וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע הזמן לעשות סדר

רועי פרידמן

17.12.2008 / 9:46

הבלגאן ב-NFL רק גדל, ושבועיים לפני סיום העונה לוקח רועי פרידמן אחריות, ומציג לנו (כמעט) את כל האפשרויות והתסריטים לפלייאוף

לקאת השבוע ה-16 ב-NFL, מתחילה תמונת הפלייאוף להתבהר, וזה הזמן להציג את הסיכויים, הניתוחים והאפשרויות. נתחיל ב-AFC.

מזרח: כרגע יש שלוש קבוצות במצב שוויון (5:9), כאשר מיאמי תארח את הג'טס במחזור האחרון. המאזן הפנימי בין שלוש הקבוצות הוא 1:2 לג'טס, 2:2 לפאטס ו-2:1 למיאמי. בפאלו הפסידה בכל חמשת המשחקים נגד היריבות בבית, כאשר לניו אינגלנד יש עוד משחק נגד הבילס. והיה וניו אינגלנד מנצחת את בפאלו, מיאמי את הג'טס והקבוצות מסיימות עם אותו מאזן, המאזן נגד יריבות משותפות יכריע. במקרה של ה-AFC מזרח, המאזן נגד ה-AFC מערב (ג'טס 3:1, פאטס 1:3, מיאמי 0:3 והשבוע מול קנזס סיטי) ונגד ה-NFC מערב (ג'טס 1:2 והשבוע מול סיאטל, פאטס 0:3 והשבוע מול אריזונה, מיאמי 1:3) יהיה שובר השוויון הבא. במצב כזה, הג'טס יירדו למקום השלישי, ומיאמי כרגע עם מאזן טוב יותר מול ניו אינגלנד בחטיבה (4:6 מול 5:6).

צפון: פיטסבורג זכתה בבית אחרי שניצחה השנה פעמיים את בולטימור.

דרום: טנסי זכתה בבית, מאחר שאפילו במידה שתפסיד בשני המשחקים הקרובים ואינדי תנצח, שתי הקבוצות תהיינה עם מאזן 4:12, 1:1 ביניהן ו-2:4 ב-AFC דרום. שובר השוויון הבא הוא מאזן מול יריבות משותפות ולא בחטיבה, ומאחר שהיריבות המשותפות שלהן הן מה-AFC צפון (טנסי 1:3, אינדי 0:4) ומה-NFC צפון (טנסי 0:4 אינדי 2:2), המאזן של הטייטאנס מול יריבות משותפות יהיה 3:11 לעומת 4:10 של אינדי. לכן הקולטס לא יצליחו בכל מקרה לכבוש את הפסגה.

מערב: דנבר (6:8) מובילה בשני משחקים על סן דייגו (8:6). שובר השוויון במקרה של שני הפסדים של הברונקוס ושני ניצחונות של הצ'ארג'רס יהיה לטובת סן דייגו (1:5 מול 3:3 בבית). לכן, כל צרוף בשבועיים הקרובים שלא יהיה שני ניצחונות של סן דייגו ושני הפסדים של דנבר יקנה לברונקוס את הכרטיס לפלייאוף.

דירוג ב-AFC

1 ו-2 – טנסי מובילה במשחק אחד על פיטסבורג ומארחת אותה ביום ראשון. ניצחון של הטייטאנס יבטיח להם את המקום הראשון ב-AFC. ניצחון של הסטילרס יקנה להם שוויון מול הטייטאנס ושליטה בגורלם על המקום הראשון לקראת המשחק האחרון שלהם העונה, בבית נגד קליבלנד.

פיטסבורג הבטיחה שבוע חופש מול מי שתזכה באליפות ה-AFC מזרח, מאחר שהמאזן שלה בחטיבה יהיה טוב יותר (כרגע הוא 1:9) מול כל מי שתסיים במקום הראשון (הג'טס עם 4:7), כאשר הסטילרס ניצחו גם את ניו אינגלנד, מה שיכריע במקרה שזו תסיים עימם במאזן זהה.

במידה שסן דייגו תפתיע ותזכה ב-AFC מערב, היא תסיים במקום הרביעי ב-AFC. אם תזכה דנבר בבית הזה ותסיים עם אותו מאזן כמו זו שתיקח את אליפות ה-AFC מזרח, שובר השוויון הוא מאזן המשחקים ביניהן. דנבר הפסידה העונה למיאמי ולפאטס, אבל ניצחה את הג'טס.

ויילד קארד: הקולטס ניצחו השנה גם את בולטימור וגם את ניו אינגלנד, ועם מאזן חטיבתי טוב יותר (2:8) מול מיאמי והג'טס, כך שמספיק להם ניצחון אחד כדי לסיים במקום החמישי ב-AFC. גם לבולטימור מאזן 2:8 בחטיבה, ויחד עם ניצחון על מיאמי, כרגע היא מחזיקה בשובר השוויון למקום השישי. במקרה שאינדי, בולטימור ושלוש הקבוצות ב-AFC מסיימות באותו מאזן, תהליך שובר השוויון יתבצע כך:

1. מסדרים את שלוש הקבוצות ב-AFC מזרח.

2. הקבוצה שבמקום השני תיכנס לשובר שוויון משולש למקום החמישי ב-AFC.

3. אם השנייה ב-AFC מזרח תסיים חמישית, השלישית תיכנס לשובר שוויון משולש למקום השישי, אחרת השלישית בחוץ.

תמונת מצב בבתי ה-NFC

מזרח: ניו יורק ג'איינטס אלופת המזרח בגלל מאזן טוב יותר מול דאלאס נגד יריבות משותפות (2:4 בבית, 0:4 מול NFC מערב, 1:3 מול AFC צפון, לעומת 2:4 בבית, 2:2 מול NFC מערב ו-1:3 מול AFC צפון).

צפון: מינסוטה ושיקגו עומדות על 1:1 ביניהן העונה, וכרגע מיני עם 2:4 בבית לעומת 2:3 של הדובים. בתחום היריבות המשותפות, מיני עם 2:2 מול AFC דרום ו-1:2 מול NFC דרום. שיקגו עם 1:2 מול AFC דרום ו-3:1 מול NFC דרום, סך הכל 3:4 מול 4:3. מינסוטה משחקת במחזור הקרוב מול אטלנטה, כך שניצחון של הוייקינגס יכניס אותם לפלייאוף כאלופי ה-NFC צפון.

דרום: קרוליינה מובילה על טמפה ביי ואטלנטה בשני משחקים. במידה שקרוליינה תפסיד את שני המשחקים הקרובים שלה וטמפה ואטלנטה ינצחו, לשלוש הקבוצות יהיה מאזן פנימי של 2:2 ו-3:3 בתוך הבית. יריבות משותפות: קרוליינה – 0:4 מול AFC מערב ו-1:3 מול NFC צפון. אטלנטה – 1:3 מול AFC מערב ו-0:4 מול NFC צפון. טמפה ביי – 1:3 מול AFC מערב ו-0:4 מול NFC צפון. מאזן בחטיבה : קרוליינה תרד למקום השלישי בגלל 5:7 מול 4:8 של טמפה ביי ואטלנטה בחטיבה. אלופת הבית, טמפה ביי או אטלנטה, תוכרע במקרה כזה על פי חוזק היריבות שלה.

מערב: אריזונה תעלה כאלופה.

דירוג ב-NFC

אריזונה הפסידה גם למינסוטה וגם לג'איינטס השנה, והיא כרגע עם אותו מאזן (5:6) ב-NFC כמו שיקגו, אך היא ניצחה קבוצות יותר חלשות (5 מתוך שמונה היו קבוצות מהבית שלה) ותסיים מקום רביעי.

הג'איינטס מארחים את קרולינה ביום ראשון הקרוב, כך שמי שתנצח תבטיח יתרון ביתיות לפלייאוף. הפסד של הג'איינטס ביום ראשון יאלץ אותם להיגרר למחזור האחרון, נגד מינסוטה, במשחק שעשוי להיות קרב על המקום השני בחטיבה.

אם תפסיד קרוליינה, היא לא תרצה להגיע לשוויון מול דאלאס בגלל מאזן נחות בחטיבה. דאלאס ניצחה העונה את טמפה ביי, ומובילה כרגע במאזן החטיבתי מול אטלנטה (4:7 מול 4:6).

שיקגו במצב נחות. הברס הפסידו לקרוליינה, לאטלנטה ולטמפה ביי, ומאזן רע בחטיבה מקטין את הסיכוי שלהם להגיע לפלייאוף. לווושינגטון יש עוד סיכוי להגיע לפלייאוף. שובר השוויון מול דאלאס יוכרע במאזן הכולל של הקבוצות שכל אחת ניצחה, ועם 4:6 בחטיבה, הרדסקינס יכולים לעבור את אטלנטה וטמפה ביי.

ולסיום, פילדלפיה. אחרי התיקו הקודם בליגה ב-2002 אמר ביל קווהר, אז מאמן פיטסבורג: "לפחות אנחנו לא צריכים לחשוב על שובר שוויון". אנדי ריד יכול להנהן בהסכמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully