וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סן דייגו-אינדיאנפוליס: מי ימשיך את הרצף?

אמיר ציפורי

2.1.2009 / 19:09

הצ'ארג'רס עם ארבעה ניצחונות רצופים, הקולטס עם תשעה (3:00, בין שבת לראשון, ESPN ו-METV). זוכרים את הפלייאוף שעבר?

1. מומנטום – למעשה מדובר בשתי הקבוצות הכי חמות בליגה וחבל שאחת מהן תודח כבר בסיבוב הראשון. הקולטס מגיעים אחרי תשעה ניצחונות רצופים. הצ'ארג'רס אחרי ארבעה ניצחונות רצופים שבהם שמו 37 נקודות על הלוח בממוצע והפכו לקבוצה הראשונה אי פעם שמגיעה לפלייאוף אחרי פתיחה של 8:4. השנים האחרונות הוכיחו שב NFL פחות חשוב המאזן ויותר באיזה כושר אתה מגיע לפלייאוף ושתי הקבוצות האלה הצליחו להתחבר בזמן הנכון. בנובמבר האחרון ניצחו הקולטס בקוואלקום סטדיום 20:23 ונקמו לכאורה על ההדחה מהפלייאוף בידי הצ'ארג'רס בעונה שעברה. לכאורה, כי הנקמה האמיתית תהיה אך ורק ניצחון במשחק הזה.

2. קוורטרבק – פיליפ ריברס נתן עונה בקליבר של MVP שעברה כמעט כולה מתחת לרדאר, בעיקר בגלל המשחק המזעזע של סן דייגו עד החודש האחרון של העונה. הוא מוביל את הליגה ברייטינג מסירה עם 105.5, בט"ד עם 34 ובממוצע יארדים למסירה עם 8.39 יארד פר נסיון. הוא היה למעשה העוגן היציב היחידי בסן דייגו במשך העונה כולה. "מר דצמבר" סוחב איתו מאזן דצמבר מושלם של 0:14 מאז שהפך לפותח והוכיח בפלייאוף שעבר גם יכולת מנהיגות וגם שיש לו ביצים. השנה הוא מגיע לפלייאוף בוגר ומנוסה יותר. מהצד השני פייטון מאנינג מצא כל העונה דרך לנצח משחקים עבור הקבוצה שלו בזמן שהוא חוזר לכושר מהפציעה שעבר. והוא אכן חזר. בחמשת המשחקים מאז הנצחון על הצ'ארג'רס בנובמבר הוא על אחוזי השלמה של 77% ומסר לתשעה ט"ד לעומת שלוש חטיפות בלבד. המשחק הזה צריך להיות דליקטס אמיתי עבור חובבי ההתקפה האווירית.

3. הגנה – האובדן של שון מרימן בפתיחת העונה היה קטלני עבור הצ'ארג'רס. ההגנה נראתה אבודה על המגרש והפסידה משחקים. בעוד משחק ההגנה נגד הריצה התייצב מאז נותרו הצ'ארג'רס פגיעים מול משחק המסירה. שחקני הסקנדרי או שמשחקים רך מדי ומאפשרים מהלכים גדולים או מבצעים יותר מדי טעויות ומקבלים פנאלטיס טפשיים כשהם מנסים לכסות את התופסים של היריב כיסוי צמוד. אפשר לסמוך על מאנינג שימצא דרך לנצל את היתרון הזה. הקולטס מציגים הגנה טובה מול המסירה אבל מתקשים לעצור לאורך זמן קבוצות שרצות מולם בצורה עקבית וכוחנית. הגנה חדירה מול ריצה היא מתכון לצרות בפלייאוף ובשנה סטנדרטית מול הרץ הכי טוב בליגה בשנים האחרונות הסיפור היה יכול להיות כמעט אבוד מראש. אלא שטומלינסון הוא MIA ברוב המשחקים העונה ולא נראה כמו הרץ המסחרר של פעם. טומלינסון גם פצוע וכרגע מוגדר בסימן שאלה למשחק. הכינו את מחבטי הזבובים.

4. טומלינסון – בשש-שבע השנים האחרונות רשימה כזו היתה נפתחת אוטומטית במצב המפשעה של האיש עם המשקף וכמה קרוב למאה אחוז הוא יעלה למשחק. הפלייאוף הקודם שם סימן שאלה גדול על המחויבות למשחק והווינריות של LDT. העונה הלא טובה (בסטנדרטים שלו) שבאה בעקבותיו שמה סימן שאלה נוסף על היכולת. יש ספורטאים שפשוט אין להם את זה. הבמה מוכנה עבור טומלינסון להוכיח שהפלייאוף הקודם והעונה הנוכחית הם היוצאים מן הכלל.

תזמין לי ספיישל, בבקשה

5. קבוצות מיוחדות – לצ'ארג'רס יש את אחד ממחזירי הבעיטות הטובים בליגה, דארן ספרןלס. אם טומלינסון לא ישחק, הרווח עבור הקולטס יהיה כפול כיוון שספרולס יהיה עסוק בעיקר בהתקפה. בעונה שעברה החזיר ספרולס שתי בעיטות לט"ד מול הקולטס. שחקני הספיישל טים של הקולטס לא יכולים להרשות לעצמם את הפריבילגיה הזו שוב ויהיו חייבים להגביל את ההחזרות הללו על מנת להכריח את ריברס לעבור הרבה יארדים לפני שיטווח להם את האנדזון. לעומת זאת בשורות הקולטס משחק בועט הקלאץ' הגדול בכל הזמנים. הצ'ארג'רס לא ירצו להגיע לבעיטה מכרעת של וינאטיירי עם שניות ספורות על השעון.

6. מאמן – יש לא מעט קווי דמיון בין נורב טרנר לטוני דאנג'י. שניהם מאמנים מנוסים שמשרים שקט נפשי על הקבוצה ומאמינים עד הסוף בשחקנים שלהם. אבל דאנג'י מנוסה יותר בפלייאוף ויש לו כמובן את העניין הזה של הטבעת... טרנר הפסיד למעשה את המשחק מול הקולטס בנובמבר עבור הקבוצה שלו אחרי שניהול שעון גרוע שלו השאיר למאנינג מספיק זמן בשביל דרייב מנצח. טרנר ספג הרבה ביקורת, לרוב בצדק, על איך שנראתה הקבוצה שלו לאורך רוב העונה. לזכותו ייאמר שהוא לא נכנס לפאניקה בשום שלב ושנה שניה ברציפות מגיעים הצ'ארג'רס שלו לפלייאוף בשיא היכולת.

7. תחזית – לפחות על הנייר צפוי משחק מרובה נקודות בין שני קוורטרבקים מצוינים והתקפות פוריות. אלא שהגנת הצ'ארג'רס מצליחה ליצור לחץ ובעיות למאנינג בשנים האחרונות והגנת המסירה החזקה של הקולטס תהווה אתגר לא פשוט לריברס. שלושת המשחקים האחרונים בין הקבוצות היו צמודים מאוד והסתיימו בהפרשים זעומים (3, 4 ו 2 נק'). ריברס יעשה עוד הרבה דברים יפים בליגה הזו אבל עדיין לא הגיעה העת לחילופי משמרות. מגמת המשחקים הצמודים תימשך, 17:20 קולטס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully