וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: פדרר הודח ברבע הגמר

השוויצרי, אלוף שש משבע השנים האחרונות, הפסיד לברדיך, שיפגוש את דג'וקוביץ'. נדאל ניצח את סודרלינג, יפגוש את מארי

לאחר ההפתעות הגדולות ברבעי הגמר של הנשים, התקיימו היום (רביעי) לדרך גם רבעי גמר הגברים בווימבלדון ודווקא עם ההפתעה הגדולה מכולן: רוג'ר פדרר כבר לא אלוף ווימבלדון. זה היה קרוב כבר בסיבוב הראשון, אבל היום המדורג מספר 1 בטורניר ו-2 בעולם הודח מטורניר ווימבלדון ברבע הגמר וכבר קשה להגיד שזה מקרי או מפתיע מישהו. השוויצרי הפסיד 6:4, 3:6, 6:1, 6:4 לתומאס ברדיך הצ'כי (12). עבור פדרר מדובר בסוף עידן, לא פחות, ודאי בטורניר ווימבלדון. זאת לאחר שהשוויצרי זכה בשש מתוך שבעת התארים האחרונים במועדון "אול אינגלנד", כשגם בשנה היחידה בה לא זכה הייתה ב-2008, אז נעצר רק בגמר הפנומנלי על ידי רפאל נדאל. כזכור, רק ברולאן גארוס האחרון בתחילת החודש (2 ביוני), בו הפסיד ברבע הגמר לרובין סודרלינג, נשבר לשוויצרי רצף של 23 טורנירי גרנד סלאם ושש שנים בהן הגיע לפחות לחצי הגמר בטורנירי גרנד סלאם.

ברדיך יפגוש בחצי הגמר את נובאק דג'וקוביץ' (3), שהביס 3:6, 2:6, 2:6 את ין סון לו (82 בעולם). הסרבי לא התקשה במיוחד מול הפתעת הטורניר מטייוואן, שגבר בסיבוב הקודם על הפינליסט מהשנה שעברה אנדי רודיק, והיה זקוק ל-110 דקות בלבד כדי להשוות את הישג השיא שלו במועדון ה"אול אינגלנד". נולה חבט רק ארבעה אייסים, אבל בזכות 29 ווינרים לעומת 13 בלבד של יריבו וחמש שבירות הצליח להמשיך הלאה. דג'וקוביץ' עצמו אמר בסיום: "הגיע לי לנצח לפי הדרך בה שיחקתי. השתמשתי בכל מיני סוגי חבטות ושיחקתי בצורה מאוד יציבה בכל תחומי המגרש. אני מקווה לשמור על רמת הטניס הזו גם בהמשך".

בניגוד לפדרר, רפאל נדאל (2) לא נלחץ והצליח לעשות את העבודה מול יריב קשה במיוחד בדמותו של רובין סודרלינג. השור ממאיורקה הצליח לחזור מפיגור מול הקרחון השבדי ולנצח אותו 6:3, 3:6, 6:7, 1:6. נדאל פתח רע מאוד את המשחק ונקלע לפיגור מוקדם של 5:0, משם הצליח לצמק מעט ולהפסיד את המערכה 6:3, מה שהחדיר בו ביטחון לקראת המשך המשחק. הביטחון בא לידי ביטוי כבר במערכה הבאה כשהספרדי הציג את הטניס שכל כך מזוהה איתו ומיעט לבצע טעויות לא מחיובות (12 בלבד מול 35 של סודרלינג), בדרך ל-3:6. גם במערכה הבאה גילה נדאל עליונות והצליח לנצח אחרי שובר שוויון מותח. המערכה הרביעית הייתה החד צדדית מכולן כשנדאל מנצח 1:6 קליל בדרך לחצי הגמר ואולי לשחזור הזכיה מ-2008.

המנצח בין נדאל וסודרלינג יצטלב עם המנצח במפגש המרתק בין אנדי מארי (4), שניצח את ג'ו ווילפרד צונגה (10). כנראה שאנדי מארי עשוי מחומרים קצת אחרים מאשר הכדורגלנים של הממלכה. אחרי שנבחרת שלושת האריות הודחה מהמונדיאל וכל הלחץ הופעל עליו, הצליח מארי להתעלם מכל זה ולנצח גם את ג'ו ווילפריד צונגה 7:6, 6:7, 2:6, 2:6 בדרך לשחזור ההישג שלו מהשנה שעברה במועדון "אול אינגלנד" - הגעה לחצי הגמר. אמנם הסקוטי הפסיד היום מערכה ראשונה בווימבלדון 2010, אך הצליח לחזור לטניס הטוב שמאפיין אותו מאז פתיחת הטורניר ולהשיג ניצחון 22 ברציפות מול יריב צרפתי. חלומו של מארי ושל כל בריטניה להפוך לטניסאי הראשון מהממלכה שזוכה בגרנד סלאם הוותיק מכולם, לראשונה מאז פרד פרי ב-1936.

* עוד הפתעה נרשמה היום, כשהאחיות ונוס וסרינה וויליאמס הפסידו 3:6, 6:3, 6:4 לורה זבונרבה ואלנה וסנינה ברבע גמר טורניר הזוגות. לאחיות וויליאמס זה אובדן תואר הזוגות הראשון ב"אול אינגלנד" אחרי שתי זכיות רצופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully