופרבול קלאסי, במשחק בלתי נשכח.

האנדרדוג מאריזונה הייתה קרובה לסנסציה מדהימה, לאחר שעלתה ליתרון 20:23 שתי דקות לסיום למרות שפיגרה 20:7 בפתיחת הרבע הרביעי (ולמעשה, לאורך כל המשחק). אחרי הג'איינטס מאשתקד גם הקרדינלס חלמו על סנסציה, אבל אז הגיע דרייב מדהים של הצמד בן רות'לסברגר את סנטוניו הולמס (עם תפיסה שתיכנס לפנתיאון של המשחק), שהעניק לסטילרס טאצ'דאון דרמטי 42 שניות לסיום והבטיח לפיטסבורג ניצחון וזכייה בסופרבול השישי בתולדותיה.

אם מזכירים שבנוסף לסיום הדרמטי ראינו הערב גם את ההחזרה הכי גדולה בתולדות הסופרבול - כשריצה של לארי הריסון (אחרי חטיפה) ל-100 יארד בשנייה האחרונה של המחצית קבעה שיא NFL - הרי שהיינו עדים ללילה היסטורי, שבסיומו פיטסבורג הפכה לראשונה ב-NFL שזוכה שש פעמים בסופרבול (וחלפה על פני דאלאס וסן פרנסיסקו).

הלב כואב לראות את האכזבה בפניו של קורט וורנר הוותיק, הקוורטרבק המפסיד, שנתן משחק נהדר והיה קרוב עם האנדרדוגית מאריזונה לניצחון מדהים, אך בסופו של דבר נכנע (מאזן 2:1 בסופרבולים), בעוד רות'לסברגר מביא טבעת שנייה עוד לפני גיל 26.

סנטוניו הולמס, שהוכתר ל-MVP של המשחק, סיים עם 9 תפיסות ל-131 יארד, כולל ארבע תפיסות בדרייב האחרון וטאצ'דאון אחד. מספרים נפלאים גם לקורט וורנר: 31 מ-43, 377 יארד, 3 טאצ'דאון ו-1 אינטרספשן. רות'לסברגר השיג 21 מ-30 ל-256 יארד, טאצ'דאון אחד ואינטרספשן אחד. לארי פיצג'ראלד סיים עם 2 טאצ'דאון, 7 תפיסות ו-127 יארד.

רבע 1 - 0:3 פיטסבורג

המשחק נפתח בסערה, כשכבר במהלך הראשון מסירה של רות'לסברגר להיינס וורד השלימה תפיסה של 38 יארד. פרקר רץ לעוד עשרה יארד, הית' מילר קלט עוד מסירה של 21 יארד, ובלי לשים לב הסטילרס כבר ברד זון. בדאון שלישי רות'לסברגר דהר לעבר הקו והשופטים סימנו טאצ'דאון, אבל הערעור גילה שהברך שלו נגעה ברצפה לפני שהכתף שלו עברה את הקו. הסטילרס הלכו על שער שדה, והסתפקו ביתרון ראשון, 0:3.

קורט וורנר בניסיון ההתקפה הראשון של הקרדינלס לא הצליח להצעיד קדימה את חבריו, ומהר מאוד (מהר מדי) הכדור חזר לפיטסבורג.

רות'לסברגר המשיך למצוא את חבריו, הפעם את הולמס ל-25 יארד. בהמשך המחיש שוב את יכולותיו, כשהתחמק מבליץ ומצא את מילר תחת לחץ. פרקר המשיך לטחון על הקרקע, ועם סיום הרבע הראשון הסטילרס שוב מצאו את עצמם על סף האנד-זון של אריזונה. הנה זה בא.

רבע 2 - 7:17 פיטסבורג

עם פתיחת הרבע השני ריצת שני יארד של גארי ראסל הבטיחה טאצ'דאון ראשון לסטילרס, ויתרון של 0:10.

אריזונה הנואשת חיפשה תגובה מהירה, ומצאה אותה עם דרייב מרשים של 83 יארד, שהחזיר אותה לחיים ולמשחק. וורנר תפס פיקוד, ועם שלוש מסירות לטווח קצר לאדגרין ג'יימס וסטיב בריסטון הוליך את הקרדינלס קדימה. המהלך הגדול היה של אנקואן בולדין, עם השתחררות יפה ותפיסה של 45 יארד, שמיקמה את אריזונה מרחק יארד אחד מהאנד-זון. וורנר מצא את בן פטריק לתפיסה של יארד אחד, ופתאום יש לנו משחק. 7:10.

את האינטרספשן הראשון של המשחק סיפק רות'לסברגר, כשמסירה שלו פגעה בהגנה ונקלטה על ידי קרלוס דנסבי. אריזונה התקדמה יפה והגיעה מרחק יארד אחד מהאנד-זון, אבל אז קורט וורנר הגיב באינטרספשן שלו, במהלך שנכנס להיסטוריה של הסופרבול: ג'יימס הריסון מההגנה של הסטילרס קרא נהדר את המסירה של וורנר, תפס את הכדור ורץ איתו את כל המגרש בדהרה מטורפת, מרחק של 100 יארד (שיא סופרבול למהלך בודד) עד שצלל פנימה, לטאצ'דאון. בדיקה בחלונות הגבוהים אישרה את המהלך: יש לנו טאצ'דאון בשנייה האחרונה של המחצית, ובמקום שאריזונה תוביל, היא יורדת להפסקה בפיגור 10. 7:17 לסטילרס. וואו.

רבע 3 - 7:20 לפיטסבורג

אחרי ההצגה במחצית של הבוס האמיתי (מלך!), ניסו הקרדינלס להתאושש מהמכה המנטלית שספגו לפני השריקה, ולהגיב בנקודות מהירות. לצערם, וורנר איבד עוד כדור, והזברות כבר סימנו כדור של פיטסבורג, אבל שוב השופטים למעלה הצילו את את אריזונה, שהרחיקה את הכדור.

פיטסבורג התקדמה עד לאנד-זון, בעיקר בגלל עבירות טיפשיות של הגנת אריזונה (20 יארד ו-15 יארד), אבל שיא הטיפשות עוד היה לפנינו, כשאגרסיביות מיותרת של הספיישל טים על הבועט העניקה מתנה להתקפת הסטילרס בדמות עוד דאון ראשון. למזלה, גם הפעם ההגנה של אריזונה הצליחה למנוע טאצ'דאון, ופיטסבורג הסתפקה בשער שדה. 7:20. אריזונה מעודדת שהיא רחוקה שני מהלכים מיריבתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

רבע 4 - 23:27 לפיטסבורג

אריזונה הנואשת החלה לתקוף עם נו-האדל, וורנר ניהל את ההתקפה בתבונה, פיצג'ראלד נזכר להגיע למשחק עם שתי תפיסות, והקרדינלס שוב באזור המסוכן. מסירה גבוהה של וורנר ליארד אחד מצאה את פיצג'ראלד באנד-זון, ואחרי מהלך של 87 יארד (רק באוויר) הקרדינלס שוב במשחק: 14:20.

ההגנה של הקרדינלס נקראה לדגל, וסאק גדול על רות'לסברגר החזיר את הסטילרס עשרה יארד לאחור והשיב את הכדור להתקפה של אריזונה. סדרה של מסירות מבולבלות של וורנר החזירה את הכדור לפיטסבורג על קו ה-1 יארד, ועבירה בתוך האנד-זון העניקה שתי נקודות לאריזונה, וקבעה 16:20.

ואז קרה הבלתי ייאמן: 2:42 לסיום קורט וורנר, בעוד רגע של קסם, מצא את לארי פיצג'ראלד, שהשלים מסירה ודהרה של 64 יארד וטאצ'דאון לא מהעולם הזה. לראשונה במשחק הקרדינלס מובילים, 20:23, ומריחים ניצחון מתוק.

אמרתם לא ייאמן? לא ראיתם את הדרייב האחרון של פיטסבורג. עם 2:37 דקות על השעון לסיום הסופרבול, בחלומו של כל קוורטרבק, הכדור היה בידיים של רות'לסברגר, עם מרחק של 78 יארד. הבחור הצעיר, שהושמץ והוספד, התחמק מההגנה של אריזונה, ניהל דרייב נהדר, והשיג טאצ'דאון מופלא עם מסירה מדהימה לסנטוניו הולמס, שכמו אמן גרר את שתי רגליו באנד-זון והבטיח את הניצחון, 23:27.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully