וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזמיר, הנה אני בא

שגיא ניר

13.7.2006 / 11:10

כמו הנבחרות שקדמו לה, גם העתודה של 2006 יוצאת לאליפות אירופה בשאיפה לחזור עם מדליה. ג'ינו: "נצטרך לבוא להפתיע"

בשנים האחרונות הפכה עונת הקיץ לספקית הגאווה והאושר של חובבי הכדורסל הישראלי. בליגה בה האלופה ידועה עוד לפני שהיא מחתימה שחקנים, ורוב הכדורסלנים שמסתובבים פה בילו את השנים הקודמות בקוריאה או ונצואלה, ההצלחות של דור העתיד על הבמה האירופית תמיד מחממות את הלב. כשמגיע אוקטובר, בחורינו המצוינים חוזרים לשבת על הספסל.

נבחרת העתודה של יורם חרוש בקיץ 2000, זו שאלמלא ריבאונד התקפה אחד של נאכבאר הסלובני היתה חוזרת עם מדליית הזהב, החלה במסורת ההצלחות הישראליות בגילאי ה-20. עתודה מודל 2004 של אריק שיבק שחזרה את ההישג, וזו של יעקב ג'ינו שבה ארצה בשנה שעברה עם המקום הרביעי המכובד. העובדה כי פיב"א שינתה את מועד אליפויות אירופה לפעם בשנה במקום פעם בשנתיים, מאפשרת לנו לצפות למדלייה בחודש יולי כל שנה.

"בנבחרת הזו אין כוכבים"

בניגוד לנבחרות של השנים הקודמות, נבחרת העתודה 2006 שתפתח ביום שישי את הופעותיה באליפות אירופה בטורקיה, היא נטולת כוכבים. בשנת 2000 הובילו את הנבחרת טל בורשטיין, יניב גרין ואפיק ניסים, בזו של 2004 כיכבו יותם הלפרין, רביב לימונד וליאור אליהו, שהיה הכוכב הבלתי מעורער של עתודה 2005, שנעצרה במקום הרביעי. הנבחרת הנוכחית בנויה סביב יוגב אוחיון הנהדר, אך את החבורה סביבו ספק אם תצליחו לזהות ברחוב. העובדה הזו, אגב, יכולה דווקא לשחק לטובתם.

"זו אותה נבחרת משנה שעברה כולל יוגב אוחיון, שהוא מנהיג באופי והמפתחות בידיים שלו", אומר המאמן יעקב ג'ינו. "זו נבחרת קבוצתית עם הרבה לחימה ורצון. יש לנו קן אחורי מנוסה וטוב, ואני אופטימי. אני מעריך את השחקנים והאופי שהם מפגינים". כשג'ינו מדבר על ניסיון, הוא מתייחס בעיקר לאוחיון ולניצן חנוכי, שבניגוד לחבריהם לסגל זכו לדקות משחק בליגת העל העונה.

אוחיון, שדילג עם אלישי כדיר מהחמישייה של נבחרת הנוער היוצאת לזו של העתודה, מתאר את הנשק העיקרי אותו מכינים הישראלים לטורניר. "בנבחרת הזו אין כוכבים. אנחנו מראים הרבה לב, גאווה ומלחמה ובגילאים האלה זה כל העניין. לא רק כדורסל".

שוב סלובניה, ללא רותבארט

בבית המוקדם בו תשחק ישראל, מצפות לה כמה יריבות מוכרות. המשחק הראשון יהיה מול נבחרת איטליה, שגברה על ישראל באליפות הקודמת (60:64) למרות פיגור משמעותי בדקות הפתיחה. משורות האיטלקים עשוי להיעדר ילד הפלא מרקו בלינלי מקלימאמיו בולוניה, אך גם בלעדיו אמורה איטליה לסיים את הבית במקום הראשון. הקרב החשוב על הכרטיס הנוסף לרבע הגמר צפוי להיות מול נבחרת סלובניה, אותה סלובניה שגזלה משתי נבחרות עתודה קודמות של ישראל את מדליית הזהב. בבית הישראלי תשחק גם נבחרת הונגריה.

בכל מפגש בין קבוצת כדורסל ישראלית לאירופאית סובלים הבחורים כחול-לבן מבעיית גובה, אלא שהפעם, בעקבות פציעתו הטראגית של רוברט רותבארט במהלך ההכנה, המצוקה עלולה להיות קשה במיוחד. "זו היתה מכה קשה כי בנינו עליו כגבוה משמעותי, הוא היה בורג מרכזי בנבחרת", מספר אוחיון על האיש בעל ריבוי האזרחויות, שלמרות גובה של 217 סנטימטרים הפגין קליעה מרשימה ממגוון טווחים. "זה עצוב במיוחד, אחרי שכבר התחברנו אליו והוא הפך לחלק בלתי נפרד מאיתנו".

"אני כל הזמן אומר לשחקנים שמה שלא הורג אותנו מחשל אותנו", מצהיר ג'ינו, שבמהלך ההכנה נאלץ לתמרן בין הרכבים שונים בגלל פציעות של טל דן, יוגב אוחיון, יוני ניר ודניאל גור אריה. הקו הקדמי, המדולל יחסית של הנבחרת, היה זה שסבל מהפציעות במיוחד. יוני ניר נפצע כבר במשחק הראשון של הטורניר בטורקיה ונעדר מהמשכו. דניאל גור אריה, מחליפו של רותבארט ברוטציה, נקע את הקרסול והוא בספק לימים הראשונים של האליפות.

"אנחנו צריכים לבוא להפתיע"

למרות מכת פציעות ותחזיות ספקניות, היכולת המרשימה של הנבחרת במשחקי ההכנה העלתה את רף הציפיות. "טורניר הכנה לא נותן נקודות", אומר ג'ינו בהתייחס לנושא. הבשורה הגדולה מבחינתו של המאמן הגיעה מהקו הקדמי של הנבחרת, מכיוונם של אלישי כדיר ויפתח בוכמן. כדיר (18.5, 2.02 מ'), יוצא נבחרת הנוער, חזר לעצמו אחרי עונה של סיפסול מתמשך, בעוד יפתח בוכמן (19, 1.96 מ'), שלא נכלל בסגל בטורניר ההכנה הראשון, הופך לחלק מרכזי ברוטציה.

"בוכמן הגיע כשחקן 12 שאולי ניתן לו הזדמנות, אבל הוא שיחק הרבה בטורקיה ורכש את מקומו בצורה מעוררת כבוד", אומר המאמן על קפטן נוער הפועל תל אביב לשעבר, שיאפשר לנבחרת להתגבר על החיסרון בסנטימטרים בעזרת משחק עם הרכב נמוך וזריז. "זה יתרון מסוים, כי לקבוצות יהיה קשה נגדנו. כמו שלו יהיה קשה מול הגבוהים שלהם, להם יהיה קשה מולו".

נבחרת העתודה הקודמת, שפתחה בסערה אך סיימה רק במקום הרביעי, התבססה בעיקר על יכולת של שחקן אחד – ליאור אליהו. אליהו, שסיים את האליפות עם 18 נקודות ו-6 ריבאונדים בממוצע, קלע יחד עם אנטון קזרנובסקי כמעט 50 אחוז מסך הנקודות של הנבחרת. הסגל הנוכחי, עם אוחיון, חנוכי, ברקוביץ' ופרחי בקו האחורי וכדיר את ניר מתחת לסלים, אמור להיות מאוזן יותר.

"אנחנו נבחרת שלא יהיה קל לשחק נגדה", אומר אוחיון, שמבטיח: "למרות שאנחנו באים כאנדרדוג אנחנו מאוד מחוברים". ואם בהבטחות עסקינן, השאלה המעניינת ביותר היא עד לאן יגיעו הצעירים הישראלים בקיץ הזה. ג'ינו מנסה לנפק את התשובות: "יהיה טורניר רצח, והמטרה היא לעבור את השלב הראשון, מה שיהיה משימה קשה מאוד. אנחנו משחקים מול נבחרות ברמה אירופית גבוהה, אבל אם נעלה ל-8-1 נציב את המטרות הכי גבוהות. אנחנו צריכים לבוא להפתיע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

סגל הנבחרת

מאמן: יעקב ג'ינו

עוזר מאמן: גיא גודס

סגל השחקנים:

אופיר פרחי (20, 187) , מכבי ראשון לציון, גארד

ניב ברקוביץ' (20, 188), הפועל רמת השרון, גארד

ניצן חנוכי (20, 190), בני השרון, גארד

עידו כהן (20.5, 206), עירוני נהריה, סנטר

יוני ניר (20, 202), עירוני רמת גן, סנטר

יפתח בוכמן (19.5, 196), הפועל תל אביב, פורוורד

נועם מטלון (19, 197), בני השרון, פורוורד

ניר גולן (20, 180), הפועל לב השרון, רכז

דניאל גור אריה (19, 204), מכבי ראש העין, סנטר

אלישי כדיר (18.5, 202), עירוני רמת גן, פורוורד

יוגב אוחיון (19, 187), הפועל גליל עליון, רכז

דורי אסף (19, 178), בני השרון, רכז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully