וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלדה על ג'ו ולארי

11.1.2009 / 6:46

ג'ו פלאקו הרוקי הצעיד את בולטימור לניצחון גדול 10:13 על טנסי. לארי פיצג'ראלד הדהים יחד עם אריזונה בחוץ 13:33 את קרוליינה

טנסי - בולטימור 13:10

ה-NFL היא ליגה מאוד לא צפויה, אבל יש משחקים שמתפתחים בדיוק כמו התחזית. כזה היה גם המפגש הזה - קרב קשוח, הגנות מפוצצות קסדות, דרמה - וג'ו פלאקו אחד. הקוורטרבק הרוקי של בולטימור הנהיג דרייב ניצחון עם הרבה קור רוח, והצדיק את הכינוי ג'ו קול, זה שב-NFL השתמשו בו רק לאיש אחד עד היום, ג'ו מונטנה האגדי. הוא סיים עם 11 מ-22 ל-161 יארד וטאצ'דאון, וניצח גם בזכות טעות שיפוט, אבל לא מעט בזכות עצמו.

טנסי הפכה לעוד קבוצת AFC עם מאזן של 3:13 שניגפת לפני הסופרבול, כפי שקורה בשני העשורים האחרונים לכל קבוצה שמגיעה למאזן הזה. אבל עזבו מיסטיקה, הטייטאנס הפסידו את המשחק משום שנאלצו לשחק נגד הגנה חולנית, שמזכירה מאוד את זו שהביאה תואר לעירו של אדגר אלן פו ב-2000.

הרייבנס, עם המאמן הרוקי ג'ון הארבו וקוורטרבק רוקי, פתחו זהיר והתקדמו עם המשחק. לטייטאנס היו לא מעט הזדמנויות לברוח, אבל הם לא השכילו למצוא את האנדזון. ברבע השני החזיקה טנסי 12 דקות בכדור ולא הצליחה לשים נקודות על הלוח, כשפעם אחת איבדה כדור באוויר ופעם אחת על הקרקע. ברבע הרביעי שוב כשלו הטייטאנס ליד האנדזון של הרייבנס, וכשאתה מאבד כדור שלוש פעמים בלי שהיריב יאבד אפילו פעם אחת, אתה נשרף.

הרייבנס פתחו עם משחק ריצה זהיר, כשהכדור לא מונע באוויר. טנסי ניצלה זאת כדי לעלות ראשונה על הלוח, עם ריצה של כריס ג'ונסון לשמונה יארדים ברבע הראשון - 0:7. ג'ונסון נפצע ברבע השני ולא חזר, מה שהשפיע קשות על משחק הריצה של הטייטאנס. התגובה של הרייבנס לא איחרה לבוא, ו-1:20 דקות לסיום הרבע מסר פלאקו לדרק מייסון, האקס טייטאן השתלט ונכנס עם הלייזר מ-48 יארד לאנדזון - 7:7.

המשחק היה קשוח וברוטאלי, כששחקנים משתי הקבוצות מוצאים את עצמם על הדשא בנשוויל. בתחילת הרבע הרביעי העלה מאט סטובר בשער שדה את הרייבנס ליתרון 7:10, הטייטאנס הידפקו על הדלת אבל אלג'י קראמפלר איבד את הכדור על קו היארד האחד. הכדור חזר לטנסי, שהשוותה עם שער שדה של רוב בירונאס - 10:10. עם ארבע דקות על השעון, זה היה זמן פלאקו. הוא ניצל אי הנפת דגל שגויה של השופטים לאחר שלא הוציא סנאפ בזמן, ושיגר כדור גדול לטוד היפ. לאחר מכן הוציא עוד מסירה מדויקת וסידר לסטובר מצב לשער שדה מ-43 יארד. עם 53 שניות על השעון לא הכזיב הבועט האמין, קבע 10:13 ושלח את הרייבנס לפיטסבורג או לסן דייגו (שישחקו ביניהן ב-23:30).

מלבד פלאקו בלט בבולטימור מייסון, עם 78 יארד וטאצ'דאון, כשהעורבים לא מצליחים לפתח משחק ריצה, גם בעקבות פציעה של לרון מקליין. בצד השני רשם קרי קולינס 281 יארד ואיבוד ב-26 מ-42, 135 מתוך היארדים האלה מצאו את התופס המצוין ג'סטין גייג'. לפני שנפצע הספיק ג'ונסון לרשום 72 יארד, לנדייל וייט הוסיף 45, אבל גם פאמבל קריטי לפני סיום המחצית הראשונה.

תשכחו כל מה שנאמר לכם

קרוליינה - אריזונה 33:13

מלבד בפיניקס, לא יכולתם למצוא רבים באמריקה (וגם במדור הזה, יש להודות...) שיהמרו על הקרדינלס כמנצחים, אבל כמו שאומר כריס ברמן מ-ESPN - זו הסיבה שמשחקים את המשחק. הקרדינלס טאטאו באופן משפיל במיוחד את הפנת'רס, שהיו על הנייר עדיפים בכל פרמטר.

בואו נתחיל מהמספרים. לארי פיצג'ראלד מאריזונה - 166 יארד באוויר בשמונה תפיסות, אחת לטאצ'דאון. קורט וורנר - 220 יארד, שני טאצ'ים ואיבוד. משחק הקרקע היה מצוין - 76 יארד לטים הייטאוור, 57 וטאצ'דאון לאדג'רין ג'יימס. ג'ייק דלהום מקרוליינה - 205 יארד ב-15 מ-32 וחמישה איבודים אוויריים. ד'אנג'לו וויליאמס וג'ונתן סטיוארט - 75 יארדים כוללים על הקרקע, סטיב סמית' - עם 43 יארדים בלבד. הלו, זו אריזונה שם?

הקרדינלס שלטו במשחק בכל פרמטר. אותה הקבוצה שבעונה הרגילה לא ידעה לסגור עניין והובסה במשחקי חוץ, עשתה בית ספר לג'ון פוקס ולשחקניו. קן וויזנהאנט הכין אותם היטב, והם עלו למגרש כדי להוכיח שאין להם שום כוונות להיעצר. בשבוע הבא, מול ניו יורק ג'איינטס או פילדלפיה איגלס, אריזונה תקבל הזדמנות להעפיל לראשונה בתולדותיה לסופרבול.

על דלהום יודעים לספר שהוא בועט בדלי כשהוא מלא, וזה בדיוק מה שקרה במשחק הזה. הקוורטרבק של קרוליינה לא הפסיק לכפות זריקות והקרדינלס פשוט חגגו. ומי היה מאמין שכל זה יגיע אחרי טאצ'דאון של סטיוארט שלוש דקות מבעיטת הפתיחה, שקבע 0:7 לקרוליינה.

מכאן זו הייתה תנועה בכיוון אחד. שלוש דקות לסיום הרבע הראשון מסר וורנר להייטאוור, שקבע 7:7. דלהום הופל ואיבד את הכדור בפאמבל, ג'יימס נכנס לאנדזון וסגר את הרבע ב-7:14 לאריזונה. דלהום פתח את הרבע השני באיבוד אווירי, אריזונה הסתפקה בשער שדה. עוד דרייב של אריזונה, שוב שער שדה של ניל ראקרס - 7:20. דלהום - איבוד - קורט וורנר - 29 יארד לפיצג'ראלד והופ - 7:27 חולני. זו גם הייתה תוצאת המחצית. במחצית השניה המשיך דלהום להיות עסוק בלהיחטף, הקרדינלס העבירו את הזמן ועם שני שערי שדה של ראקרס מנעו כל צ'אנס לקאמבק. טאצ'דאון של דלהום לסמית', בשתי הפעולות החיוביות היחידות של שניהם במשחק, קבע את התוצאה הסופית. אריזונה, רבותיי, בגמר ה-NFC. מי היה מאמין?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully