וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'יליץ': "יום מיוחד עבור שנינו להיות חלק מההיסטוריה"

הקרואטי יפגוש את נישיקורי בגמר גרנד סלאם ראשון שלהם (00:00, יורוספורט). היפני: "מקווה שהרבה אנשים ביפן יצפו בי"

הטניסאי הקרואטי מארין צ'יליץ'. GettyImages
ייכנס לעשירייה הראשונה אם ינצח. צ'יליץ'/GettyImages

היסטוריה תהיה מחר (שלישי, 00:00, שידור ישיר ביורוספורט) בארצות הברית כאשר קיי נישיקורי או מארין צ'יליץ' יזכו לראשונה בקריירה שלהם בתואר גרנד סלאם. אחרי שהדיחו את שני האריות של הסבב בחצי הגמר, נובאק דג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר, השניים יודעים שהם רחוקים פסע מזכייה אדירה באליפות שתינעל.

מלבד החלום הגדול להניף את הגביע, יודעים השניים שזכייה תסדר להם התקדמות גדולה בדירוג. נישיקורי ידלג מהמקום ה-11 בעולם למקום החמישי אם הוא יזכה בתואר, בעוד צ'יליץ' יקפץ מהמקום ה-16 למקום התשיעי.

היפני, שרק בחודש שעבר עוד סבל מפציעה ברגלו, הגיע לטורניר עם מעט מאוד ציפיות, אבל ככל שהתקדמו המשחקים הוא הוכיח שהוא יכול לפנטז הכי רחוק שאפשר. השיא כמובן הגיע בשבת עם הניצחון הסנסציוני על נולה בארבע מערכות שהפך אותו לאסייתי הראשון בהיסטוריה שמגיע לגמר גרנד סלאם. "אני מקווה שיהיו הרבה אנשים שיצפו בי ביפן", אמר נישיקורי. "אני מעט מופתע שהגעתי לגמר, אבל אני שמח לספק עוד פיסת היסטוריה. אני מקווה שאני אוכל לנצח ולעשות עוד היסטוריה".

הטניסאי היפני קיי נישיקורי. GettyImages
מוביל בראש בראש 2:5. נישיקורי/GettyImages

צ'יליץ' בן ה-25 סיפק סנסציה משלו כאשר גבר על פדרר בשלוש מערכות ועשה זאת לראשונה אחרי שישה מפגשים בין השניים. בכך השניים יצרו את מה שלא קרה בכמעט עשור האחרון, מאז 2005 למעשה, כאשר אף לא אחד מהרביעייה הראשונה מתייצב למעמד הגמר. הפעם האחרונה שזה קרה הייתה כאשר מראט סאפין ולייטון יואיט נפגשו בגמר אוסטרליה. "עבור הבחורים שנמצאים בטופ, להגיע לגמר מרגיש דבר רגיל", אמר הקרואטי. "אבל עבור בחורים כמונו שעושים את זה בפעם הראשונה, זה ההישג הכי גדול בקריירה. זה יהיה יום מיוחד עבור שנינו להיות בו חלק מההיסטוריה".

צ'יליץ', טניסאי שלא ממש הצליח לבצע את הפריצה בשנים האחרונות, רשם את רגע השיא שלו בקריירה ב-2010 כאשר הוא דורג במקום התשיעי בעקבות ההעפלה שלו לחצי הגמר באוסטרליה. אלא שמאז הוא הגיע פעמיים בלבד לרבע גמר גרנד סלאם, וכעת הוא פותח לעצמו אפשרות למציאות חדשה. בעימות בין השניים, נישיקורי הוא זה שמוביל 2:5, כאשר היפני ניצח בכל שלושת המפגשים האחרונים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

המספרים:

* הגמר הזה יהיה הראשון באליפות ארצות הברית בין שני שחקנים שמעפילים בפעם הראשונה לגמר מאז 1997. הפעם האחרונה הייתה כשפטריק רפטר גבר על גרג רוזדסקי.

* אותו משחק בין רפטר לרוזדסקי היה גם הגמר האחרון בין שני שחקנים שמחוץ לטופ 10. רפטר דורג 14 ורוזדסקי 20.

* הגמר הזה יהיה גמר הגרנד סלאם הראשון מאז 2005 בין שני שחקנים שמעפילים לראשונה לגמר. הפעם האחרונה הייתה בגמר הרולאן גארוס כאשר רפאל נדאל גבר על מריאנו פורטה.

* מארין צ'יליץ' הוא הקרואטי הראשון שמגיע לגמר גרנד סלאם מאז שעשה זאת גוראן איבנייסביץ' שזכה בווימבלדון ב-2001.

* נישיקורי הוא הטניסאי האסייתי הראשון שמגיע לגמר גרנד סלאם. הוא עבר בדרך שלושה מדורגים בטופ 10 - מילוש ראוניץ', סטן ואוורינקה ונובאק דג'וקוביץ'.

* זו הפעם הראשונה מאז 2005 שהגמר לא כולל לפחות אחד משלושת הגדולים: דג'וקוביץ', נדאל ופדרר.

* המנצח הגדול, נישיקורי או צ'יליץ', יהיה הטניסאי ה-13 בעידן האליפויות הפתוחות שזוכה בגרנד סלאם הראשון שלו בפלאשינג מדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully