וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר זכה לראשונה ברולאן גארוס

השוויצרי עשה היסטוריה על משטח החימר, לאחר ניצחון 1:6, 6:7, 4:6 על רובין סודרלינג. זהו תואר גרנד סלאם 14 של פדרר, בדיוק כמו סמפראס

גמר טורניר הרולאן גארוס לגברים שוחק הערב (ראשון), כשהשאלה הגדולה - האם רוג'ר פדרר יצליח לראשונה בקריירה לזכות בתואר על החימר הפריסאי - סוף כל סוף זכתה לתשובה מוחלטת. השוויצרי האלגנטי ניער מעליו בקלות את רובין סודרלינג השבדי, האיש שהדיח את האלוף בארבע השנים האחרונות רפאל נדאל, כשגבר עליו בשלוש מערכות 1:6, 6:7, 4:6 בדרך לזכייה היסטורית בגרנד סלאם הצרפתי.

זכייה על החימר בפריס נחשבה לחלום הגדול של פדרר, שכידוע, חווה אכזבות גדולות ברולאן גארוס בשנים האחרונות. הפנומן השוויצרי ידע שניצחון היום גם יציב אותו ברשימה איכותית לצד עוד חמישה שחקנים בלבד שהצליחו לזכות בכל טורנירי הגראנד סלאם, ואם זה לא מספיק הוא גם השווה את שיא תארי הגרנד סלאם של פיט סמפראס הגדול - 14 במספר.

אם לומר את האמת, סודרלינג לא היווה יריב של ממש לפדרר, בדיוק כמו בתשעת המפגשים הקודמים בין השניים. כנראה שהשבדי, שיעלה בעקבות הצלחתו בטורניר למקום ה-12 בעולם, הגיע לקצה גבול היכולת במשחקיו הקודמים, והפעם נראה נרגש מהמעמד, במיוחד במערכה הראשונה המבריקה של פדרר. דווקא כשהחל להיכנס למשחק, נתקל בפדרר קר הרוח, בשובר שיוויון מושלם שהעניק לו את הניצחון במערכה השנייה והעמידו על המסלול הבטוח בדרך למערכה שלישית קלה ותואר היסטורי. עכשיו גם מבקריו לא יוכלו להתחמק מהגדרתו כגדול מכולם. אם לא כעת, אז אולי בתואר הבא.

מהלך המשחק

כבר במשחקון הראשון שבר פדרר את מכות ההגשה של יריבו, ניצל את ההתרגשות של סודרלינג, שבר שוב את השבדי, ומהר מהצפוי עלה ליתרון 0:4. סודרלינג הצליח לשמור על הגשותיו לראשונה וצימק ל-4:1, אך פדרר המשיך להציג יכולת עילאית, שבר בפעם השלישית וסיים את המערכה הראשונה בניצחון 1:6.

במערכה השנייה, כשפדרר הוליך 1:2, חדר אוהד למגרש והתנפל על פדרר עם דגל כחול-אדום (שנראה כמו דגל של ברצלונה), לפני שפונה החוצה על ידי המאבטחים. השוויצרי המבוהל נראה מבולבל, והחל לעשות שגיאות לא מחויבויות, אך הצליח להתעשת, שמר על משחקוני ההגשה ועלה ליתרון 5:6, לפני שגם סודרלינג עמד איתן וגרר את המערכה לשובר שיוויון. ברגע הזה, אם למישהו היה ספק, הוכיח הקרחון השוויצרי את אופיו וניצח בקלות 1:6 בשובר השייויון, בדרך ל-6:7 במערכה השנייה.

את המערכה השלישית פתח סודרלינג עם נקודה בראלי הארוך במשחק (23 חבטות), אבל פדרר נישא על גל שובר השיוויון והשיג שבירה מוקדמת בדרך ליתרון 1:3. סודרלינג, על אדי הדלק האחרונים, לקח משחקון נוסף, אך פדרר המשיך בטניס מרשים עם חבטות דרופ-שוט מתעתעות ועלה ל-3:5, רגע לפני משחקון הגשה לזכייה בתואר. דווקא אז הופיע מעט לחץ אצל פדרר, אך השוויצרי הציל נקודת שבירה וליקט עוד שתיים נוספות לפני שנתן לרגשות לפרוץ החוצה. תואר ראשון לפדרר באליפות צרפת הפתוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully