וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה בסירה אחת

מיקי יואכים

19.10.2007 / 12:11

המילטון הצעיר מוביל, האלוף אלונסו סובל מקיפוח בקבוצתו, ורייקונן רוצה להפתיע מאחור. הקרב הדרמטי על כתר ה-F1 מגיע לקו הסיום

ביום ראשון ההצגה תסתיים, ויוכתר אלוף עולם בסדרת מרוצי המכוניות היוקרתית והנחשבת העולם – הפורמולה 1. יסתיים גם מאבק האליפות הצמוד ביותר שנראה בסדרה מזה יותר מ-20 שנה. מה שמוסיף עוד פלפל לעניין, היא העובדה שהמועמד העיקרי לזכות באליפות הוא רוקי – נהג שזו עונתו הראשונה בסדרה. לואיס המילטון הבריטי מגיע לפינאלה עם 107 נקודות באמתחתו, כשאחריו דולק אלוף העולם בשנתיים האחרונות, פרנאנדו אלונסו הספרדי, עם 103 נקודות. את השלישייה המובילה מסיים קימי רייקונן הפיני עם 100.

הדרמה מקבלת עוד עניין בשל העובדה שאלונסו והמילטון נוהגים באותה קבוצה - מקלארן. בין השניים נערכה העונה מלחמת מילים שלא הייתה מביישת יריבים מרים, ולא צמד שאמור לחלוק את אותו מוסך. אלונסו קיבל בתדהמה את יכולתו של הרוקי בקבוצתו, ואת התנהגות מנהליה כלפיו. הוא הגיע למקלארן בתחילת העונה בתור אלוף עולם, וחשב שיקבל את התנאים לת'ריפיט על מגש של כסף, אך התבדה. עכשיו הוא בעמדת האנדרדוג, ויחכה לעוד מעידה של המילטון.

אגב, הפעם הקודמת בה היו מעורבים שני נהגים של אותה קבוצה בדרמת אליפות המירוץ האחרון, הייתה ב-1988. גם אז זו הייתה מקלארן. השניים שנלחמו אז על האליפות היו איירטון סנה ואלן פרוסט. פרוסט בא מעמדה של כוכב עם שתי אליפויות, סנה היה כוכב עולה. סנה הוביל בנקודות לקראת המרוץ, אבל פרוסט ניצח ולקח את כל הקופה, בדרך החוצה ממקלארן. הפרטים דומים, האם הסיום יהיה דומה?

המילטון יכול בקלות לתקן את הטעות

המילטון עשה טעות קולוסאלית במרוץ האחרון בסין. הוא הוביל בביטחה בדרך לאליפות, אבל טעה, נתקע מחוץ למסלול, יצא מהמירוץ והחזיר את שני האחרים לתמונה. ובכל זאת מצבו היחסי טוב. הוא יכול לסיים מקום אחד אחרי אלונסו ולהיות אלוף, גם אם ה"פרארים" יקדימו אותו. אם אלונסו לא ינצח במרוץ, המילטון יכול אפילו לסיים שני מקומות אחריו, ולזכות בכתר. יתרון נוסף שיש לאנגלי הוא היעדר הלחץ. המילטון עשה כבר את עונת הרוקי הטובה אי פעם בפורמולה 1. אם יהיה אלוף – הוא ייכנס לעד לדפי ההיסטוריה, אם לא – הוא יפסיד לאחד משני הנהגים הטובים בזמננו.

נוסף על כך, ידוע שהבוס של מקלארן, רון דניס, מעדיף בבירור את המילטון על אלונסו, ולכן תהיה לו מכונית חזקה יותר משל עמיתו/יריבו. תקנות החלפת המנועים של הסדרה מחמירות והמילטון הגיע לנקודת החלפה, בעוד שאלונסו עדיין לא. כך יוצא שהמילטון ינהג ברכב עם מנוע חזק בכ-10 כ"ס מזה של אלונסו.

מצד שני, אין להמעיט בחוסר הניסיון של המילטון, שעלה לו במירוץ בסין. יש לזכור שזו הפעם הראשונה שבה הוא ינהג במירוץ באינטרלאגוס (מה שאגב לא ממש הפריע לו במקומות אחרים). יריביו מתהדרים באליפויות (אלונסו) ובהתמודדויות על כאלו (רייקונן), ולהמילטון אין עדיין מושג על הלחץ האמיתי בעניין.

פרננדו אלונסו, לעומתו, מנוסה מאוד במאבקים והוא התנסה בהם מול אחד, מיכאל שומאכר שמו. הוא מבודד במקלארן ולא מקבל גב מהקבוצה, ודווקא זה עלול להצית ולדרבן אותו עוד יותר. בעונה שעברה הוא הסתכסך עם חבריו ברנו, וזה עדיין לא מנע ממנו לתת כמה תצוגות נהיגה מרהיבות בדרך לניצחון על הנהג הגדול ביותר בדורנו. נוסף על כך, אלונסו יילך על כל הקופה עם נהיגה מאוד אגרסיבית. מול הטירון המילטון זה יכול לעבוד, ולגרום לרוקי לאבד את העשתונות ואת האליפות.

אבל, אלונסו מוצא את עצמו השנה במצב חדש ולא מוכר. מעולם הוא לא היה צריך לבוא בפיגור כדי לזכות באליפות. הוא הוביל על רייקונן מההתחלה עד הסוף ב-2005, ואשתקד היה בשוויון נקודות עם שומאכר, אך מעולם לא פיגר אחריו. זה יוצר מצב פסיכולוגי מוזר, מה גם שההתבטאויות של אלונסו בימים האחרונים מלמדות על תסכול רב ממקלארן, ועל חוסר השלמה עם הגורל.

רייקונן ייעשה את הלא ייאמן?

קימי רייקונן מקווה לעשות את הלא יאומן, ולגנוב את כל הקופה. הוא הנהג שנמצא בכושר הטוב מבין השלושה, וזה מה שהחזיר אותו למירוץ האליפות משום מקום. הוא ניצח בסין וגם עכשיו הוא חייב ללכת על ניצחון, ולהתפלל לנס. יש לו את הניסיון הדרוש למעמד – זוהי הפעם השלישית בה הוא מתמודד. ב-2003 הוא נתן פייט אדיר למיכאל שומאכר, והפסיד לו רק בשתי נקודות, וב-2005 הוא היה היחיד שעוד דיגדג את אלונסו.

אפשר לסמוך על רייקונן שיילחם עד הסוף ולא יישבר תחת הלחץ. הוא גם יודע להפתיע ולעקוף במהלך מירוץ, כך שפיגור בשבילו הוא לא סוף העולם. נוסף על כך, יש לו את התמיכה המלאה של קבוצתו ושל חברו לקבוצה, פליפה מאסה, שייעשה הכל בשביל לשמור על הגב של רייקונן ולעזור לו להגיע לאליפות. זה יתרון משמעותי לעומת הקרב הפנימי האינסופי במקלארן.

אבל לרייקונן יש גם מינוסים וראשון במעלה הוא עניין האמינות של פרארי. המכוניות האיטלקיות איכזבו בגדול העונה, ואם ייתקל הפיני בתקלה במקצי הדירוג או במרוץ - הוא מחוץ בתמונה. מבחני ביצועים מראים שהפרארי פחות מהירה ממרצדס-מקלארן, כך שקימי יצטרך להתגבר על מכשול טכני, נוסף לזה האנושי. וכמובן יש את עניין הניקוד. רייקונן חייב לנצח ולקוות שאלונסו לא יסיים גבוה מהמקום השלישי והמילטון לא גבוה מהשישי, כדי שהפנטזיה של כל איטליה ופינלנד יתממשו. קרב אליפות במהירות של 300 קמ"ש. לא למצמץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully