וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטת הטרטורים

17.10.2006 / 11:17

המסע בארה"ב מספק למכבי ת"א יוקרה, אבל מתיש ולא תורם להכנה. גורם בקבוצה: "זה אולי לא נוח, אבל בשביל זה משלמים להם, והרבה"

אל תשאלו את אנשי מכבי ת"א כמה בתי מלון החליפו במרוצת שלושת השבועות האחרונים. רובם הפסיקו לספור. עשרות אלפי הקילומטרים שגמעו, אם במטוס או באוטובוס, מוטטו את חלקם פיזית, ואת היתר התישו נפשית. "הנסיעות האלה לא קלות. זה לא טוב לשחקנים פיזית, אבל חיוני עבור המועדון", הודה לא מזמן דיוויד בקהאם, שחקנה של ריאל מדריד, שבמצוותו של נשיא המועדון לשעבר, איש העסקים פלורנטינו פרז, נהגה הקבוצה לצאת בכל קיץ למסע משחקי ראווה ברחבי הגלובוס ובעיקר במזרח הרחוק, מטעמי מיתוג וקידום מכירות. מבחינה מקצועית שילמה ריאל בריבית דריבית: שלוש שנים עקרות מתארים. "אנחנו בקצה גבול היכולת", אמר שחקן אחר של ריאל. "העייפות גדולה. שיחקנו המון משחקים בשבועיים האחרונים, ואנחנו זקוקים להפוגה כמו אוויר לנשימה. פציעות פגעו בנו. נכונים לנו עוד הרבה משחקים חשובים בקרוב, אבל כל מי שיכול לנוח, שינוח".

מכבי, מנגד, מונעת מטעמי יוקרה ופוליטיקה - שמירה על קשרים חמים עם אנשי ה-NBA, תוך ראייה עתידית לימי המיזם המשותף שעתיד להתקיים בין היורוליג לבין הליגה הטובה בעולם. על ניצחון שיקדם את מכירת המנויים והמרצ'נדייז איש אינו בונה, אף שהכוונה והרצון וודאי קיימים. להקת השוורים הנודדת של נוון ספאחיה הרחיקה הפעם עד לקוויקן לונס ארינה בקליבלנד, אוהיו, למפגש חסר תועלת מקצועית מול המטאדורים של קואץ' מייק בראון. חובבי הז'אנר הרוצים לצפות בקרב ייאלצו להיפרד מ-20 עד 90 דולר, תלוי באיכות המושבים. סכום לא מבוטל עבור אוהד הכדורסל הממוצע בקליבלנד, כך שהמטאדורים, מונהגים בידי רב-האומן קינג ג'יימס (אם ישחק), צפויים להשתעשע מעט בשוורים בטרם ינעצו החיצים בגופם, להנאת קהל הצופים המקומי.

זה לא מה שהמאמן היה רוצה

"מסע כזה מביא אותך לשיא מוקדם מאוד בגלל הרצון לנצח, הדריכות והאתגר. אחר כך באה נפילה, אבל זה דבר טבעי", מספר גורם לשעבר במערכת. "אחרי הניצחון בטורונטו בשנה שעברה הגענו לשיא לא מתוכנן וזה פגע בנו. הניצחון יצר הרבה רעש באירופה ובמיוחד בארץ, ואולי בגלל זה סבלנו מירידת מתח והיינו קצת למטה בשלב הראשון של העונה, אבל לקראת הטופ-16 עלינו בחזרה. כמובן שבהמשך ידענו איך לתעל את הניצחון הזה לטובתנו גם מבחינה מקצועית. מצד שני, היום מדובר במצב שונה לגמרי. אז הייתה במכבי קבוצה מחוברת יחסית, בעוד שהשנה בנו הכל מחדש". ספאחיה טען בטרם ההמראה לארה"ב כי המטרה המקצועית שהציבה לעצמה הקבוצה במסע הזה היא "לשפר את רמת האינטנסיביות ולהעלות את מספר הדקות הטובות", אלא שנראה כי החשש הגדול הוא מתקדים אפס פילזן; רק בשבוע שעבר התארחו הטורקים אצל הגולדן-סטייט ווריורס, וחטפו 54 הפרש על הראש.

"אני חושב שמכבי היו צריכים לנצל את מסע המשחקים באירופה מבחינה שיווקית, ולא לנסוע שוב לארה"ב", מוסיף הגורם. "במכבי היו צריכים להתאמן בארץ כמה שיותר ולוותר על המסע הזה, במיוחד אחרי שכבר היו להם שני משחקים מול קבוצות NBA, אבל בעל המאה הוא בעל הדעה. יושבים בקבוצה אנשים עם הרבה ניסיון, ואני מניח שהם יודעים מה שהם עושים. בכל מקרה, זה בטח לא מה שהמאמן היה רוצה. שמע, אנשים לא מבינים עד כמה הנסיעות האלה שוחקות, מעייפות... אני מאוד מקווה שמכבי הולכת לצאת מזה, וזה לא יהיה קל". בקבוצה מספרים כי לו"ז הקיץ נקבע עוד בשלהי העונה שעברה, על ידי מוני פנאן ומאמן הכושר דאז אבי קובלסקי. אולם שניהם, ככל הנראה, יצאו מתוך נקודת הנחה שהמועדון לא צפוי לעבור טלטלות מקצועיות גדולות מדי הקיץ, מה שהיה אמור לאפשר לקבוצה להקדיש חלק נכבד מזמנה למסעות מעין אלה.

בשביל כבוד צריך לעבוד

השאלה שנשאלת שוב ושוב היא מדוע ראשי מכבי לא הורו על ביטול אחד המסעות, כשהבינו בראשית הקיץ כי הקבוצה החדשה שתיבנה תזדקק למספר אימונים רב ככל הניתן. "שמעון חתם על ההסכמים עם קבוצות ה-NBA עוד בשנה שעברה, והחלטנו לעמוד בהם", משיב בכיר במערכת. "כמה קבוצות כבר הוזמנו למשחקים בארה"ב? זה כבוד גדול בשבילנו. לא יכולנו בשום אופן לבטל אף משחק". עייפות מצטברת? שחיקה? תשישות פיזית? "תעשה לי טובה. זה אולי לא נוח אבל בשביל זה אנחנו משלמים להם כסף, והרבה. להיות שחקן של מכבי ת"א מחייב אותך לפעמים לתת קצת מעבר, אבל אני חושב שבתמורה אנחנו מתגמלים את השחקנים שלנו היטב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully