וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל נדאל גבר על רוג'ר פדרר וזכה באליפות אוסטרליה

עוד קלאסיקה במלבורן. אחרי חמש מערכות איכותיות, יכולת שיא ומשחק דרמטי גבר רפאל נדאל 5:7, 6:3, 6:7, 6:3, 2:6 על רוג'ר פדרר בגמר

גבירותיי ורבותיי, הריעו לאלוף. רפאל נדאל זכה היום (ראשון) באליפות אוסטרליה אחרי עוד ניצחון אדיר 5:7, 6:3, 6:7, 6:3, 2:6 על רוג'ר פדרר בתום גמר איכותי, והצדיק את מיקומו במקום הראשון העולם. גם היום שני הטניסאים סיפקו לקהל ברוד לייבר ארינה (ובכל רחבי העולם) תצוגת טניס מופלאה (שנמשכה ארבע שעות ו-22 דקות), בעוד משחק שהתעלה לרמה על-אנושית, בין שניים מהספורטאים הגדולים בתולדות הענף. תענוג.

נדאל, שלפי ההערכות אמור היה להגיע תשוש אחרי המרתון שעבר עליו בחצי הגמר ביום שישי, לא הראה סימני עייפות. למעשה, האלוף הספרדי נע על המגרש כאחוז תזזית, הציג אנרגיות בלתי נדלות ומשחק הגנה מדהים, ובמיוחד חשף רמת נחישות מעוררת השראה ולא מעט קור רוח. במערכה החמישית והמכרעת נדאל אף הציג את הקלף שבו התהדר בעבר פדרר - הווינריות, בעוד הוא צופה ביריבו התשוש נכנע לעייפות וקורס ברגעי האמת. לספרדי היו רק שתי שגיאות לא מחויבות בסט החמישי, בעוד פדרר שגה 14 פעמים.

התחושה הייתה שהצופים במלבורן (ואפילו שדרי יורוספורט) גילו העדפה לפדרר, שחיפש לעשות הישג היסטורי ולרשום זכייה בתואר גרנד סלאם בפעם ה-14 בקריירה, אך בסיום לא נותרה להם ברירה אלא לקום על רגליהם ולהריע לרפאל נדאל, ששוב מנצח את פדרר בגמר גרנד סלאם (פעם שלישית ברציפות) ומוליך עליו 6:13 במפגשים. כיאה לשחקן המדורג ראשון בעולם, נדאל כרגע הוא אלוף הרולאן גארוס, אלוף ווימבלדון ואלוף אוסטרליה, והספרדי הראשון שחוגג במלבורן.

זוהי זכייתו השישית של רפאל נדאל בטורנירי גראנד סלאם (ארבע פעמים ברולאן גארוס, פעם אחת בווימבלדון ופעם אחת באוסטרליה) על שלושה משטחים נוספים, והוא רק בן 22. זהו ניצחונו החמישי ברציפות של רפא על פדרר, וכעת חסרה לו רק זכייה באליפות ארה"ב כדי להשלים זכייה בכל טורנירי הגראנד סלאם.

מהלך המשחק

המשחק נפתח בסערה, כשכבר בשני המשחקונים הראשונים שני הטניסאים שוברים את מכות ההגשה של השני, 1:1. המשחק המשיך להתעלות לרמה גבוהה, כשבהמשך שבר פדרר את נדאל ועלה ל-2:4, אבל נדאל הגיב מהר, שבר בחזרה, ובמשחקון ה-11 הספרדי שוב הצליח במכות העברה נפלאות לעלות ל-5:6, וניצחון 5:7 במערכה. פדרר מסיים את המערכה הראשונה (שנמשכה 58 דקות) עם 16 שגיאות לא מחויבויות.

גם המערכה השנייה נפתחה בטניס משובח, כשהדבר האחרון שנדאל מפגין זה סימני עייפות. ושוב, הספרדי שבר ועלה ל-2:3, פדרר שבר בחזרה והשווה ל-3:3 עם שאגת "קאם-און" מהקרביים. המשחקון הארוך ביותר היה המשחקון השמיני, אז הצליח פדרר לעלות ל-3:5 (אחרי 4 נקודות שבירה), כדי להבטיח את הניצחון 3:6 במערכה השנייה, שנמשכה 48 דקות. הפעם לפדרר היו רק 7 שגיאות לא מחויבויות, לעומת 16 ווינרים.

חשבתם שהמערכה השלישית תיראה אחרת? גם בפתיחתה שני הטניסאים הראו יכולת שיא, כשכל נקודה היא מלחמת עולם. לפרקים נדמה היה שנדאל מראה סימנים אנושיים, כשהאט מעט את הקצב, אבל המשיך במשחק הגנתי גאוני ומעורר השראה, שהותיר את פדרר מתוסכל. במצב 4:4 השוויצרי הוליך 40:0 במשחקון התשיעי, אך לא הצליח לשבור את רוחו של הלוחם ממיורקה. גם במשחקון ה-11 פדרר זכה להזדמנויות שבירה, אך נדאל ידע לשמור על קור רוח (0 מ-6 לשוויצרי בנקודות שבירה במערכה הזו). ב-5:6 לספרדי פדרר הציל נקודת מערכה, והשניים הלכו לשובר שוויון. בשלב הזה רפא שוב שלף מאגרי אנרגיות מדהימים, אפילו הרואיים, ניצח 3:7 בשובר שוויון ועלה ל-1:2 במערכות. המערכה השלישית נמשכה 78 דקות, עם שוויון בשגיאות הלא מחויבויות (17) אך יתרון 17:18 לפדרר בווינרים.

את המערכה הרביעית פתח פדרר בנחישות, שבר מהר ועלה ל-0:2, אבל רפא חזר במכת העברה מעולם אחר ושבר חזרה, 2:2. השוויצרי לא נבהל מפיגור 40:15 ושמר על מכות ההגשה שלו (2:3), ובהמשך אף שבר את רפא (שלפרקים נראה מעט עייף וחשף סימני אנושיות) ועלה ליתרון 2:5. אחרי 45 דקות פדרר השלים ניצחון 3:6 במערכה, השווה ל-2:2 ואחרי כמעט ארבע שעות - הנה אנחנו שוב הולכים למערכה חמישית ומכרעת.

פדרר פתח בהיסוס את המערכה החמישית, ביצע כמה שגיאות לא מחויבות ברציפות ונשבר במשחקון הרביעי. נדאל עלה ל-1:4 ו-2:5 כשהוא מנצח את משחקוני ההגשה שלו על האפס. פדרר נראה עייף וכבד והרבה לשגות, בעוד נדאל צבר יותר ויותר ביטחון למראה התפרקותו של יריבו. בסופו של דבר נדאל שבר שוב, ניצח 2:6 אחרי 33 דקות, כשהנתון המכריע של המערכה הוא 14 שגיאות לא מחויבות של פדרר, מול 2 בלבד של הספרדי. ווינר אמיתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully