וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילוש ראוניץ': "מאמין שיהיה בסדר עם הקהל של ישראל"

10.9.2011 / 15:00

הטניסאי הקנדי, שיפגוש השבוע את דודי סלע וחבריו בדייויס, בראיון לוואלה! ספורט: "יש לכם כמה שחקנים ברמה גבוהה"

אחת ההפתעות הגדולות של השנה בטניס העולמי הוא מילוש ראוניץ'. הטניסאי הקנדי בן ה-20, שבמרץ 2010 דורג במקום ה-425 בעולם ופתח את 2011 כמדורג ה-156, הדהים את עולם הטניס כשעלה ממוקדמות אליפות אוסטרליה כמטאור, הצליח לנצח את ביורן פאו הגרמני (85) ומיכאל לודרה (24) בשלוש מערכות ואת מיכאיל יוז'ני הרוסי (10) ונעצר רק בשמינית הגמר על ידי דויד פרר, שדורג אז במקום השביעי בעולם. הקנדי, שמתנשא לגובה של 1.96 מטר, המשיך במומנטום האדיר לזכייה בטורניר סן חוזה, גמר בממפיס ולאחר מכן בטיפוס עד למקום ה-25 בעולם.

מילוש ראוניץ' טניסאי קנדי. Mark Humphrey, AP
מילוש ראוניץ' טניסאי קנדי/AP, Mark Humphrey

ראוניץ', שנולד במה שהיום היא פודגוריצה, מונטנגרו, ועבר עם משפחתו לקנדה בגיל שלוש, שמע את אנדי רודיק אומר עליו: "הוא הכישרון הכי מלהיב שראינו כבר הרבה זמן. יש לו את אחד הסרבים האדירים שראיתי, לא יפתיע אותי אם הוא ייכנס לטופ 10 מהר מאוד". זה קרה אחרי שהאמריקני הוותיק ניצח את ראוניץ' בגמר ממפיס, כשהילד הקנדי ממטיר עליו לא פחות מ-32 אייסים במשחק של שלוש מערכות. גם ג'ון מקנרו התלהב מהכישרון של ראוניץ' וצייץ בטוויטר שלו ש"מדובר בדבר האמיתי". אפילו מרטינה נברטילובה לא התעלמה מראוניץ' והגדירה אותו כ"כוכב החדש של עולם הטניס", ואמרה ש"מבחינתו השמיים הם הגבול".

ראוניץ', שמנצל כל סנטימטר בגוף הארוך שלו כדי לייצר הגשות מהאדירות שנראו בסבב כבר שנים, נפצע בסיבוב השני בווימבלדון ומאז לא חזר למגרשים. בסוף השבוע הקרוב, הוא יוביל את נבחרת קנדה כמדורג הבכיר שלה (29) למפגש דייויס מול ישראל ברמת השרון, על העלייה לבית העליון של הטורניר. קצת לפני כן, הוא התפנה לענות על כמה שאלות.

ואשק פוספיסיל טניסאי קנדי. רויטרס
"ואשק הוא שחקן מצוין, ויהיה נהדר בשבילנו בגביע דייויס. אני מכיר אותו כבר הרבה שנים וכולם אצלנו מאוד סומכים עליו ועל המשחק שלו. אני מאמין שהוא יהיה כוח משמעותי מאוד בשבילנו". פוספיסיל/רויטרס

"אני חושב שהפריצה שביצעתי השנה היא תוצר ישיר של העבודה הקשה שהשקעתי בפגרה אשתקד", אומר ראוניץ' לוואלה! ספורט, "ממש התאמנתי קשה בפגרה והכל התחבר לי פתאום בתחילת השנה. אז הגיעה הפציעה בווימבלדון ונאלצתי לפרוש מהטורניר בגללה. אבל הדבר הטוב הוא שאני בסך הכל בן 20, כך שיש לפניי עוד הרבה מאוד טורנירים ואני מקווה שגם הרבה ווימבלדונים. כרגע, אני מרגיש טוב אחרי הפציעה, עובד קשה מאוד ומתרגש לקראת גביע דייויס".

ראוניץ' בן ה-20 הוביל את קנדה בקלות לניצחון מול מקסיקו בשלב המוקדם, כשהוא מנצח את שני המשחקים שלו, אך עדיין לא חווה אווירה עוינת כמו זו לה הוא צפוי בישראל. למרות זאת, נראה שהוא לא לחוץ מזה יותר מדי: "האווירה בגביע דייויס, כשזה מדינה מול מדינה, היא תמיד מתוחה ועצבנית מאוד ואין ספק שצפוי לנו אתגר עצום בישראל. אבל אני מתרגש מאוד לקראת המפגש הזה ומאמין שיהיה בסדר. אני מכיר את נבחרת ישראל ויש להם כמה שחקנים ברמה גבוהה מאוד, אז זה יהיה אתגר גדול מאוד מבחינתנו".

ראוניץ' נשמע גם די אופטימי לגבי המחבט מספר שתיים של קנדה, ואשק פוספיסיל (143), שהתקדם לאחרונה והגיע לסיבוב השני בטורניר מונטריאול מסבב המאסטרס 1,000 ובאליפות ארצות הברית. "ואשק הוא שחקן מצוין, ויהיה נהדר בשבילנו בגביע דייויס. אני מכיר אותו כבר הרבה שנים וכולם אצלנו מאוד סומכים עליו ועל המשחק שלו. אני מאמין שהוא יהיה כוח משמעותי מאוד בשבילנו".

טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully