וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: נדאל דרס את מארי, מול דג'וקוביץ' בגמר

מלך החימר הבלתי מעורער עלה לגמר תשיעי בפריס, אחרי 3:6, 2:6, 1:6 על הבריטי. דג'וקוביץ' ניצח בארבע מערכות את גולביס

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. רויטרס
מי יכול עליו? רפאל נדאל/רויטרס

טורניר הרולאן גארוס סיפק לא מעט הפתעות לאורך הדרך, אבל הגמר מבטיח קלאסיקה גדולה. רפאל נדאל, המדורג ראשון בעולם ומלך החימר, עלה לגמר תשיעי בצרפת ויוכל לזכות בפעם החמישית ברציפות בתואר, אחרי שהביס בחצי הגמר היום (שישי) את אנדי מארי 3:6, 2:6, 1:6. יריבו בגמר יהיה המדורג שני נובאק דג'וקוביץ', שהעפיל לגמר שני שלו בצרפת אחרי שגבר 3:6, 3:6, 6:3, 3:6 על הלטבי המפתיע ארנסטס גולביס.

רפאל נדאל (1, ספרד) - אנדי מארי (7, בריטניה) 3:6, 2:6, 1:6

גמר תשיעי בקריירה, אפשרות לזכייה חמישית רצופה ברולאן גארוס. מה כבר אפשר להגיד על מלך החימר הבלתי מעורער? רפאל נדאל שוב עושה ככל העולה על רוחו בצרפת, והפעם הביס ללא תנאי את אנדי מארי, שהתעורר בבהלה מחלום הגמר הראשון שלו. נדאל, ששבר בכל הזדמנות ולא התקשה לשמור על ההגשות שלו, השיג ניצחון שישי ברציפות על משטח החימר מול מארי ורשם ניצחון מספר 34 ברציפות ברולאן גארוס. דג'וקוביץ' יעצור אותו?

ההתחלה הייתה כל כולה של נדאל, שפתח בסערה ושבר במשחקון השני בדרך ל-0:3 מהיר. מארי עלה על הלוח במשחקון הרביעי, אך נדאל המשיך להגיש בקלות ועם האייס הראשון שלו סגר את המשחקון השביעי על האפס, בדרך ליתרון 2:5. כך אותה שבירה מוקדמת הספיקה, ונדאל השלים את הניצחון במערכה הראשונה עם 3:6.

גם במערכה השנייה נדאל השיג שבירה מהירה. ההזדמנות נפלה בחלקו במשחקון השלישי, והוא ניצל את נקודת השבירה השנייה שלו במשחק כדי לשבור בפעם השנייה ולעלות ל-1:2. הדומיננטיות של נדאל נמשכה במשחקוני ההגשה שלו, הוא אף שבר פעם נוספת ומארי נותר חסר אונים כשהספרדי סיים את המערכה השנייה עם 2:6.

מארי השבור לא הצליח לחזור לעצמו גם במערכה השלישית, כשנדאל שוב שבר במשחקון השלישי ודהר מבלי להביט לאחור. בעוד הבריטי ביצע שגיאות ליד הרשת, הספרדי הפליא בחבטת כף היד הקטלנית שלו, השיג שבירה נוספת ועלה ל-1:4. מארי רק חישב את קצו לאחור, נדאל לא משך את הזמן ובסיום זה 1:6 לנדאל וניצחון קל בשלוש מערכות.

הטניסאי הבריטי אנדי מארי. רויטרס
חסר אונים. אנדי מארי/רויטרס

דג'וקוביץ' (2, סרביה) - גולביס (18, לטביה) 3:6, 3:6, 6:3, 3:6

במשך 12 שנה דג'וקוביץ' וגולביס שומרים על יחסי חברות, אבל על המשטח כמעט תמיד ידו של נולה על העליונה. גם הפעם. הסרבי עלה ל-1:5 במאזן המפגשים הפנימי מול חברו הלטבי, שנעצר אחרי שהגיע להישג שיא בגרנד סלאם ויתנחם בטורניר מוצלח ובכך שלקח מערכה בחצי הגמר. דג'וקוביץ' חולם כעת להיות השחקן השמיני בהיסטוריה שזוכה לפחות פעם אחת בכל אחד מטורניר הגרנד סלאם וחסר לו רק התואר הזה בפריס. יהיה זה גמר גרנד סלאם 13 בקריירה של נולה ואחרי שהגיע לגמר הרולאן גארוס רק פעם אחת ב-2012 והפסיד לרפא נדאל, הוא בהחלט יכול לפנטז על זכייה בגרנד סלאם היחיד שאין לו.

המשחק נפתח בצורה מאוזנת, כשכל אחד לוקח את משחקוני ההגשה הראשונים שלו. גולביס המשיך להציג יכולת טובה והגיע לשתי נקודות שבירה, אך פספס אותן ונולה השווה ל-2:2. אחרי משחקון ארוך וקצבי, נולה שבר ועלה ל-2:3. המומונטום של גולביס נפסק, ונולה הגיש בקלות כדי לעלות ל-3:5. נולה ניצח גם את המשחקון הבא, וסיים את המערכה כעבור 41 דקות בדרך ל-3:6.

הלטבי ניסה להשיב אש בסט השני, ולא אפשר לנולה לברוח. מהלך יפה שלו הוביל לשוויון 2:2. הסרבי שמר על ההגשות שלו ועלה ל-2:3, אך גולביס לא אמש נואש ושוב השווה ל-3:3. בשלב זה נולה שוב לקח את העניינים לידיים, שבר את יריבו ולקח עוד משחקון בדרך לניצחון 3:6 גם במערכה השנייה.

גולביס, שנראה כמי שויתר על המשחק, פתח את המערכה השלישית בסערה. נולה נראה מעט תשוש והלטבי ניצל זאת כדי לעלות ליתרון 2:3. במשחקון השמיני גם הגיעה השבירה שלו, בזכות שתי חבטות גב יד מעולות שהעלו את גולביס ל-3:5, לפני שהוא סיים את העבודה עם 3:6 וצימק ל-2:1 במערכות.

דג'וקוביץ' לא נבהל מכך שהמשחק התארך, הגיש מצוין במשחקון הראשון ונהנה משלוש שגיאות בלתי מחויבות של יריבו כדי לשבור ולעלות ל-0:2. דווקא כשנראה היה שהסיפור הולך להסתיים, גולביס הגיב עם שבירה משלו והשווה ל-2:2. השניים שמרו על ההגשות שלהם, עד שבמשחקון השמיני חזר נולה מ-30:0 והשיג את השבירה המיוחלת ל-3:5. זה הספיק כדי לקחת את המשחקון האחרון על האפס, עם מכת כף יד שסגרה את הסיפור עם 3:6 וסידרה לדג'וקוביץ' גמר שני בצרפת.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
יש לו גמר שני בפריס. נובאק דג'וקוביץ'/רויטרס
הטניסאי הלטבי ארנסטס גולביס. AP
יתנחם בהישג השיא שלו. ארנסטס גולביס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully