וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדי מארי: "מוכן להתמודד מול סרינה וויליאמס"

הבריטי הרים את הכפפה שהוצעה לו בטוויטר, האמריקאית ענתה: "זה נשמע דווקא כיף, אבל בטח לא אשיג אפילו נקודה"

תמונת היום

הציפורניים של סרינה וויליאמס. רויטרס
נשארת בטורניר, בציפורניים. סרינה וויליאמס מציגה את הליין החדש/רויטרס

מספרי היום

* פרישתם של לודרה ומתיאו הצרפתים העלה את מאזן המאוכזבים ל-12. השיא, אגב, נקבע ב-2008, אז פרשו 13 שחקנים מהטורניר.

* מיכאל לודרה הוא השחקן הראשון בתולדות ווימבלדון שפרש ארבע פעמים (2001, 2008, 2009, 2013).

* עם הדחתו הצפויה של ריינולדס על ידי דג'וקוביץ', נשבר שיא נוסף: זו הפעם הראשונה מאז 1912 בה אף אמריקאי לא מצליח להעפיל לסיבוב השלישי בווימבלדון.

* היפנית בת ה-42 קימיקו דאטה קרום הפכה לשחקנית המבוגרת ביותר אי פעם שעלתה לסיבוב השלישי, והיא הראשונה לעשות זאת מאז ורג'יניה וויד הבריטית שעשתה זאת בגיל 40 בשנת 1985.

* דאטה קרום היא אולי המבוגרת בהיסטוריה של וויבלדון, אבל היא השחקנית השנייה הכי מבוגרת בהיסטוריה שמעפילה לסיבוב השלישי בגרנד סלאם אחרי רנה ריצ'רדס (45 ו-12 ימים) באליפות ארצות הברית ב-1979.

* ואם כבר בגיל עסקינן, הרי שבגיל 31, סרינה וויליאמס היא הטניסאית הרביעית הכי מבוגרת שעוד נשארה בחיים בטורניר.

* אגב, הפסקת הגשם שנכפתה על המארגנים היום, היתה הראשונה בטורניר עד כה, ובלונדון מקווים שהיא גם תהיה האחרונה. כנראה שזה לא יקרה.

נער כדורים, טורניר ווימבלדון. רויטרס
לראשונה, הגשם הכה/רויטרס

ציטוטי היום

בזמן שכל כך הרבה מדורגים מודחים מטורניר וויבלדון כבר בימיו הראשונים, אין כל ספק שהנציג הבריטי- אנדי מארי- מצפה בקוצר רוח לנצל את כל זה כדי להניף את התואר ולעשות היסטוריה עבור האי הבריטי. אלא שבעוד מארי עדיין נמצא במאבק על הצלחת, הוא כבר מציע התמודדות חדשה, מול לא אחרת מהמדורגת 1 אצל הנשים, סרינה וויליאמס.

הכל החל בגלל טור שכתב מארי ל-BBC ספורט, בו התייחס להבדלים בין גברים ונשים בטניס. "לשחק בגראנד סלאמים גובה מחיר, כי משחקים חמש מערכות. צריך להתכונן יותר לזה, מה שמקצר את הקריירה שלך. לשחק שלוש מערכות דורש סוג שונה של כושר- לא צריך סיבולת גבוהה, אפשר להתבסס על מהירות ולהיות יותר נפיץ במשך שעתיים או שעתיים וחצי. זה לא טיעון בעד או נגד טניס גברים או נשים, למרות שמישהו בטוויטר כבר איתגר אותי להתמודד מול סרינה וויליאמס. אני בעניין. למה לא?".

מארי המשיך וכתב: "לא חבטתי מולה מעולם. היא מן הסתם שחקנית מדהימה, ואני חושב שאנשים היו מתעניינים לראות את הגברים משחקים נגד הנשים, את שני הסגנונות מתמודדים זה מול זה. זה קרה כבר בעבר, כשג'ימי קונורס שיחק מול מרטינה נבריטלובה". מארי אף הציע מגרש להתמודדות הפאשרית: "מה לגבי לאס וגאס?".

התגובה של סרינה וויליאמס, אגב, לא איחרה לבוא: "הוא רוצה לשחק נגדי? הוא בטוח? זה נשמע דווקא כיף. אני בספק אם אני אצליח להשיג נקודה, אבל זה יהיה כיף", הצטנעה וויליאמס. "הוא בטח אחד משלושת האנשים שהכי לא הייתי רוצה לשחק נגדם. אבל אולי אנחנו יכולים להרים איזה משחק ראווה". אגב, אם זה יקרה, לוויליאמס יש חוקים למשחק: "הוא לא זוכה להגיש, רק אני מגישה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הטניסאי הבריטי אנדי מארי. רויטרס
ויוה לאס וגאס. מארי/רויטרס

ואם כבר סרינה וויליאמס, הרי שהיא הצליחה להימנע מהפתעה, מה שרבות מיריבותיה לא הצליחו, כשגברה על קרוליין גרסיה המדורגת 100 בעולם 3:6, 2:6. "היא שחקנית מבטיחה מאוד", אמר וויליאמס על יריבתה הצעירה, שניסתה להקשות עליה, ללא הצלחה. "היא עושה הכל טוב. ההגשה שלה מדהימה, כך שידעתי שזה הולך להיות משחק טוב על הדשא".

וויליאמס אף התייחסה לקימיקו דאטה קרום בת ה-42, שהפכה לאישה המבוגרת ביותר שהצליחה להעפיל לסיבוב השלישי בווימבלדון, אחרי שניצחה את אלכסנדרה קאדנטו הרומנייה. "היא מעוררת השראה", אמרה האמריקאית. "היא בכזה כושר, והיא מצליחה מאוד. מעולם לא שיחקתי נגדה, אבל צפיתי בה כשהייתי מאוד צעירה. אני לא יודעת איך היא משחקת כל כך טוב".

אחרי לא מעט עיכובים בגלל הגשם, עבר נובאק דג'וקוביץ' את בובי ריינולדס האמריקאי. לאחר הניצחון, התייחס דג'וקוביץ' לעובדה שהצליח להעפיל לסיבוב הבא, שלא כמו חלק מיריביו המדורגים: "זה גראנד סלאם, וזה גם ספורט, ככה שאי אפשר לנצח את כל המשחקים. זה קצת מוזר שכל השחקנים הגדולים הפסידו בתוך יום-יומיים, אבל אני מתמקד במשחק שלי ומנסה לעשות כל מה שאני יכול כדי לנצח". על כושרו הנוכחי אמר הסרבי: "אני בכושר טוב, רק צריך לנצל יותר את ההזדמנויות שלי".

אל אזרנקה, צונגה, איסנר ורבים אחרים שנאלצו לפרוש מהטורניר, הצטרף היום גם מיכאל לודרה הצרפתי, כשעשה זאת במהלך המערכה הראשונה מול יארוסלב לוינסקי. "זה תמיד קשה לקבל החלטה שכזו", אמר לודרה. "אבל במשחקי יחידים זה פשוט קשה מדי ומסוכן מדי עבור שרירי הירך האחוריים שלי. אני מעדיף שלא לקחת שום סיכונים. אני מאוכזב עבור האוהדים שהגיעו למשחק, אבל הם צריכים להבין את המצב שלי".

מיכאל לודרה טניסאי צרפתי. Julian Finney, GettyImages
מרגיש רע עבור הקהל. לודרה/GettyImages, Julian Finney

סיפור היום

נו, ברור שקימיקו דאטה קרום. מסתבר שהעולם לא שייך רק לצעירים. אם ברולאן גארוס התרגשנו מטומי האס שבגיל 35 הגיע עד לרבע הגמר, הרי שהפעם טניס הנשים מספק לנו את הגיבורה התורנית, ואחרי שהיפנית בת ה-42 הפכה לשחקנית המבוגרת ביותר אי פעם שעלתה לסיבוב השלישי בווימבלדון, נדמה שכל העולם ימשיך להחזיק לה אצבעות. הבעיה: יריבתה בסיבוב השלישי היא הטניסאית הטובה בעולם סרינה וויליאמס. צריך להיות אופטימי במיוחד כדי לחלום בכלל על סנסציה במשחק הזה, אבל לפחות עד לפתיחתו אפשר לקוות למאבק צמוד.

קימיקו דאטה קרום טניסאית יפנית. רויטרס
מעוררת השראה. דאטה קרום והמעריצים הצעירים/רויטרס

שימו לב מחר

לאנדי מארי. הבריטי ממשיך לשאת על עצמו את התקוות של כל האי הבריטי, בתקווה שסוף סוף טניסאי מקומי יזכה בטורניר, וככל שמתקדמים בשלבים, זה רק הולך ונהיה יותר קשה. מחר יפגוש מארי את טומי רוברדו (32) המסוכן, שעבר את מאהו הצרפתי בשלוש מערכות בדרכו אל הסיבוב השלישי. השניים לא נפגשו על המגרש כבר יותר משלוש שנים, והמאמן ביניהם עומד על 2:2. עם זאת, הבריטי ניצח את שני המפגשים האחרונים, ועתה, עם כל הקהל מאחוריו, זה רק הולך להיות עוד יותר קשה עבור הספרדי.

טומי רוברדו טניסאי ספרדי. AP
כבר גבר פעמיים על מארי בעבר. רוברדו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully