וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נה לי זכתה באליפות אוסטרליה

הסינית בת ה-31 סוף סוף חגגה במלבורן אחרי שני הפסדים בגמר בשלוש השנים האחרונות, עם 6:7, 0:6 נהדר על דומיניקה ציבולקובה המפתיעה. הסלובקית המדורגת 20 נתנה פייט רק במערכה הראשונה, אבל לי התעלתה בשובר השוויון ואחריו שייטה לתואר גרנד סלאם שני בקריירה

נה לי קטפה הבוקר (שבת) את תואר הגרנד סלאם השני בקריירה שלה, כשגברה 6:7, 0:6 על דומיניקה ציבולקובה בגמר. הסינית בת ה-31, שסיימה מאוכזבת את הגמרים ברוד לייבר ארנה ב-2011 וב-2013, ניצלה עד תום את ההזדמנות השלישית שלה במלבורן, בה פגשה את הסלובקית חסרת הניסיון, שבגמר הגרנד סלאם הראשון בקריירה שלה הצליחה לתת פייט ראוי רק במערכה הראשונה.

מחר, באותה שעה (10:30, שידור ישיר ביורוספורט), ייערך גמר הגברים בין רפאל נדאל לסטניסלאס וואורינקה.

נה לי חגגה בנאום זכייה מבודח, ציבולקובה בכתה

כמו פעם: נדאל דרס את פדרר בחצי גמר הגברים

במה האשים פדרר המאוכזב את נדאל אחרי התבוסה?

נה לי טניסאית סינית אחרי שזכתה באליפות אוסטרליה. AP
סוף סוף חגגה במלבורן. נה לי/AP

לאורך המערכה הראשונה היה נדמה שהטורניר עמוס הסנסציות עומד לספק לנו הפתעה נוספת, כשהמדורגת 20 עמדה כשווה למדורגת 4, אבל הניסיון של נה לי, אלופת הרולאן גארוס ב-2011, שיחק תפקיד בשובר השוויון, ובהמשך פערי הרמות בין השתיים כבר הפכו לברורים יותר, והמשחק הוכרע בתוך שעה ו-37 דקות.

הסינית הנפלאה ששמטה רק מערכה אחת בדרך לגמר השיגה עוד נקודת ציון בקריירה הלא מספיק מוערכת שלה, כשלעומתה ציבולקובה יכולה להתנחם בהדחתן של שראפובה ורדוואנסקה שהפכו אותה למרעננת הרשמית של אוסטרליה 2014 ובזינוק למקום ה-13 בעולם, אבל זה לא היה מספיק כדי לקטוף את התואר הנכסף.

דומיניקה ציבולקובה טניסאית סלובקית. AP
נפלה מהרגליים במערכה השנייה. דומיניקה ציבולקובה/AP

מהלך המשחק

מערכה ראשונה: 6:7 לנה לי

ציבולקובה נקלעה לקשיים כבר במשחקון הפתיחה, בו ביצעה שתי שגיאות כפולות ואיפשרה ללי להשיג שבירה מוקדמת. אחרי שהסינית הציגה לראווה את ההגשות המשופרות שלה העונה במשחקון הבא, ציבולקובה עמדה בפני קריסה כשנאלצה להתגונן בפני שתי נקודות שבירה נוספות, אבל הפגינה אופי כשצימקה ל-2:1 ונכנסה לעניינים. לי המשיכה להפגין עליונות בהגשה, אבל הסלובקית החלה להוריד את רף ההתרגשות, שמרה בקלות יחסית על ההגשות שלה והצליחה לשבור לראשונה במשחק, כששתי שגיאות כפולות רצופות של לי קבעו 3:3.

ציבולקובה המשיכה בתנופה כשניצחה על האפס את המשחקון הבא, אבל אז לי עצרה את הסחף ברגע הנכון עם פורהנד מדויק על הקו שאיזן ל-4:4. אז הסינית איימה להפוך שוב את הקערה כשהשיגה נקודת שבירה, אבל ציבולקובה הנלהבת הקפיצה פעם נוספת את הקהל עם בק הנד משובח שנתן לה 4:5. לשמחת הקהל במלבורן, גם לי העלתה את רמת משחקה והאייס הראשון במשחק נתן לה 5:5. בשלב הזה הניסיון החל לדבר, וראלי ארוך במיוחד שהלך לכיוונה של לי העניק לה שבירה קריטית ל-5:6. אלא שהמדורגת 20 הרשימה כשחזרה מנקודה מערכה, כפתה על לי טעויות ליד הרשת ועמדה בלחץ כשאיזנה ל-6:6. דווקא בשובר השוויון ציבולקובה חזרה להתקשות בהגשה, נקלעה לפיגור 5:1 ואחרי ניסיון קאמבק קצר נכנעה 7:3 והפסידה במערכה כולה 7:6.

* המערכה הראשונה ארכה 70 דקות, נה לי ביצעה בה 22 ווינרים ו-25 שגיאות לא מחויבות, לעומת 7 ווינרים ו-20 שגיאות של ציבולקובה.

* למרות אהבת הקהל לציבולקובה, ניכר יתרון קטן לנה לי בקרב הקהל ברוד לייבר ארנה. לשם השוואה, לי מגיעה מעיר בשם ווהאן בה מתגוררים 10 מיליון תושבים, כמעט פי שניים מאוכלוסיית סלובקיה כולה, שעומדת על 5.4 מיליון איש.

* לי בדרך להפוך לטניסאית הרביעית אי פעם שזוכה בגרנד סלאם במהלכו חזרה מנקודת משחק, אחרי שעשתה זאת מול ספארובה בסיבוב השלישי.

אוהדים של נה לי בגמר אליפות אוסטרליה. AP
קיבלו אלופה סינית. אוהדי נה לי/AP

מערכה שנייה: 0:6 לנה לי

ציבולקובה אותתה שהיא לא מתכוונת לוותר כשעלתה ל-0:30 מהיר במשחקון הראשון, אבל לי שלחה מסר משלה עם משחק נהדר מהקו האחורי, וחזרה בזמן כדי לקחת את המשחקון. גם במשחקון הבא הסלובקית פתחה חזק עם 0:30, לפני שלי הגיבה נהדר ושברה את ההגשות של יריבתה, שהחלה להיראות נואשת. לי לא רצתה לתת שום פתח של תקווה ליריבתה חסרת הניסיון, והמשיכה להלום כל הדרך ל-0:5. במשחקון האחרון ציבלוקובה ניסתה לצאת בכבוד מהמערכה, אבל לי המשיכה להיות גדולה עליה וסגרה את הסיפור על האפס עם 0:6 מרשים.

* המערכה השנייה כבר ארכה 27 דקות בלבד.

* הניצחון של נה לי יקפיץ אותה למקום השלישי בעולם.

* המאזן בין השתיים עומד כעת על 0:5 לזכות נה לי.

* נה לי, שתחגוג בעוד חודש ויום את יום הולדתה ה-32, הפכה לטניסאית הראשונה מאז מרגרט קורט ב-1973 שזוכה באליפות אוסטרליה אחרי גיל 30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully