וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקים זו לא מילה

22.12.2008 / 8:24

הטייטאנס הכניעו את פיטסבורג 14:31, הג'איינטס את קרוליינה 28:34, השתיים זכו בביתיות בפלייאוף. אטלנטה בפנים, דטרויט על 15:0

ג'ף פישר וטנסי הרגישו עם הגב לקיר. אחרי ההפסד ביוסטון והפציעות של קייל ואנדן בוש ואלברט היינסוורת', כשפיטסבורג מגיעה לנשוויל, המומנטום היה לרעתם. אבל פישר ושחקניו ידעו להתעלות, הכניעו ללא תנאי את בן רות'לסברגר והסטילרס - 14:31, וזכו במקום מספר 1 ב-AFC, מה שאומר שהדרך לסופרבול תעבור במגרשם הביתי. את הלילה נעל מפגש אדיר בין ניו יורק ג'איינטס לקרוליינה, שהצדיק את כל הציפיות והסתיים בניצחון הג'איינטס בהארכה 28:34. הג'איינטס יובילו את ה-NFC בפלייאוף.

ניו אינגלנד הביסה ללא תנאי את אריזונה המזעזעת 7:47, אבל למרות הניצחון צנחו סיכויי הפלייאוף שלה, בשל ניצחון בולטימור לילה לפני כן בדאלאס והניצחון הדרמטי של מיאמי, 31:38 בקנזס סיטי. סן דייגו הזיקה קשות לטמפה ביי, הביסה אותה ב"ריימונד ג'יימס" 24:41 והנחילה לה הפסד שלישי ברציפות. הבאקנירס התרחקו מאוד מהפלייאוף עם המפלה הזו, הצ'ארג'רס שולטים כעת בגורלם, ומשימה שנראתה בלתי אפשרית לפני שבועיים נראית מציאותית היום: ניצחון ביתי בשבוע הבא על דנבר - והם בפנים.

סט. לואיס הפתטית הובילה 3:16 על סן פרנסיסקו סמוך לסיום והצליחה להפסיד 17:16, אבל מי שבאמת מעוררת רחמים היא דטרויט, שהפכה לקבוצה הראשונה בהיסטוריה שמגיעה למאזן 15:0. הליונס הובסו על ידי ניו אורלינס 42:7, ובשבוע הבא תהיה להם הזדמנות אחרונה לחמוק מעונה "אנטי-מושלמת" במגרש הקשה של גרין ביי. סינסינטי גילתה מחדש את ההגנה בדרבי של אוהיו וניצחה בקליבלנד 0:14.

בסדרה השניה של המשחקים הבטיחה אטלנטה מקום בפלייאוף לאחר ניצחון 17:24 במינסוטה, שתקווה לניצחון של גרין ביי במאנדיי נייט על שיקגו כדי להבטיח את ראשות ה-NFC צפון. דנבר הייתה זקוקה לניצחון ביתי על בפאלו, אבל הפסידה 30:23 וסיבכה את עצמה קשות, כשהפסד בסן דייגו יוציא אותה מהתמונה במחזור האחרון. גם הג'טס ירו לעצמם ברגל עם הפסד 13:3 בסיאטל, ועכשיו הם צריכים ניצחון על מיאמי ועזרה של בפאלו (מול ניו אינגלנד) כדי לזכות בראשות המזרח. וושינגטון גברה על פילדלפיה 3:10 והחזירה לתמונה את דאלאס, כשהאיגלס זקוקים לנס כדי להיכנס. אוקלנד עברה את יוסטון 16:27 במשחק חסר חשיבות.

בואו נעשה רגע סדר: ב-AFC עלו טנסי, פיטסבורג ואינדיאנפוליס. סן דייגו ודנבר נאבקות על אליפות המערב, רק המנצחת ביניהן תעלה. ניצחון של מיאמי על הג'טס יבטיח לה את אליפות המזרח, ניצחון של הג'טס ושל הפטריוטס יעלה את ניו אינגלנד. בולטימור תלויה בעצמה, כשאם תגבור על ג'קסונוויל תזכה בכרטיס הויילד קארד השני (הראשון שייך לקולטס).

ב-NFC עלו הג'איינטס, קרוליינה, אריזונה ואטלנטה. זוכת בית הצפון תיקבע בין הוייקינגס לברס. בתמונת הויילד קארד: דאלאס, טמפה ביי, פילדלפיה וסגנית בית הצפון.

כשטנסי מתעצבנת

טנסי (2:13) - פיטסבורג (4:11) 14:30

כשבן רות'לסברגר מסר לטאצ'דאון פנומנלי להיינס וורד והעלה את פיטסבורג ליתרון 10:14 ברבע השלישי, הגיע המבחן של קרי קולינס וטנסי. זו הייתה השעה לראות מה הם יכולים לעשות בפיגור מול אחת ההגנות הטובות בליגה. התשובה הייתה 21 נקודות ללא מענה, בגיחות של כריס ג'ונסון ולנדייל ווייט וחטיפה לטאצ'דאון של מייקל גריפין, שהעניקו לטייטאנס את הניצחון שהבטיח להם ביתיות לכל אורך הדרך בינואר. פיטסבורג, מצידה, הפסידה לראשונה לאחר חמישה ניצחונות רצופים, כשבן רות'לסברגר מופל ארבע פעמים, 3.5 מהסאקים שייכים לג'ייסון ג'ונס, שנתן משחק חולני בהגנה. 216 יארד וטאצ'דאון לקרי קולינס, 104 יארדים שייכים לג'סטין גייג', שגם קלט כדור בוירטואוזיות באנדזון. 331 יארד, שני טאצ'ים ושני איבודים לביג בן בפיטסבורג.


ניו אינגלנד (5:10) - אריזונה (7:8) 7:47

עוד לפני בעיטת הפתיחה ויתרו הקרדינלס על המשחק. העובדה שירד שלג כבד בפוקסבורו ושאנקואן בולדין לא שיחק אילצה אותם לוותר על משחק המסירה, וכשקורט וורנר כבר מצא אותו, הוא הוחלף בפיגור בלתי מחיק על ידי מאט ליינארט. הפטריוטס הובילו 0:31 כבר במחצית, כשמאט קאסל מנצח על המלאכה באוויר עם 345 יארד ושלושה טאצ'ים, ולמונט ג'ורדן מוסיף שניים על הקרקע. הבעיה של ניו אינגלנד היא הניצחון של מיאמי בקנזס סיטי, שמותיר אותה, נכון לעכשיו, מחוץ למאבק. בשבוע הבא יצטרכו הפטריוטס לנצח בבפאלו ולייחל להפסד של בולטימור לפיטסבורג. 101 יארד וטאצ'דאון ללארי פיצג'ראלד, הצדיק היחיד בקבוצה העלובה מהמדבר.


טמפה ביי (6:9) - סן דייגו (8:7) 41:24

אחת התעוררה מאוחר מדי, השניה הלכה לישון מוקדם מדי. טמפה ביי, שכבר הייתה עם רגל וחצי בפנים, ראתה איך כמעט כל סיכויי הפלייאוף שלה ננגסים עם הפסד שלישי ברציפות, בעוד הצ'ארג'רס מנצחים שלושה רצופים ולא ישחקו בינואר. 287 יארד וארבעה טאצ'דאונים לפיליפ ריברס (לאן נעלמה ההגנה של טמפה ביי בשבועות האחרונים?), 90 יארד על הקרקע ללדניאן טומלינסון. 232 יארד, טאצ'דאון ושני איבודים לג'ף גארסיה, שחזר לשחק ולא מילט את ספינת הפיראטים מטביעה, שבר את אפו לקראת הסיום בנוסף לכל הצרות. 127 יארד וטאצ'דאון לאנטוניו בריאנט, שהיה ג'וקר כהרגלו בבאקנירס.

הדמעה זולגת על דטרויט

דטרויט (15:0) - ניו אורלינס (7:8) 42:7

הליונס עלו למשחקם הביתי האחרון העונה בידיעה שאם הם רוצים לסיים עם ניצחון, הם יצטרכו לעשות את זה כאן או בלמבו פילד. מסתבר שהאופציה של פורד פילד לא ממש נלקחה בחשבון, כשדטרויט ויתרה על המשחק מהפתיחה ונכנעה לדרו בריס והסיינטס. אגב, אם תהיתם מתי בפעם האחרונה ניצחו הליונס בגרין ביי, התשובה היא 1991. אולי כשברט פארב לא שם הם גם יצליחו לעשות את זה, אחרת ייחקק שמם בספר השיאים השליליים של הליגה. בריס יצטרך 402 יארדים בשבוע הבא מול קרוליינה כדי לשבור את השיא בן 24 השנים של דן מרינו - 5,084 יארד בעונה. 77 יארד ריצה וטאצ'דאון לפייר ת'ומאס, 99 יארד ושני טאצ'ים למרקז קולסטון, שהתעורר לקראת סיום העונה. 111 יארדים בריצה וגיחה לאנדזון לקווין סמית', היחיד בדטרויט שניסה לעשות משהו.


קנזס סיטי (13:2) - מיאמי (5:10) 38:31

כמו רבות וטובות לפניה, גם מיאמי הסתבכה בארוהד, וגם היא ניצלה את הצ'וקריות הקבועה של הצ'יפס כדי לסגור את הסיפור בדקות הסיום. מסירה של צ'אד פנינגטון לטאצ'דאון שני במשחק של אנת'וני פסאנו ארבע דקות לסיום, העניקה לדולפינס ניצחון חשוב מאין כמוהו, כשכעת הכל תלוי בהם. ניצחון במדולנדס בשבוע הבא - והם בפנים. פנינגטון מסר ל-235 יארד ושלושה טאצ'דאונים, והרחק מהמולת העזיבה של ניו יורק נתן עונה סולידית ויפה שיכולה להיכנס לתוך ינואר. 320 יארד באוויר, 57 על הקרקע ושלושה טאצ'ים לטיילר ת'יגפן, שהיה מצוין במחצית הראשונה ונבלם בשניה בקיי.סי. 108 יארד ריצה ללארי ג'ונסון, יחד עם כניסה לאנדזון.


קליבלנד (11:4) - סינסינטי (11:1:3) 14:0

שום דבר מלבד יוקרה לא היה על הכף במשחק הזה, והבנגאלס הוציאו את המקסימום, עם שאט-אאוט ראשון שלהם מאז 2006. לאון הול החזיר חטיפה (אחת משלוש שלו!) ממסירה של קן דורסי לאנדזון, כריס הנרי קיבל מסירה מריאן פיצפטריק לטאצ'דאון ברבע השני ובכך ניתן לסכם את המשחק. בעצם, אפשר להוסיף 171 יארד על הקרקע לסדריק בנסון והגנה עילאית של הבנגאלס, שאיפשרה לדורסי למסור ל-68 יארד בלבד.


סט. לואיס (13:2) - סן פרנסיסקו (8:6) 17:16

אפילו כשהם ביתרון 3:16 ארבע דקות לסיום מצאו הראמס דרך להפסיד. שון היל, שהיה חושך במשך 56 דקות, מסר תחילה לאייזיק ברוס הותיק, ופחות מדקה וחצי לסיום מצא את ג'וש מורגן עם לייזר ל-48 יארד לאנדזון, כדי לבצע מהפך ולהעניק לאדומים-זהובים ניצחון רביעי בחמישה משחקים. היל סיים עם 216 יארד, שני טאצ'ים ושלושה איבודים אוויריים. 108 יארד לסטיבן ג'קסון על הקרקע בראמס.

אוי, דנבר

דנבר (7:8) - בפאלו (8:7) 30:23

בשבוע שעבר הראתה לנו בפאלו איך אפשר למצוא דרכים יצירתיות להפסיד, אבל כנראה שהברונקוס מצליחים להאפיל גם על זה. לפני שני מחזורים הייתה דנבר על מאזן 5:8 וסן דייגו על 8:5, והדרך לפלייאוף נראתה סלולה. עכשיו, כך פתאום, נוסעים הסוסונים למשחק מכריע בקליפורניה בשבוע הבא - וזה הולך להיות חם. אוי, כמה שזה יהיה חם. הבילס הצליחו לשחק הפעם את הספוילרים עם משחק שקול של טרנט אדוארדס (193 יארד וטאצ'דאון) והתגברו על 359 יארד ושני טאצ'דאונים בריצה של ג'יי קאטלר. פרד ג'קסון עם הריצה המנצחת, שהעמידה את העונה של דנבר בסימן שאלה גדול. 129 יארדים בתפיסה לברנדון מרשל בדנבר.


מינסוטה (6:9) - אטלנטה (5:10) 24:17

ניסיון קאמבק של הוייקינגס, שכבר פיגרו 24:7, הסתיים בזריקה של טרוואריס ג'קסון לשומקום, ואטלנטה עלתה לפלייאוף לראשונה מאז 2004. מינסוטה חשבה על אליפות ראשונה ב-NFC צפון מאז 2000, אבל היא הייתה כל כך שקועה, שגילתה משחק שלומיאלי ביותר, אותו ניצלו הפאלקונס כדי לחזור הביתה שמחים. 134 יארד ב-13 מ-24 למאט ריאן באטלנטה, 70 יארד וטאצ'דאון למייקל טרנר. רק 76 יארד במשחק איום לאדריאן פיטרסון במינסוטה.


סיאטל (11:4) - ניו יורק ג'טס (6:9) 3:13

ברט פארב נסע לפגוש את מורו ורבו מייק הולמגרן, במשחקו הביתי האחרון כמאמן סיאטל, והמפגש הזה הסתיים לא טוב עבורו. בשלג ובתנאי מגרש קשים מסר פארב לשני איבודים, הג'טס לא הצליחו לפתח משחק ריצה ראוי ובסיום ירדו עם הפסד שפגם מאוד בסיכויי הפלייאוף שלהם. עכשיו ניו יורק, שתפגוש את מיאמי בשבוע הבא, לא תלויה רק בעצמה, אלא גם בניצחון של בפאלו על ניו אינגלנד. 175 יארד וטאצ'דאון לסנקה וואלאס בסיאטל, 116 יארד ריצה למוריס מוריס.


אוקלנד (11:4) - יוסטון (8:7) 16:27

ג'מרקוס ראסל הציג את משחקו הטוב בקריירה עם 18 מ-25 ל-236 יארד, שני טאצ'ים ובלי איבודים. ג'סטין פרגאס עזר על הקרקע עם 93 יארד. 255 יארד ואיבוד אווירי למאט שאוב ביוסטון.


וושינגטון (7:8) - פילדלפיה (6:1:8) 3:10

גם האיגלס עשו יותר מדי שטויות, ואחרי שלפני חודש הושפל בבולטימור, הגיע דונובן מקנאב ללנדובר השכנה, וגם שם ספג מכה, שכנראה הוציאה את האיגלס מהפלייאוף. מקנאב השלים אמנם 26 מסירות ל-246 יארד, אבל הגנת הרדסקינס הייתה יותר מדי עבורו ועבור בריאן ווסטברוק (45 יארדים בריצה), והגיפה את התריסים על התקפת האיגלס. 70 יארד וטאצ'דאון לקלינטון פורטיס, שהגיחה שלו לאנדזון הייתה היחידה במשחק כולו.


ניו יורק ג'איינטס - קרוליינה 28:34

משחק עצום במדולנדס, שהוכרע עם טאצ'דאון שלישי במשחק של ברנדון ג'ייקובס חמש דקות מפתיחת ההארכה. עד כמה החזרה של ג'ייקובס הייתה חשובה, תעיד העובדה שהוא לא רק מצא שלוש פעמים את האנדזון (בפעם השניה הביא את המשחק להארכה, שלוש דקות לסיום), אלא גם פינה את הדרך לדרק וורד, במשחק אדיר שכלל 215 יארד ריצה. הפנתרים לא יצאו פראיירים והציגו את ד'אנג'לו וויליאמס, שהמשיך את המחצית השניה העצומה שלו לעונה, עם לא פחות מארבעה טאצ'דאונים ב-108 יארד ריצה. המשחק הבטיח לג'איינטס את המקום הראשון ב-NFC, הפנת'רס יצטרכו לנצח בניו אורלינס (או שאטלנטה תפסיד) כדי לזכות במקום השני בדירוג ובשבוע החופש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully