וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרנקה מחכה לסרינה: "היא מוציאה ממני את המיטב"

גמר הנשים בארה"ב יפגיש בין הטניסאיות הטובות בעולם, שמפתחות יריבות מרתקת: סרינה תיצמד לנברטילובה ואברט?

גמר אליפות ארצות הברית 2013 לנשים שייערך היום (ראשון) יהיה שחזור מדויק של גמר 2012, כשסרינה וויליאמס תפגוש את ויקטוריה אזרנקה לקרב אדיר בין האלופה לפינאליסטית (23:30, יורוספורט). האם הבלארוסית מסוגלת לשכוח את טראומת הגמר אשתקד בו הייתה על סף ניצחון ונוצחה? האם סרינה וויליאמס תעמוד בלחץ ותשעט לעבר זכייה בטורניר מבלי לשמוט אף מערכה? היום נקבל את התשובה.

"זה מדהים שיש לי אפשרות להגן על התואר", אמרה וויליאמס אחרי שניצחה בחצי הגמר את נה לי 0:6, 3:6. האמריקאית לא הצליחה לזכות בטורניר פעמיים ברציפות אחרי שזכתה בו בשנים 1999, 2002 ו-2008, ועתה יש לה הזדמנות גדולה לעשות זאת.

שתי הטניסאיות הטובות בעולם מגיעות לגמר בכושר מרשים. סרינה הפסידה 16 משחקונים בלבד (!) עד הגמר, בעוד אזרנקה איבדה פעמיים מערכה - מול איבנוביץ' ומול קורנה, אבל חשפה הרבה אופי ונחישות.

סרינה וויליאמס, טניסאית אמריקאית. רויטרס
מרגישה את תמיכת הקהל ורוצה לעשות היסטוריה. סרינה וויליאמס/רויטרס

בשנה שעברה סרינה ניצחה בגמר, אחרי קרב קשה שהסתיים רק ב-5:7 במערכה השלישית. האמריקאית מחפשת גרנד סלאם מספר 17 בקריירה, ופעם חמישית בארצות הברית, בעוד אזרנקה בינתיים מחזיקה בשני גרנד סלאמים "בלבד", שניהם במלבורן.

"היה לי משחק טוב נגד נה לי, היה קשה עד לסיום, הייתי קצת עצבנית", אמרה האמריקאית על משחקה בחצי הגמר. "לשמוע כל הזמן 'קדימה סרינה, קדימה סרינה' זה היה ממש תענוג. אני שומעת גם מבוגרים וגם צעירים וזה גורם לי להרגיש מיוחדת".

ומה לגבי היריבות מול אזרנקה? המאזן בין השתיים הוא 3:12 לסרינה, אבל אזרנקה ניצחה בשניים מתוך שלושת המפגשים האחרונים ביניהן. סרינה מציינת כי "מחוץ למגרש אנחנו מסתדרות מצוין, אבל ברגע שהמשחק מתחיל, אנחנו יריבות, נותנות הכול על המגרש, מקריבות את כל מה שיש לנו, כאילו לא נפגשנו מעולם".

הבלארוסית בת ה-24 טוענת ש"אין ספק שסרינה היא שחקנית מדהימה, היא הגדולה בכל הזמנים. כשאתה משחק מולה, אתה חייב להיות הכי טוב שאתה יכול, כך שלמעשה סרינה מוציאה ממני את המיטב. אני חושבת שגם אני גורמת לה את אותו דבר. שנינו מעלות אחת לשנייה את הרמה. רק בודקות אחת לשנייה את הגבולות, ומגלות בכל פעם שגם כשאתה חושב שזה המקסימום שלך, אתה יכול לתת יותר".

ויקטוריה אזרנקה טניסאית בלארוסית. רויטרס
את החלום לשחק בגמר מול סרינה היא הגשימה, עכשיו היא צריכה להגשים את חלום הזכייה בטורני. אזרנקה/רויטרס

סרינה זכתה בגרנד סלאם הראשון שלה לפני 14 שנה, כשגברה על מרטינה הינגיס בגמר בניו יורק. אם תזכה בגרנד סלאם מספר 17, היא תהיה רחוקה זכייה אחת בלבד מהגיבורות הגדולות שלה - מרטינה נברטילובה וכריס אברט, שמדורגות במקום הרביעי בכל הזמנים. "חשבתי על זה, אבל אסור לי לחשוב על זה", אמרה סרינה על הגרנד סלאם ה-18, "זה קרוב, אבל מאוד רחוק".

כמו כן, ניצחון של סרינה, שתחגוג 32 החודש, יעשה היסטוריה, ויהפוך אותה למבוגרת ביותר אי פעם שזוכה בטורניר מאז שהפך למקצועני ב-1968, כשהיא תחלוף על פני מרגרט קורט האוטרלית, שזכתה בגיל 31 ו-55 ימים. בנוסף, מלבד לפרס כספי של 2.6 מיליון דולר, סרינה יכולה לזכות גם בבונוס של מיליון דולר, כשתשלים זכייה באליפות סבב ארה"ב. ספק אם צריכה עוד תמריצים כדי להסתער על הגביע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully