וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל נדאל זכה ברולאן גארוס

הספרדי הוכיח שהוא באמת יוצא דופן, כשנקם בסודרלינג עם 4:6, 2:6, 4:6 משכנע, בדרך לזכיה חמישית במספר ברולאן גארוס

רפאל נדאל חזר היום (ראשון) סופית מהפציעה הטורדנית והתקופה הלא כל כך טובה שלו, כשגבר על רובין סודרלינג בגמר הרולאן גארוס 4:6, 2:6, 4:6 וחזר למקום הראשון בעולם. הספרדי, לו זו הזכייה החמישית על החימר הצרפתי, הגיע למשחק עם מאזן מדהים ומאיים של 1:37 בגרנד סלאם בפריס, אבל מאחר וההפסד הבודד נרשם מול השחקן שעמד מולו גם הערב - רובין סודרלינג, בשמינית הגמר בשנה שעברה - ידע נדאל שאסור לו להקל ראש. השבדי, מצידו, רצה לשפר במקום אחד את ביצועיו בשנה שעברה, אז נכנע בגמר לרוג'ר פדרר, אבל למשטח החימר הנפלא בפריס עלה הערב שחקן אחד ברמה משלו, וירד ממנו מחייך ומאושר, שעתיים ו-18 דקות לאחר מכן.

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל חוגג זכיה ברולאן גארוס. רויטרס
פעם חמישית, אבל כמה שהיא מתוקה. נדאל/רויטרס

סודרלינג, שבדרך לגמר חלף על פני רוג'ר פדרר, עמד בדרכו של מלך החימר במשך למעלה משעה ולא נכנע גם אחרי שהפסיד במערכה הראשונה, אלא שאחרי איבד ריכוז בעיצומו של הסט השני, נראה היה שהוא גם איבד את האמונה ובשלושת המשחקונים האחרונים של המערכה השנייה הוא פשוט נכנע ללא תנאי. ההמשך היה די דומה: נדאל שלט בכל נקודה, ועל אף שסודרלינג בסף הכל הציג טניס לא רע, 45 (!) שגיאות בלתי מחויבות לא באמת אפשרו לו להוות יריב ראוי, כשנדאל בכושר כזה.

זוהי הזכיה החמישית של הטורפדו הספרדי בגרנד סלאם הצרפתי, ובכך הוא מתקרב מרחק תואר רולאן גארוס אחד מהשוואת שיאו של ביורן בורג. יותר מהכל, נדאל הוכיח בכל שלבי המשחק הערב - כפי שעשה לא פעם בגרנד סלאם הצרפתי בעבר - כי הרולאן גארוס פשוט שייך לו, וכל דבר זולת נצחונות חדים ומשכנעים יהיו בגדר הפתעה גדולה. כך היה בשנה שעברה, וכך ממש לא היה השנה. הסדר, כך נדמה, שב על כנו.

מהלך המשחק

מערכה ראשונה

שני השחקנים פתחו את המשחק עם הרבה נחישות וידעו לשמור על חבטות הפתיחה שלהם. אבל במצב של 1:2 לסודרלינג, הוא הצליח לעלות ל-30:40, אבל לא ניצל את נקודת השבירה ונדאל חזר כדי להשוות במשחקון הצמוד הראשון במשחק. כעת הספרדי היה זה שנכנס למומנטום ובניגוד ליריבו, הוא ניצל שתי נקודות שבירה כדי לעלות ל-2:3 מבטיח. במשחקונים הבאים נדאל וסודרלינג הציגו הרבה מאוד הקרבה, היו קרובים שניהם לשבירות והשברויות, אבל ידעו לשמור על חבטות ההגשה שלהם ובסיום 4:6 לספרדי.

מערכה שנייה

למרות ההפסד במערכה הראשונה, סודרלינג עלה מלא ביטחון, עלה ל-0:1 מהיר וזכה בלא פחות מארבע נקודות שבירה במשחקון הבא, אלא שבכל פעם הוא ביזבז אותן ולבסוף נדאל השווה. במשחקון החמישי ובמצב של 2:2, בדיוק כמו במערכה הקודמת, נדאל הצליח לנצל רגעי חוסר ריכוז של יריבו ולשבור פעמיים בדרך ל-2:6.

מערכה שלישית

המערכה השלישית לא היתה שונה במיוחד. סודרלינג העייף והמתוסכל פשוט לא הצליח להיכנס למשחק שלו, נדאל המשיך לשלוט כמעט בכל נקודה, ובעוד שהשבדי הצליח לשמור על ההגשות שלו בשני משחקונים, שבירה אחת של נדאל עזרה לו לעלות ל-2:4. סודרלינג נלחם עד טיפת הזיעה האחרונה ועוד הספיק לצמק ל-5:4 עם משחקון הגשה מצוין, אלא ששם זה נגמר. זה רק סמלי שהמשחקון האחרון בהתמודדות נסגר על 0:40 מוחץ ומייצג, שהשיב את התואר האבוד לשחקן הכי ראוי לו בסבב העולמי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully