וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוזנצובה זכתה ברולאן גארוס אחרי ניצחון על סאפינה

גמר הרולאן גארוס היה ההזדמנות של דינארה סאפינה להראות שהיא ראויה למקום הראשון בעולם, אך במקום זה היא נכנעה 6:4 6:2 לסבטלנה קוזנצובה, בהפסד שלישי תוך שנה בגמר טורניר גדול

דינארה סאפינה קיבלה היום (שבת) הזדמנות נוספת להוכיח לכולם שהיא שווה את המקום הראשון בדירוג העולמי. הטניסאית הבכירה, כביכול, בעולם הנשים פגשה לקרב כל רוסי את סבטלנה קוזנצובה בגמר הרולאן גארוס, וכמיטב המסורת, שוב התפרקה בגמר טורניר גדול.

השתיים, שנפגשו לראשונה בגיל 12, מעולם לא זכו עד היום באליפות צרפת הפתוחה, והערב קיבלנו רק טנסיאית אחת על משטח החימר - סבטלנה קוזנצובה, שהשלימה היסטוריה אחרי 4:6, 2:6 מרשים. כזכור, השתיים כבר נפגשו העונה פעם אחת על משטח החימר, גם אז ניצחה המדורגת שביעית בעולם את הראשונה, במה שהיה ההפסד הראשון של סאפינה השנה על חימר. הפעם זה קרה שוב. זהו הפסדה השלישי של סאפינה בגמר גרנד סלאם תוך שנה, לאחר ההפסד לאנה איבנוביץ' בפאריס אשתקד ולסרינה וויליאמס באוסטרליה השנה.

מנגד, קוזנצובה, המדורגת שביעית בעולם, הגיעה להתמודדות מעמדת האנדרדוג, אך יצאה גדולה. הטניסאית בת ה-24 כבר החזיקה בארון תואר גרנד סלאם מאליפות ארצות הברית הפתוחה ב-2004. אז, גברה קוזנצובה על אלנה דמנטייבה והייתה זו הפעם האחרונה ששתי טניסאיות רוסיות נפגשו בגמר גרנד סלאם. כנראה שהמדורגת שביעית בעולם אוהבת גמר כל רוסי, שכן היום היא הציגה יכולת מעוררת כבוד, ואחרי 4:6 צמוד במערכה הראשונה פשוט פירקה לחלוטין את סאפינה במהלך השניה, וסגרה עניין עם 2:6 גדול. עולם הטניס קיבל היום אלופה ראויה, ואחת שהגדולה שלה עדיין עומדת בסימן שאלה מסוים.

מהלך המשחק

כבר במשחקון הראשון קיבלנו שבירה, לאחר שסאפינה התמודדה היטב עם ההגשות של יריבתה ועלתה ל-0:1. אלא שקוזנצובה לא ויתרה ועם ההגשות החלשות של סאפינה, ידעה לשבור בחזרה ובהמשך תפסה ביטחון והגישה משחקון מושלם בדרך ל-1:2. סאפינה התעשתה גם היא והשוותה ל-2:2. השמירה על ההגשות נמשכה גם במשחקונים החמישי והשישי. אלא שסאפינה נראתה כבויה על המגרש, הרבתה בטעויות כפולות במשחקון ההגשה שלה ונשברה שוב ל-5:3, אך שברה בחזרה משחקון לאחר מכן והצילה את המערכה. קוזנצובה, עם משחק יפה על החימר, נעה היטב ושברה בפעם השלישית את ההגשות של סאפינה בדרך לניצחון 4:6 במערכה.

השתיים פתחו את המערכה השנייה טוב מבחינתן כשאף אחת מהן לא שמטה את משחקוני ההגשה בשני המשחקונים הראשונים, אלא שאז קוזנוצבה, עם גלי המומנטום מהמערכה הראשונה, הצליחה לשבור ולעלות ל-1:2. אלא שסאפינה מיהרה לשבור בחזרה, ואיזנה את המערכה השניה ל-2:2. אך בשלב זה לחצה קוזנצובה על הדוושה, ואחרי ששמרה על הגשותיה במשחקון החמישי הצליחה לשבור בשישי, ולעלות ל-2:4 מבטיח. קוזנצובה שמרה על ההגשות, ובמצב של 2:5 לקוזנצובה הגישה סאפינה, בנסיון להישאר בחיים. אלא שמשחקון ההגשה שלה ייצג באופן מושלם את משחקה היום, עם עייפות גדולה, תלונות לשופטים, ושגיאה כפולה (שביעית במספר) בהגשה האחרונה, שנתנה לקוזנצובה את הניצחון, ותואר גרנד סלאם שני בקריירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully