וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: נדאל וגאסקה בחצי הגמר

השור ממאיורקה מחץ את רוברדו 0:6, 2:6, 2:6, הצרפתי הדהים את פרר בחמש מערכות. פנטה הפתיעה את וינצ'י ועלתה לחצי הגמר מול אזרנקה

אליפות ארה"ב הפתוחה בטניס נכנסה רשמית לישורת האחרונה ולפנינו משחקים בודדים עד שיוכתרו אלופים. אמש (רביעי) נפתח שלב רבע הגמר אצל הגברים עם שני משחקים. רפאל נדאל פגש את טומי רוברדו לדרבי ספרדי בו הוכיח את עליונותו על יריבו וניצח אותו בצורה מוחצת בתוצאה 0:6, 2:6, 2:6. בן ארצם דויד פרר שיחק נגד רישאר גאסקה ומי שקיווה לשני ספרדים בחצי הגמר התבדה כשהצרפתי ניצח במותחן הגדול של משחקי היום בתוצאה 3:6, 1:6, 6:4, 6:2, 3:6. אצל הנשים ויקטוריה אזרנקה התעמתה עם דניאלה האנטוחובה ולא נתקלה בקשיים בדרך לחצי הגמר כשניצחה 2:6, 3:6. משחקי הנשים סיפקו אף הם הפתעה לאחר שפלאביה פנטה (83 בעולם) גברה על רוברטה וינצ'י (12 בעולם) 4:6, 1:6 בדרבי האיטלקי ועלתה לחצי הגמר.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. AP
עדיין לא הפסיד אף משחקון הגשה בטורניר. נדאל/AP

גברים

רישאר גאסקה - דויד פרר 3:6, 1:6, 6:4, 6:2, 3:6

ניצחון ענק ומרשים לצרפתי, שבסוף המותחן הגדול עלה לחצי גמר גרנד סלאם לראשונה מאז ווימבלדון 2007. גאסקה בן ה-27, המדורג 9 בעולם, היה מעדיף להימנע מהמפגש הזה שכן בשנים האחרונות פרר (4 בעולם) ניצח אותו בצורה מוחצת פעם אחר פעם, והמאזן בין השניים נוטה בבירור לטובת פרר, עם 1:8 לספרדי. עד כמה פרר שלט במפגשים הללו? במשך חמש השנים האחרונות גאסקה לא לקח לו מערכה ולו פעם אחת. אבל הצרפתי, שנראה מצוין בקרב מרתק עם מילוש ראוניץ' הקנדי (10 בעולם), אותו שרד רק לאחר ארבע שעות ו-40 דקות, הוכיח שהטניס הטוב שהוא מציג בפלשינג מדו מגובה באמונה וביטחון עצמי, וגם לאחר שפרר השווה בצורה מרשימה ל-2:2 במערכות ונדמה היה כי הוא שובר את הצרפתי, גאסקה התעלה על עצמו במערכה החמישית והקובעת, שבר את פרר והמשיך לחצי הגמר כשזהו ניצחונו השני ברציפות בחמש מערכות בטורניר.

רפאל נדאל - טומי רוברדו 0:6, 2:6, 2:6

חובבי הטניס כבר פנטזו על מפגש מרתק נוסף ביריבות האדירה בין רפאל נדאל לרוג'ר פדרר, אך לטומי רוברדו היו תוכניות אחרות: הספרדי הוותיק (22 בעולם) הדהים את רוג'ר פדרר בשמינית הגמר, השאיר אותו המום וסידר מפגש כל-ספרדי עם בן ארצו בשלב הבא. נדאל, שנמצא בכושר פנטסטי, הגיע למשחק הזה כפייבוריט מובהק ועל המגרש הוא הוכיח בכל רגע ורגע למה. השור ממאיורקה מחץ את בן ארצו תוך שהוא מציג טניס פנטסטי ומשפר את מאזנו השנה על משטחים קשים ל-0:20.

רוברדו (22 בעולם) שהפתיע את רוג'ר פדרר בשמינית הגמר יתנחם בהופעה מצוינת באליפות ארצות הברית. בכל שבעת המפגשים בין השניים לאורך השנים נדאל יצא כשידו על העליונה, ורק במקרה אחד במשחקים הללו שמט מערכה מול רוברדו. נדאל עדיין לא הפסיד משחקון הגשה עד כה בטורניר, ונראה בלתי ניתן לעצירה. בחצי הגמר יתמודד נדאל נגד הצרפתי רישאר גאסקה, שהפעם האחרונה בה היה בחצי גמר גרנד סלאם הייתה בווימבלדון 2007.

הטניסאי הצרפתי רישאר גאסקה. רויטרס
טניס טוב שמגובה באמונה וביטחון עצמי. גאסקה/רויטרס

נשים

פלאביה פנטה - רוברטה וינצ'י 4:6, 1:6

דרבי איטלקי רביעי (!) במהלך הטורניר: שתי הטניסאיות המצוינות מספקות הוכחה לעומק של טניס הנשים האיטלקי ונפגשו במעמד זה זו השנה השלישית ברציפות. המפגשים ביניהן בעבר היו מאוזנים למדי, והפעם היתה זו פנטה (83 בעולם) שניצחה, ועלתה ל-4:5 במאזן האישי בין השתיים. פנטה בת ה-31 ניצלה 28 שגיאות בלתי מחויבות של יריבתה וסגרה עניין אחרי שעה וחמש דקות של משחק, בדרך להמשיך את הטורניר הנפלא שלה ולהעפיל לראשונה בקריירה לחצי גמר טורניר גרנד סלאם, אחרי שהגיעה בעבר שלוש פעמים לרבע הגמר בארצות הברית. וינצ'י (12 בעולם, 10 בטורניר) יוצאת מאוכזבת. בחצי הגמר תפגוש האיטלקייה הוותיקה את ויקטוריה אזרנקה.

ויקטוריה אזרנקה - דניאלה האנטוחובה 2:6, 3:6

אחרי שהזיעה קצת בשמינית הגמר ולראשונה בטורניר איבדה מערכה לאנה איבנוביץ', ויקטוריה אזרנקה חזרה לדרוס, והפעם פינאליסטית 2012 חלפה על פני היא הדיחה את האנטוחובה הוותיקה. למרות שהבלארוסית הגיעה למשחק מול האנטוחובה עם מנוחה קצרה מאוד ונאלצה לשחק יום אחרי יום, זה לא פגם בקצב המשחק שלה ובשליטתה בכל מערכה, והיא תתמודד בחצי הגמר מול פלאבייה פנטה האיטלקייה, בעוד שסרינה וויליאמס תשחק נגד נה לי הסינית.

הטניסאיות האיטלקיות פלאביה פנטה (שמאל), רוברטה וינצ'י. רויטרס
לא נגמרת. פנטה לוחצת את ידה של וינצ'י בסיום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully