וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלנה דמנטייבה פרשה מטניס

הרוסיה בת ה-29, שמעולם לא זכתה בטורניר גרנד סלאם, הדהימה כשהודיעה על פרידה לאחר שהודחה מטורניר המאסטרס

אלנה דמנטייבה החליטה לפרוש מטניס מקצועני בגיל 29. הטניסאית הרוסיה סיימה היום (שישי) את דרכה בטורניר המאסטרס בדובאי אחרי שהפסידה לפרנצ'סקה סקיאבונה 6:4, 6:2 ולא עלתה לחצי הגמר ומיד לאחר מכן הטניסאית שמדורגת תשיעית בעולם נפרדה מעולם הטניס בדמעות אל מול חברותיה לסבב שהריעו לה. דמנטייבה שיחקה במשך 12 שנים טניס מקצועני והייתה ללא ספק אחת הדמויות הבולטות בו על אף העובדה שלא זכתה בטורניר גרנד סלאם, פסגת השאיפות של כל שחקן טניס.

במהלך הקריירה שלה, דמנטייבה קטפה לא פחות מ-16 תארי יחידות (השנה זכתה בשניים בסידני ובפריס). לצערה הרב, הרוסיה היפהיפיה לא הספיקה לזכות באף טורניר גרנד סלאם, כשפעמיים היא הייתה קרובה לעשות זאת ב-2004, אבל הפסידה בשני הגמרים ברולאן גארוס ובאליפות ארצות הברית הפתוחה. ההישגים הבולטים שלה הם בעיקר בתחום האולימפי, כשלפני שנתיים היא זכתה במדליית הזהב בבייג'ינג וב-2000 היא סיימה עם כסף בסידני.

"אני רוצה להודות לכל השחקניות על חוויה מדהימה ורגעים בלתי נשכחים", סיכמה דמנטייבה את הקריירה הארוכה בדמעות. "זה רגע מאוד רגשי עבורי. אני רוצה להודות לכל האנשים מסביב לעולם שתמכו בי מאז תחילת הקריירה שלי, כמו גם למועדון המעריצים שלי. הייתם תמיד שם בשבילי. לא משנה אם ניצחתי או הפסדתי, תמיד הרגשתי את התמיכה שלכם ועל כך אני מודה לכם".

מיד לאחר דבריה, לקחה את המיקרופון בת ארצה, ורה זבונרבה, שהתקשתה להישאר אדישה להפתעה הגמורה עם הודעתה של דמנטייבה, ואמרה: "רוסיה גאה בך. עשית כל כך הרבה לא רק עבור הטניס הרוסי אלא לעולם הספורט במדינה. יש בך כל כך הרבה התלהבות ואת מודל לחיקוי עבור ילדים". דירוג השיא של דמנטייבה היה המקום השלישי, אליו היא הגיעה בשנה שעברה כשבמהלך הקריירה שלה היא גרפה לא פחות מ-14 מיליון דולר.

בעקבות הפרישה של דמנטייבה, תעלה שחר פאר לדירוג שיא בקריירה אל המקום ה-12 בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully