וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: רוג'ר פדרר העפיל לחצי הגמר

השוויצרי ממשיך לדהור וניצח 4:6, 3:6, 6:7 את מונפיס בדרך למפגש עם דג’וקוביץ’. ברטולי וסקיאבונה ניצחו וייפגשו בחצי

היום העשירי של טורניר הגרנד סלאם השני של השנה, הרולאן גארוס, יצא היום (שלישי) לדרך ואיתו בשורה גדולה בדמות רבעי הגמר גם בנשים וגם בגברים. אמנם פאביו פוניני פרש ולכן המשחק שלו מול נובאק דג'וקוביץ' לא נערך, אך למרות זאת קיבלו חובבי הענף מספר משחקים מרתקים.

עוד לפני שרבעי הגמר יצאו לדרך, צריך היה להשלים חוב קטן ממשחקי שמינית הגמר של אתמול. במשחק שהופסק אמש בשל החשיכה ונמשך היום בצהריים, ניצח המדורג רביעי אנדי מארי 6:4, 6:4, 3:6, 2:6, 5:7 את ויקטור טרויצקי הסרבי בתום דרמה גדולה. במוקד משחקי היום עמד כמובן הניסיון של רוג'ר פדרר (3) לעלות לחצי הגמר, והמפגש שלו עם גאל מונפיס, שזכה לאהדה מקומית רחבה, לא מנעה ממנו לשמור על מאזן מערכות נקי מהפסדים. השוויצרי ניצח 4:6, 3:6, 6:7 והבטיח קרב נוסף מול דג'וקוביץ' הבלתי עציר.

אצל הנשים, במשחק הראשון העפילה אלופת השנה שעברה פרנצ'סקה סקיאבונה (5) לחצי הגמר, כאשר גברה על אנסטסיה פאבליוצ'נקובה (14) המוכשרת 6:1, 5:7, 5:7 בתום קרב גדול, והיא תפגוש בשלב הבא את מריון ברטולי, שניצחה בתום משחק צמוד 6:7, 4:6.

גברים: פדרר מחפש עוד שיא

העובדה שנובאק דג'וקוביץ' לא שיחק היום, פינתה משמעותית את לוח הזמנים ברולאן גארוס, אבל את החלל הגדול מילא רוג'ר פדרר, שממשיך להוכיח שחוסר ההצלחה שלו בשבועות האחרונים לא ממש משפיע עליו, וכשמגיע המאני טיים, הוא מגיע חד ומרוכז. אחרי שהעפיל בפעם ה028 ברציפות לרבע הגמר בטורנירי גרנד סלאם, הוא נתקל במשוכה לא פשוטה כשפגש את גאל מונפיס הצרפתי, שנהנה מתמיכת הקהל המקומי, אבל זה לא בדיוק עזר לו.

פדרר, שלא איבד מערכה עד עכשיו ועבר את סטניסלס ואווינקה בסיבוב הקודם, הסתדר היטב עם מי שניצח את דויד פרר בתום דרמה של למעלה מארבע שעות שנמתחה על פני יומיים. המשחק עצמו דווקא לא נפתח כפי שפדרר היה רוצה, אחרי שמונפיס שבר את ההגשות שלו כבר במשחקון השלישי. אלא שהשוויצרי החזיר בשבירה משלו שלושה משחקונים לאחר מכן, השווה ל-3:3, ובמשחקון העשירי הוא הבטיח את הניצחון 4:6 עם שבירה נוספת.

במערכה השנייה פדרר שבר פעמיים ולמרות שהוא איבד פעם אחת את ההגשות, הוא היכה תשעה ווינרים וניצל 20 טעויות בלתי מחויבות של הצרפתי כדי לנצח 3:6. במערכה השלישית יחסי הכוחות התאזנו, מונפיס אפילו הצליח לשבור שוב, אבל השניים הלכו לשובר שוויון שבו פדרר ניצח וסיים עם 6:7 ענק כדי להשלים ניצחון שישי משבעת המפגשים שלו מול הצרפתי.

החוב הקטן משמינית הגמר הושלם היום. אנדי מארי (4) הצליח לרשום אמש קאמבק נהדר מול ויקטור טרויצקי (15), כאשר חזר מפיגור 6:4, 6:4, ניצח את שתי המערכות הבאות 3:6, 2:6 וכפה מערכה חמישית ומכרעת שנדחתה להיום בשל החשיכה בשמי פאריס. וממש כמו אתמול, גם הפעם עלה טרויצקי חד ומפוקס יותר, כאשר שבר את הבריטי ועלה ל-2:5 במערכה השלישית.

בדומה לאמש, שוב היה נראה סיפורו של מארי גמור. שוב היו ציבור חובביו בדרך למפח נפש. אלא שמשום מקום, ועם עצבים מברזל, שבר הבריטי פעמיים, ניצח חמישה משחקונים רצופים, וחגג עם 5:7 גדול בדרכו (המעייפת) לרבע הגמר, שם יפגוש את חואן איגנסיו צ'לה (34 בעולם).

נשים: רק כמעט, פאבליוצ'נקובה

שלוש המדורגות הראשונות בעולם מזמן כבר לא איתנו, ועכשיו הגיע הזמן להתחיל ולנחש מי תהיה זו שתגיע מאחור ותצליח להפתיע את כולן. לאחר הדחתן הפכה אלופת העונה שעברה פרנצ'סקה סקיאבונה (5) לאחת הפייבוריטיות המובילות, וככזו, גם היא כמעט הודחה בטרם עת הערב מול אחת מהפתעות הטורניר אנסטסיה פאבליוצ'נקובה הרוסיה בת ה-19 (14), אך רק כמעט.

פאבליוצ'נקובה שלטה ללא עוררין במערכה הראשונה, ונזקקה ל-27 דקות בלבד על מנת לנצח 1:6. המומנטום של הרוסיה המוכשרת נמשך גם בסט השני, כאשר עלתה ליתרון 1:4 ונראתה בדרכה לניצחון גדול, אלא שסקיאבונה חזרה עם קאמבק גדול, ניצחה 5:7 וכפתה מערכה שלישית ומכרעת. בסט השלישי האיטלקיה הוותיקה המשיכה בדהירה האדירה, שברה שלוש פעמים בדרך ל-1:5, ואפילו הספיקה לשרוד מיני-קאמבק של פאבליוצ'נקובה, שצימקה אך לבסוף נכנעה 7:5 והסתפקה במחמאות בלבד.

בשלב הבא תפגוש סקיאבונה את מריון ברטולי, שניצחה באצטדיון סוזאן לנגלן את סבטלנה קוזנצובה, שקיוותה לשחזר את הזכייה שלה בטורניר מ-2009. הצרפתיה החביבה, שהגיעה לראשונה בקריירה שלה לשמונה האחרונות ברולאן גארוס, שמרה על משחק שקול במערכה הראשונה, וכשהשתיים נגררו לשובר שוויון, היא השיגה שלוש נקודות חשובות במצב של 4:4, וניצחה 6:7 במערכה.

ברטולי שברה את קוזנצובה כבר במשחקון הראשון של המערכה השנייה והשיגה שבירה נוספת במשחקון השביעי בדרך ל-2:5. הרוסיה עשתה קולות של חזרה עם שבירה, אבל לא הצליחה להשלים קאמבק וירדה מנוצחת 6:4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully