וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרינה וויליאמס: "הגדולה מכולם? לא מעניין אותי. אני כבר חושבת על התואר ה-19"

גם אחרי שהשתוותה לנברטילובה ואברט עם תואר גרנד סלאם מספר 18 בקריירה, סרינה וויליאמס עדיין רעבה: "רק רוצה להשתפר". עכשיו אברט מצדיעה, ווזניאקי מהללת, התקשורת משתפכת, והדומיננטיות רק גוברת: "אי אפשר לנשל אותה מהפסגה". וגם: הצמיד המנצח שהוכן מראש

הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס. GettyImages
הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס/GettyImages

בגיל 33, סרינה וויליאמס דומיננטית מאי פעם. אתמול (ראשון) היא זכתה בפעם השישית בקריירה באליפות ארה"ב אחרי שגברה 3:6, 3:6 על קרוליןן ווזניאקי ידידתה, והשלימה זכייה מספר 18 בתואר גרנד סלאם. בכך היא השתוותה לשתי אגדות טניס אחרות - כריס אברט ומרטינה נברטילובה - עם 18 גרנד סלאמים, וידה עוד נטויה בניסיונה להשתוות לשטפי גראף עם 22 גביעים ולשיאנית מרגרט קורט (24). הלן ווילס מודי במקום השלישי בדירוג עם 19 תארי גרנד סלאם, לפני שלוש האמריקאיות עם ה-18.

גם בגיל 33, הדומיננטיות של סרינה בשיאה. לא רק שהיא לא איבדה מערכה בטורניר, היא לא איבדה יותר משלושה משחקונים באף מערכה. היציבות שלה בצמרת מרשימה, כשכזכור, תואר הגרנד סלאם הראשון שלה היה גם הוא בניו יורק, לפני 15 שנה, בשנת 1999, כשהיא הייתה בת 17 בלבד. לשרשרת התארים שלה אפשר גם להוסיף מדליית זהב אולימפית ו-13 תארי זוגות בגרנד סלאם, אבל באמת, מי סופר.

הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס מחבקת את קרוליין ווזניאקי אחרי גמר אליפות ארה"ב. GettyImages
הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס מחבקת את קרוליין ווזניאקי אחרי גמר אליפות ארה"ב/GettyImages
הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס לצד מרטינה נברטילובה, כריס אברט. AP
הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס לצד מרטינה נברטילובה, כריס אברט/AP

אתמול היא גם זכתה ב-3 מיליון דולר כפרס על הגביע, עוד מיליון דולר על היותה המצטיינת בסבב האמריקאי, ועוד צמיד זהב מטיפאני שהוכן מראש עם הספרה 18 (האם הם ידעו מראש שהיא תזכה?). "זו תחושה נפלאה, לא יכולתי לחלום על זה, זה תענוג גדול עבורי לנצח פה, לא יכולתי לבקש מקום אידיאלי יותר לעשות את זה מאשר כאן", אמרה סרינה על זכייתה ה-18. "כל הכבוד לך סרינה, עכשיו המשקאות עלייך", אמרה בסיום המפסידה ווזניאקי, שלא איימה ולו לרגע על יריבתה.

סרינה הודתה ש"להשיג את התואר ה-18 היה משהו שייחלתי לו הרבה זמן", אבל כריס אברט שמה את הדברים בפרופורציות הנכונות. "שואלים את סרינה האם זה כבוד עבורה להיות באותה רשימה איתי ועם נברטילובה, אבל האמת שזה כבוד עבורי להיכלל באותה רשימה עם סרינה", אמרה אברט. סרינה גם השוותה את ההישג של כריס אברט עם זכיה שישית בפלשינג מדו, והראשונה שעושה זאת שלוש פעמים רצוף מאז אברט שעשתה זאת ארבע פעמים רצוף מ-1975 עד 1978.

הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס. GettyImages
הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס/GettyImages

כריסטין ברנן מ-USA Today כתבה עליה ש"סרינה נמצאת בצמרת הענף שלה יותר זמן מאשר כל ספורטאי אחר - גבר או אישה - עשו זאת בתחומיהם. היא הרוויחה את פרסי הזכייה הכי גבוהים אי פעם - 60 מיליון דולר - יותר מכל ספורטאית אחרת. היא דורגה 1 בעולם בשש הזדמנויות שונות, כולל עכשיו. היא הטניסאית האחרונה, גבר או אישה, שהחזיקה בכל ארבעת תארי הגרנד סלאם בו זמנית (2002/03). והענף שבו היא שולטת? הספורט הכי תחרותי בקרב נשים, עם בנות מכל העולם שמנסות לנשל אותה מהפסגה, ופשוט לא מצליחות".

ווזניאקי הצליחה להכות רק ארבעה ווינרים כל המשחק (הראשון היה רק במשחקון התשיעי) לעומת 29 ווינרים של סרינה. "אני עדיין אומרת שכשהיא משחקת בשיאה, אין הרבה מה לעושת", אמרה הדנית. "זה לא רק כישרון", הוסיפה ווזניאקי על סרינה, "היא עובדת קשה בכל יום, כמו כולנו. בכל פעם שהיא צריכה להתעלות, היא מספקת סרב גדול, יש לה עוצמות. היא יכולה לשחק התקפי ולקחת את המושכות. עכשיו בנוסף לכל יש לה גם את הניסיון, וזה אפילו קשה עוד יותר לנצח אותה".

סרינה לא חושבת על המורשת, אלא על העתיד. "אני כבר חושבת על התואר מספר 19", הודתה המנצחת בסיום, "כשאתה מביט לאחור בסיפוק, זה סימן לא טוב, אני עדיין רעבה לתארים. אני רק רוצה להשתפר ולהיות הכי טובה שאני יכולה. הגדולה בכל הזמנים? שמעתי שאומרים דברים כאלה, אבל זה לא מעניין אותי. אני רק רוצה לשחק טניס ולזכות בגביעים. אני מתה על המשחק הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully