וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורו של אלוף

מהזכייה הראשונה בווימבלדון, דרך האכזבות בפאריס, כולל השליטה בפלאשינג מדו עד לדמעות באוסטרליה: כך השווה רוג'ר פדרר את שיאו של פיט סמפראס

1. 2003, ווימבלדון.

הפריצה הראשונה של רוג'ר פדרר לתודעה העולמית הייתה ב-2001, כשגבר ברבע גמר ווימבלדון על אלילו פיט סמפראס (שהיה אז האלוף המכהן במשך ארבע שנים ברציפות). שנתיים לאחר מכן, על אותה זירה יוקרתית, הוא עשה את צעדו הראשון בדרכו לתואר "הגדול בכל הזמנים", עם ניצחון בגמר 6:7, 2:6, 6:7 על מארק פיליפוסיס, בתואר הגראנד סלאם הראשון שלו בקריירה. מזל טוב לרוג'ר, המשך יבוא.

2. 2004, אוסטרליה.

שנת 2004, שהסתיימה עם זכייה בשלושה טורנירי גראנד סלאם, היוותה את הצהרת הכוונות של פדרר. היא נפתחה בעוד טורניר דומיננטי, עם זכייה מרשימה במלבורן, כשבגמר הוא גבר על 6:7, 4:6, 2:6 על מראט סאפין. הזכייה הזאת העלתה אותו למקום הראשון בעולם, עליו ישמור ארבע שנים וחצי בשלטון ללא עוררין, עד ה-18 באוגוסט, 2008.

3. 2004, ווימבלדון.

מי שקרא תיגר על פדרר באותה תקופה היה אנדי רודיק, זה שאמור היה ליצור את היריבות הגדולה של עולם הטניס; אבל כבר אז פדרר רמז על מאזן הכוחות שצפוי להתפתח בין השניים, כשהגן בלי הרבה בעיות על התואר היוקרתי על הדשא הלונדוני, וגבר על האמריקאי בגמר 6:4, 5:7, 6:7, 4:6. הייתה זו פעם שנייה ברציפות שהוא זוכה בווימבלדון, והיד עוד נטויה.

4. 2004, ארה"ב.

הזכייה בניו יורק, הראשונה שלו בפלאשינג מדו, השלימה את השנה המדהימה של השוויצרי הצעיר, שסירב להראות סימני עייפות. גם המשחק הזה הסתיים בניצחון מוחץ בגמר הגדול, הפעם הקורבן היה לייטון יואיט האוסטרלי, עם 0:6, 6:7, 0:6, ופדרר השלים זכייה בשלושה גראנד סלאם בשנה, כשההפסד היחיד שלו בשנה הזאת היה בפאריס לגוסטבו קוורטן.

ה"יריבות" עם רודיק

5. 2005, ווימבלדון.

אחרי כישלון כואב באוסטרליה ועוד הפסד ברולאן גארוס, פדרר הגיע לזירה האהובה עליו בלונדון, והשלים זכייה שלישית ברציפות על הדשא בווימבלדון. ושוב, אנדי רודיק הגיע לגמר עם ציפיות גדולות, אך נאלץ להסתפק בסגנות המכובדת, כשפדרר מנצח 2:6, 6:7, 4:6. השוויצרי, עם גראנד סלאם חמישי בגיל כל כך צעיר, מאיים להיכנס לרשימה קטנה ומצומצמת של הגדולים מכולם.

6. 2005, ארה"ב.

נחשו מה? פדרר שוב הצליח להגן על תוארו, הפעם בניו יורק, כשגבר בארבע מערכות על אהוב הקהל המקומי אנדרה אגאסי, 3:6, 6:2, 6:7, 1:6. פדרר הפך לראשון בעידן החדש שזוכה שנה אחרי שנה גם בווימבלדון וגם בפלאשינג מדו, והוא מסרב להראות איזשהם סימני שחיקה או שובע.

7. 2006, אוסטרליה.

הייתה זו תחילתה של עוד שנה מופלאה, שעמדה להסתיים גם היא עם מאזן מדהים של שלוש זכיות בטורנירי גראנד סלאם. כבר את הטורניר הראשון של השנה, באוסטרליה הרחוקה, החל השוויצרי עם ניצחון בגמר על הסינדרלה של אותו טורניר, מרכוס בגדאטיס, 7:5, 5:7, 0:6, 2:6. ועדיין, טקס הנפת הגביע שוב מצא אותו נרגש ונלהב, כשעיניו נצצו מהתרגשות.

8. 2006, ווימבלדון.

קל לדמיין איזו הקלה חש פדרר בכל פעם שמסתיימת לה עונת החימר. בשנה הזו השוויצרי ספג השפלות לא נעימות על המשטח הכתמתם, לאחר שנוצח על ידי יריבו הגדול רפאל נדאל בשלושה גמרים רצופים (ברומא, במונטה קרלו וברולאן גארוס). בווימבלדון, במגרשו הביתי, זה נראה אחרת, לאחר שפדרר גבר בגמר על נדאל בארבע מערכות, 0:6, 6:7, 7:6, 3:6, והשלים זכייה בתואר רביעי ברציפות בלונדון.

9. 2006, ארה"ב.

השלטון נמשך. אחרי עוד שבועות בהם הפגין דומיננטיות על המשטחים הקשים בארה"ב, הגיע הטורניר בפלאשינג מדו, ושוב – גם הפעם חיכה לו בגמר לא אחר מאשר אנדי רודיק. גם הפעם אף אחד לא הופתע כשהאמריקאי נכנע בארבע מערכות, 2:6, 6:4, 5:7, 1:6, ופדרר השלים זכייה שלישית ברציפות בניו יורק, בסיומה של עוד עונה מדהימה.

10. 2007, אוסטרליה.

פדרר מצליח לזכות בפעם השלישית במלבורן, אחרי שגבר בגמר על עוד סינדרלה, פרננדו גונזאלס הצ'יליאני, 6:7, 4:6, 4:6. הפעם השוויצרי השלים את הזכייה לאחר שלא שמט מערכה (!) לאורך כל הטורניר, הישג שלא נרשם מאז שביורן בורג עשה זאת ב-1980. עולם הטניס ממשיך להביט מהצד בתדהמה, ההיסטוריונים ממשיכים לספור.

אל תספידו אותו

11. 2007, ווימבלדון.

אחרי פציעה טורדנית ואחרי ששוב חווה עונת חימר מאכזבת מול נדאל הספציאליסט, פדרר הגיע לדשא הווימבלדוני הכל כך מוכר לו, כשבגמר חיכה לו שוב יריבו ממיורקה. אחרי חמש מערכות מותחות מול נדאל הצליח פדרר לנצח 6:7, 6:4, 6:7, 6:2, 2:6, ועל אף שנדמה שהוא מאבד מהדומיננטיות שלו – בכל זאת, הוא הפסיד שתי מערכות - הוא השווה את השיא של ביורן בורג עם זכייה חמישית ברציפות על הדשא. למרות הכל, השיאים ממשיכים להתנפץ בזה אחר זה.

12. 2007, ארה"ב.

במקביל החל לנסוק לו כוכב חדש בשמי הטניס, נובאק דג'וקוביץ', שניצח את פדרר בגמר במונטריאול, העפיל בצורה מרשימה לגמר אליפות ארה"ב והחל לאיים על ההגמוניה של פדרר. לצערו של הסרבי, בגמר הוא פגש את האלוף הנצחי בעוד תצוגה ווינרית ומלאת נחישות, פדרר ניצח בשלוש מערכות 6:7, 6:7, 4:6, וזכה בגראנד סלאם ה-12 שלו, ובכך הפך לשחקן היחיד בהיסטוריה שזוכה בשלושה גראנד סלאמים בשלוש שנים שונות (2004, 2006 ו-2007).

13. 2008, ארה"ב.

בסטנדרטים של פדרר, הייתה זו עונה גרועה ומאכזבת, ממש זוועתית. זה החל בהדחה בחצי הגמר באוסטרליה על ידי נובאק דג'וקוביץ', זה נמשך בהפסד בגמר הרולאן גארוס לנדאל, נמשך בסנסציה על הדשא בווימבלדון עם עוד ניצחון מדהים ובלתי נשכח של נדאל, ופרשני הטניס כבר החלו להספיד אותו והכריזו על מהפך. אבל אז הגיע גמר אליפות ארה"ב, שבו גבר פדרר 2:6, 5:7, 2:6 על אנדי מארי המצוין (בפעם החמישית ברציפות בפלאשינג מדו!), ולפתע קלטנו שהשנה ה"מאכזבת" בגראנד סלאמים כללה חצי גמר אחד, שני גמרים וזכייה אחת מתוקה. השיא של סמפראס ממשיך להתקרב.

החגיגה בצרפת

14. 2009, צרפת.

העונה הזו נפתחה עם ההפסד הכואב לנדאל בגמר באוסטרליה, שגרם לפדרר למרר בבכי לעיני העולם כולו, ולפרשני הטניס להעריך כי הסיפור שלו גמור. אבל העונה הזו התפתחה למקומות אחרים, ואחרי שלושה הפסדים רצופים בגמר הרולאן גארוס, הפעם הבשורה הגדולה הגיעה מרובין סודרלינג. השבדי, שהדיח את האלוף מכתרו בסנסציה בלתי מדהימה ואפשרה לפדרר להתחיל לחלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully