וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור נדחה, הנבחרת לא תארח בארץ

שגיא ניר

28.8.2006 / 15:36

פיב"א דחתה את הבקשה לארח בארץ, וקבעה שהבחירה לארח בסופיה פירושה כהסכמה למהלך. ארגון השחקנים האירופי תמך בעמדת ישראל

אחרי יום ארוך של המתנה, ללא יותר מדי אופטימיות, קיבל איגוד הכדורסל את החלטת פיב"א בערעור בנושא אירוח המשחקים בישראל. פיב"א דחתה את הערעור, וקבעה כי נבחרות הגברים והנשים יארחו את משחקי הבית שלהן במקום שנקבע - סופיה בירת בולגריה.

בהודעת איגוד הכדורסל נכתב: "הועדה לא התייחסה כלל למצב הבטחון השורר כעת באזור, ונתפסה אך ורק לכך שבהיענות איגוד הכדורסל לתביעת פיב"א להודיע על המקום האפשרי לאירוח משחקי הבית, ניתן לראות כהסכמה להחלטת פיב"א על העברת המשחקים . יצויין שמזכ'ל פיב"א , בהודעתו על העברת המשחקים מישראל, ניסה לכפות עלינו לארח משחק אחד בצ'כיה , אחד בסלובקיה ואחד בבולגריה. איגוד הכדורסל דרש לאפשר לו לארח הנבחרות לפי בחירתו ובמקום אחד, ועל זה מתבסס יו"ר ועדת הערר שאינו מתייחס כלל למצב הבטחון".

יו"ר האיגוד, ירמי אולמרט, הגיב על ההחלטה כשאמר: "אני כועס, אבל עדיף שלא אתבטא על השיקולים. אני משאיר לכם (לעיתונאים, ש.נ.) את הפרשנות. אצלנו העגלה יצאה לדרך כבר קודם - לקחנו בחשבון את כל האפשרויות".

מוקדם יותר הבוקר (שני) נערך ביפן הדיון בערעור של איגוד הכדורסל, כשאת האיגוד הכדורסל ייצג ממלא המקום שמעון מזרחי. על פי עדויות מהישיבה, היה "מדובר בקרב קשה". ועדת העירעורים, בראשותו של אנטוניו מיצי ממלטה, התכוונה לדחות את הדיון ליום רביעי, אך לאחר לחץ של מזרחי הוא התקיים היום בנוכחות ראשי פיב"א, ונמשך כשעתיים. כעבור מספר שעות פורסמה כאמור ההחלטה.

גם גיוס התמיכה האירופית לא עזר

מזרחי השתמש בדיון בנשק מפתיע, מכתב ששלח ארגון השחקנים האירופי בו הוא קורא להחזרת המשחקים לישראל. פניית ארגון השחקנים האירופי מגיעה בעקבות בקשת ארגון השחקנים הישראלי והיו"ר ניר אלון, עליה דיווחנו כאן לפני שבוע.

"כל עוד נמשכת הפסקת האש, והמצב הפוליטי נותר יציב, נתמוך במשחקים בתל אביב שלא היתה יעד להתקפות בזמן הלוחמה", כותב נשיא ארגון השחקנים האירופי, ג'וזפה קאסי.

"התקפות הטרור בעולם מאז 11 בספטמבר מוכיחות כי מדובר בסכנה כלל עולמית, ולדעתנו על החים להימשך בצורה נורמלית על מנת לא לעודד את אלו המאיימים על קיומנו היום יומי. הביטול של פיב"א ישפיע על אלפי משפחות וילדים בישראל".

כחלק מהניסיון להשפיע על דעת הקהל האירופית, פירסם החל מסוף השבוע אתר הכדורסל "ספסל" מכתב של יו"ר איגוד הכדורסל ירמי אולמרט, בו הוא מסביר את הסיבות מדוע אין להעביר את המשחקים מישראל. "הנסיון להשוות את המצב כאן למה שהיה במספר ארצות באירופה אינו נכון. שם היו מלחמות לאורך ורוחב אותן ארצות - וזה לא מה שהיה כאן. כאשר התפוצצו אוטובוסים בלונדון ורכבת במדריד - לא העלה איש את האפשרות לאסור על קיום תחרויות ספורט במקומות אלו", כתב אולמרט, במכתב שפורסם גם באתר האיטלקי "באסקט-גראונד".

עדכון ראשון: 28.8.06 11:14
עדכוןאחרון: 28.8.06 15:36

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully