וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רם וארליך הפסידו, ספרד עלתה לגמר גביע דייויס

הצמד הישראלי נכנע לרוברדו ולופז בזוגות 7:6, 6:7, 6:4, 6:2, ספרד השלימה 0:3 על ישראל בחצי גמר גביע דייויס במורסיה

מסע הקסם של נבחרת הדייויס הישראלית הסתיים הערב (שבת) עם הפסדם של אנדי רם ויוני ארליך במשחק הזוגות לטומי רוברדו ופליסיאנו לופז 7:6, 6:7, 6:4, 6:2, , שהעלו את ספרד ליתרון בלתי מחיק של 0:3 אחרי היום השני בחצי הגמר, שהפך את שני משחקי היחידים מחר לחסרי חשיבות.

בדברי הימים של הספורט הישראלי תיזכר הנבחרת של אייל רן כמי שרשמה את אחד ההישגים הגדולים בהיסטוריה של מדינתנו הצנועה כשהשתחלה למעמד ארבע הגדולות של המפעל היוקרתי כל כך, אך מול ספרד, מחזיקת הגביע המכהנת ומעצמת הטניס הגדולה בעולם נכון להיום, יחסי הכוחות כבר לא איפשרו לבחורים בכחול לבן להאריך את החלום אחרי שהדיחו בשמינית הגמר את שבדיה וברבע הגמר את רוסיה.

אחרי שאתמול לא הצליחו דודי סלע והראל לוי לחלץ אפילו מערכה בודדת מול חואן קרלוס פררו ודויד פרר, ניסו רם וארליך לשכוח מהעבודה שהם כמעט ולא שיתפו פעולה העונה ולהמתיק במעט את גלולת ההפסד עם ניצחון במשחק הזוגות, אבל גם המאבק העיקש של הצמד הישראלי לא הספיק מול משחק הרשת היעיל של לופז והפורהנד האימתני של רוברדו, שלא התרגשו מההפסד הדרמטי בשובר השוויון של המערכה השנייה וידעו להתעלות ברגעים המכריעים כדי להשלים את הניצחון במערכה הרביעית.

אז גם החלומות הצנועים שלנו על דחיית ההכרעה ליום האחרון נגוזו, ולמרות ההיעדרות של רפאל נדאל ופרננדו ורדסקו שהגיעו לאצטדיון החדש והמרהיב בעיירה הדרומית בתור מעודדים בלבד, יחסי הכוחות בין הנבחרות היו ברורים על החימר האיטי, אליו התקשו הישראלי להסתגל. כעת יהנו הספרדים מהיתרון הביתי והמשטח האהוב עליהם גם בגמר, בו יארחו בתחילת דצמבר את צ'כיה המפתיעה, בניסיון לזכות בגביע בפעם הרביעית בתולדותיהם והשנייה ברציפות.

אנדי רם עם יוני ארליך שחקני נבחרת הדייויס. איתי חסיד
חילצו מערכה, לא יותר. רם וארליך/איתי חסיד

מהלך המשחק

הצמד הישראלי פתח את המשחק היטב עם משחקון הגשה חלק של ארליך, אבל מנגד גם לופז הציג משחקון הגשה מרשים . במשחקון הבא נעזרו רם וארליך בכמה נקודות רשת יעילות כדי לעלות ל-1:2, והגיעו להזדמנות טובה לשבור ביתרון 15:30 במשחקון הבא, אבל לופז דאג לשמח את הקהל במורסיה ואיזן ל-2:2. שני הצמדים שמרו על הגשותיהם ללא קושי עד שרם וארליך השיגו נקודת שבירה ראשונה במצב של 3:4 לזכותם, אבל הספרדים עמדו בלחץ והשוו פעם נוספת. המערכה הלכה לשובר שוויון, בו כבר חזרו רם וארליך מפיגור 5:2 לשוויון 5:5, אבל רוברדו היעיל דאג לנצל את נקודת המערכה השנייה של הספרדים כדי לקבוע 6:8 בשובר השוויון ולהעניק 6:7 לספרד במערכה הראשונה.

במערכה השניי התהפך המומנטום כבר במשחקון הראשון, בו שברו רם וארליך את הספרדים על האפס, ודהרו ל-0:2 מהיר. במשחקון הבא השיג הצמד הישראלי שלוש נקודות שבירה נוספות, אבל לופז היה במקום פעם אחר פעם ושמר את הספרדים בעניינים עם 1:2. למרות כמה משחקוני הגשה רעועים החזיקו האורחים מישראל ביתרון עד למצב של 4:5 לזכותם, אז עקצו לופז ורוברדו ברגע הנכון ושברו את ההגשות של ארליך כדי לחזור ל-5:5. הספרדים ניסו לרכב על הגל והשיגו נקודת מערכה ב-5:6, אבל רם עמד בלחץ ושמר על ההגשות בדרך לעוד שובר שוויון, בו שמטו הספרדים שלוש נקודות מערכה ביתרון 3:6, כשקאמבק נהדר של רם וארליך הפך ל-7:9 בשובר השוויון ו-1:1 במערכות.

מי שחשב שהלחץ שבהפסד המערכה יפגום ביכולת של הספרדים קיבל את לופז ובעיקר את רוברדו בדקות מצוינות בפתיחת המערכה השלישית, בה שברו כבר במשחקון הראשון ולא הביטו לאחור בדרך ליתרון 0:4. כשהמערכה נראתה גמורה, נלחמו רם וארליך כל הדרך חזרה ל-3:4, אבל רוברדו עצר את המפולת והחזיר את ספרד ל-4:5, ובמשחקון הבא דחף הקהל המשולהב את הצמד המקומי לניצחון קריטי שקבע 4:6 במערכה.

המערכה הרביעית נפתחה בצורה שקולה, ובמצב של 1:1 התקרבו הספרדים לשבירה, ובדיוק כשהקהל חש בנקודת ההכרעה מתקרבת הודיע ארליך לאייל רן כי הפציעה במרפקו לא מאפשרת לו להמשיך, והמשחק הופסק זמנית על מנת שיוכל לקבל טיפול רפואי. כשארליך חזר למגרש המשיכו רוברדו ולופז מאותה נקודה והשלימו את השבירה ל-1:2. מכאן והלאה היה רק צמד אחד על החימר, ורק בפיגור 5:1 הצליחו רם וארליך לעצור את הסחף עם נקודה שצימקה ל-5:2, אבל הספרדים גמרו עניין במשחקון הבא עם 2:6 במערכה ונתנו את האות לתחילת חגיגות העלייה במורסיה.

יוני ארליך טנסיאי ישראלי מול פליסיאנו לופז טניסאי ספרדי. איתי חסיד
נשארו עם הזכרונות. ארליך/איתי חסיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully