וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק עד טיפת הדם האחרונה

האלוף דג'וקוביץ' איבד לראשונה מערכה לקפריסאי בגדאטיס, אך ניצח 1:6, 6:7, 7:6, 2:6 אחרי 3 וחצי שעות. דוקיץ' ממשיכה בקאמבק שלה

שלב שמינית הגמר באליפות אוסטרליה הפתוחה יצא לדרך הלילה (בין שבת לראשון). ששת הימים הראשונים באוסטרליה לא סיפקו יותר מדי הפתעות, והיום כבר קיבלנו סנסציה ענקית סטייל מלבורן כשהמדורגת ראשונה, ילנה ינקוביץ', הובסה על ידי המדורגת 16, מריון ברטולי, ומצאה את עצמה בחוץ. במשחק המרגש של היום ניצחה הסינדרלה של הטורניר, ילנה דוקיץ' האוסטרלית, את אליסה קלייבנובה הרוסייה, שהדיחה את איבנוביץ' בסיבוב הקודם, 5:7, 7:5 6:8 אחרי משחק איכותי ומרתק וסידרה לעצמה מפגש מול דינארה סאפינה, שהתקשתה במשחקה מול אליז קורנה הצרפתייה.

רוג'ר פדרר, שזכה בטורניר שלוש פעמים בעבר, לא הפסיד מערכה בשלושת הסיבובים הראשונים, אבל הסתבך מול ברדיץ' המוכשר שפתח את המשחק נהדר. הצ'כי (20 בטורניר), שגבר על פדרר בסיבוב השני במשחקים האולימפיים באתונה לפני ארבע שנים וחצי, ומאז הוא הפסיד לו שבע פעמים, דהר בשתי המערכות הראשונות בהן ניצח 4:6, 6:7, לפני שפדרר התעורר, הוריד משמעותית את כמות השגיאות הלא מחוייבות, וחזר לעצמו. במערכה השלישית ניצח פדרר 4:6, ועם המומנטום הוא ניצח גם ברביעית 4:6, ובחמישית טייל ליתרון 0:5 לפני שניצח 2:6 ועלה לרבע הגמר.

"נלחמתי הכי חזק שיכולתי, והוא דחף אותי לקצה", אמר פדרר המותש בסיום. "בשום שלב לא חשבתי על הפסד. ידעתי שקו הסיום של תומאס עדיין רחוק. אני נהנה ממשחקים כאלה כי הם לא מתרחשים לעתים קרובות. הוכחתי שאני בכושר טוב, וזה סימן טוב שהחזקתי עוד שתי מערכות".

במשחק שסגר את היום באצטדיון "רוד לייבר" התמודד האלוף נובאק דג'וקוביץ' (3 בטורניר) מול הפינאליסט מלפני שלוש שנים, מרכוס בגדאטיס הקפריסאי וניצח אותו אחרי משחק לא קל 1:6, 6:7, 7:6, 2:6. הסרבי הפסיד מערכה ראשונה בטורניר העונה. אחרי שתי המערכות הראשונות, זה נראה טוב מבחינת דג'וקוביץ', אך הקפריסאי, שהידרדר למקום ה-97 בעולם ומעולם לא ניצח את הסרבי בסבב, חזר בשלישית וניצח בשובר שיוויון. דג'וקוביץ' התאושש, שבר מוקדם במערכה הרביעית ושבר שוב במצב של 2:4 עד לניצחון 2:6 במערכה. בסיבוב הבא יתמודד הסרבי מול האמריקאי אנדי רודיק (7 בטורניר), שגבר בקלות על טומי רוברדו הספרדי (21 בעולם) בשלוש מערכות 5:7, 1:6, 3:6.

חואן מרטין דל פוטרו הארגנטינאי (8 בטורניר), העפיל לרבע גמר הגרנד סלאם השני בקריירה שלו כשהתגבר על הקרואטי העולה מרין צ'יליץ' הקרואטי (19 בטורניר). דל פוטרו הפסיד במערכה הראשונה אך התאושש בהמשך וניצח 7:5, 4:6, 4:6, 2:6, אנדי רודיק (7 בטורניר) ושייט לרבע הגמר.

מחר יושלם שלב שמינית הגמר כשרפאל נדאל (1 בעולם) יפגוש את הצ'יליאני פרננדו גונזאלס (13 בטורניר), גאל מונפיס (12 בטורניר) יתמודד מול ז'יל סימון (6 בטורניר) בדרבי צרפתי. אנדי מארי (4 בטורניר) יפגוש את פרננדו ורדאסקו (14 בטורניר) וג'ו וילפריד צונגה (צרפת, 5 בטורניר) יתמודד מול האמריקאי ג'יימס בלייק (9 בעולם).

נשים: הקאמבק של דוקיץ' ממשיך, ינקוביץ' נפלה

ילנה דוקיץ', הסרבית שבחרה לשחק בשביל אוסטרליה, לא שיחקה כמעט בשנתיים האחרונות ואמרה לאחרונה, שבמידה והיא לא תצליח להשלים קאמבק ב-2009, היא לא תנסה יותר. דוקיץ' קיבלה וויילדקארד לאליפות, וכבר הדיחה שתי מדורגות בטורניר - אנה צ'קווטאדזה הרוסייה (17) וקרוליין ווזניאקי הדנית (11).

כל משחקיה עד כה היו קשים ונמתחו לשלוש מערכות וגם מול אליסה קלייבנובה הרוסיה (29 בטורניר), שהדיחה בסיבוב הקודם את אנה איבנוביץ', זה לא היה שונה. אחרי שניצחה במערכה הראשונה 5:7, הפסידה דוקיץ' את השנייה באותה תוצאה כאשר כשלה בניסיונות לשמור על ההגשה שלה פעם אחר פעם. גם במערכה השלישית היא נשברה, אך שוב הצליחה לשבור, והפעם הקהל כבר לא נתן לה להפסיד, ודוקיץ' ניצחה אותה 6:8. ברבע הגמר מצפה לה מדורגת נוספת, הפעם זו הרוסייה דינארה סאפינה (3).

"ציפיתי למשחק קשה, אחרי המשחק הגדול שהיה לה (מול איבנובינץ')", אמרה דוקיץ' הנרגשת. "הקהל היה מדהים. היה לי קשה להישאר חיובית אחרי שאיבדתי את המערכה השנייה והייתי בפיגר של שבירה, אבל הצלחתי להחזיק מעמד", הוסיפה.

לאחר המשחק סגרה ילנה דוקיץ' את הדלת על האפשרות שהיא תשלים עם אביה, דאמיר, אחרי שהיו דיווחים כי הוא מעוניין לתקן את יחסיהם. "לא היה לי קשר איתו, זו הפעם הראשונה שאני שומעת על זה", אמרה דוקיץ'. "זו החלטה שלו, אבל אני תמיד אמרתי שהסיפור שלי איתו נגמר".

לאביה של דוקיץ' היו היתקלויות רבות עם המשטרה ועם הנהלות של טורנירי טניס רבים, ואף נאסר עליו בעבר לפקוד משחק בסבב ה-WTA למשך שישה חודשים. התנהגות אביה גבתה מדוקיץ' מחיר, ולאחרונה הודתה כי בשנתיים האחרונות סבלה מדיכאון ואף ביקשה מהקהל האוסטרלי סליחה וסבלנות. "זה יהיה נס אם הוא ישתנה. אני לא רואה את זה קורה", אמרה האוסטרלית המתאוששת.

ילנה ינקוביץ', המדורגת ראשונה בעולם, שחזרה מפגרת סוף השנה שרירית מתמיד במטרה להסתער על תואר הגרנד סלאם הראשון שלה, פגשה את מריון ברטולי הצרפתיה (16 בטורניר) במשחק שפתח את היום באיצטדיון "רוד לייבר". הסרבית החייכנית נדהמה מהפתיחה המוחצת של ברטולי, שעלתה בטירוף והוליכה 0:5 לפני שסגרה את המערכה הראשונה עם 1:6. ינקוביץ' ניסתה לחזור במערכה השניה שהייתה צמודה, אבל ברטולי שוב השיגה שבירת מפתח במצב של 3:3, והמשיכה לניצחון 4:6 במערכה ולמקום סנסציוני ברבע הגמר.

ינקוביץ' ציינה את העובדה שמחלה מנעה ממנה להתאמן לקראת האליפות כסיבה ליכולתה הירודה: "אני שחקנית שצריכה קצת זמן להיכנס לקצב ולשחק כדי לצבור מומנטום, ולא היה לי את זה הפעם". ברטולי, שהוסיפה עוד הפתעת ענק לרזומה שלה שכולל את ההדחה המדימה של ז'סטין הנין מווימבלדון לפני שנתיים, אמרה: "לא התרגשתי מלפגוש את המדורגת ראשונה, פשוט הלכתי על החבטות שלי והכל נכנס לי".

דינארה סאפינה (3 בטורניר), בהופעת הבכורה שלה בשמינית הגמר במלבורן, נתקלה גם היא בהתנגדות צרפתית עזה כשפגשה את אליז קורנה (15 בטורניר). אבל סאפינה ידעה ללחוץ על הדוושה כשהיה צריך ולמרות מערכה שניה חלשה הצליחה לנצח 2:6, 6:2, 5:7 אחרי שהצילה שתי נקודות משחק. במשחק נוסף גברה ו ורה זבונרבה הרוסיה (7 בטורניר) על בת ארצה נאדיה פטרובה (10 טורניר) 5:7, 4:6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully