וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הלפרין לא ישחק העונה ב-NBA"

שגיא ניר

29.8.2006 / 19:38

אתר המקושר לסיאטל פירסם הודעה של המועדון, המאשר כי הפנייה להלפרין נועדה כדי לשמור את האופציה עליו. מקורביו טוענים אחרת

אתר אוהדים המקושר לסיאטל סופרסוניקס פירסם הערב את תגובת הנהלת המועדון לפרסומים אודות ההצעה ליותם הלפרין, בה הודיעה ההנהלה כי בניגוד לפירסומים אתמול בישראל, המועדון הגיש להלפרין הצעת מינימום בחוזה לא מובטח, וכי משמעות העניין היא שהלפרין לא ישחק העונה בקבוצה.

"על פי חוקי הליגה לבחירות סיבוב שני בדראפט, הגשנו לשחקן הצעה על מנת לשמור על זכויותיו אצלנו. הצעה זו, בשכר המינימום של הליגה, אינה מובטחת, ויש לה מעט השפעה על סיכויי השחקן להיכנס לסגל הקבוצה", נכתב בהודעה. "במקרה של הלפרין, ההצעה אינה מספיקה לקנות את החוזה שלו בחו"ל ותגרום לכך שהוא ישחק גם בעונה הקרובה מחוץ ל-NBA. הקבוצה תשמור על זכויותיו של השחקן לעונה הבאה".

גירסאות סותרות סביב הלפרין

רק לפני יממה הארץ רעשה. "יותם הלפרין יהיה הישראלי הראשון ב-NBA" זעקו הכותרות, שסיפרו על הסוכן האמריקאי שנוחת עוד מעט בנתב"ג עם החוזה הנכסף. בערב זה כבר נשמע אחרת, ואז כבר התברר כי הדרך ל-NBA רצופה בלא מעט תחנות בדרך.

בסביבתו של הלפרין סירבו אתמול (שני) לחשוף פרטים. "ההחלטה בידי יותם", אמרו שם, כאילו כדי לרמוז על כך שהשחקן עצמו, ורק הוא, יכריע על עתידו המקצועי. מנגד, עולים קולות אחרים, הטוענים כי המכתב אותו הציג הסוכן ג'ייסון לווין הוא בסך הכל מסמך פורמלי, שמטרתו שמירת האופציה של סיאטל על יותם. במידה שטופס כזה לא היה מגיע עד ה-1 בספטמבר, היה הלפרין הופך לשחקן חופשי על פי חוקי ה-NBA.

"הסוכן בא לעשות גלים לא אמיתיים. במכבי יודעים שאין ליותם שום הבטחה מסיאטל", אומר מקורב לאלופה, שמנהלת בתקופה האחרונה משא ומתן לא פשוט עם נציגיו של השחקן. לוואלה! ספורט נודע כי על פי חוזהו המקורי, אמור הלפרין להשתכר העונה כ-120 אלף דולר, אך נציגיו דורשים לשדרגו לאיזור ה-400 אלף דולר, וכן שהשחקן ישוחרר בתום העונה. להלפרין נותרה עוד עונה במכבי תל אביב, וזו מוכנה לשדרג את שכרו לכ-500 אלף דולר לעונה, בתנאי שיחתום על חוזה חדש לשלוש עונות.

בחזרה לסוגיית ההצעה של סיאטל. אמש הועלתה סברה כאילו הלפרין שוקל לפדות את חוזהו הנוכחי במכבי, שסכום היציאה ממנו עומד על כחצי מיליון דולר. מנגד, טוען המקורב למכבי כי המסמך אותו הביא אתמול סוכנו לווין הוא חוזה ""non guaranty (ללא התחייבות)", שבסך הכל מאפשר לשחקן להתייצב למחנה האימונים של סיאטל בתחילת אוקטובר, וכי הדרך להפיכתו של יותם, שאיכזב בליגת הקיץ ביוטה, לישראלי הראשון ב-NBA עדיין ארוכה. "למה שקבוצה עם סגל סגור שמונה כבר 13 שחקנים תוציא מיליון דולר על בחירה 53 בדראפט? אם היתה הצעת חוזה, הם היו מזמנים אותו לבדיקות רפואיות מיידות. זה תרגיל לסוכנים מתחילים", אמר.

בגזרת השחקן, נשמעים היום קולות נלהבים פחות מאלו של יום האתמול. אביו של יותם, אבי הלפרין, סיפר: "זה יותר מרק זימון למחנה האימון, הם נתנו חוזה טוב שהוא סוג של מחמאה ליותם, אבל אנחנו מתלבטים כי זה פחות ממה שקיווינו. לא יצאנו מגדרנו וננסה להבין את כל הפרטים".

בתגובה לטענות כאילו מקורביו של הלפרין מנסים להפעיל לחץ על מכבי על מנת שזו תשדרג את חוזהו, אמר הלפרין האב: "זה ממש לא נכון. יש חוזה מכובד של סיאטל, שאני מאחל לכל שחקני הכדורסל בארץ ובעולם". בימים הקורבים צפויים נציגיו של הלפרין להיפגש עם יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. אז גם עשוי הערפל להתפזר.

סוכנו של הלפרין, אריק קריין, הגיב לדברים ואמר: "יש חוזה חתום מצד סיאטל סופרסוניקס שמעוניינים שיותם יגיע מיידית לפתיחת האימונים. גם אם שחקן חתם על חוזה לעשר שנים קבוצה יכולה לחתוך אותו. יש עדיין בעיה עם נושא התשלום למכבי, ולכן נמתין יחד עם הסוכן האמריקאי לפגישה עם שמעון מזרחי. לגבי הדברים של אותו גורם - אנחנו לא במלחמה, אלא רוצים לעשות את הכי טוב בשביל יותם הלפרין".

עדכון ראשון: 29.8.06 13:40
עדכון אחרון: 29.8.06 19:38

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully