וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש גבול לפילנטרופיה"

שגיא ניר

28.6.2006 / 17:49

מיקי דורסמן מאיים להחזיר ללאומית את הפועל חולון, אם העירייה לא תתמוך כלכלית בקבוצה. בינתיים, אבנר קופל מחפש אלטרנטיבה

מיקי דורסמן, הבעלים והמאמן של העולה החדשה לליגת העל הפועל חולון, כינס היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בה הודיע כי יעזוב את הקבוצה במידה ולא יימצא גוף שיסייע במימון תקציב המינימום בסך מיליון דולר, המינימום הדרוש כדי להעמיד בליגת העל.

"אני מסיר את אחריותי ומבטל את האפשרות שאוביל את הפועל חולון בעונה הבא", אמר דורסמן. "אני מוכן להעביר את השרביט לכל מי שיעביר תקציב של מיליון דולר. במקרה הכי גרוע תהיה לחולון קבוצה בלאומית. אני לא צריך להסביר כמה השקעתי מ-2002 עד היום. אבל עד כאן - כל עוד אני לבד במועדון זו פילנטרופיה. בכדורסל לא מרוויחים כסף, ואף אחד לא יחשוב על הכיס שלי".

במידה שהקבוצה תישאר בלאומית, דורסמן ימשיך לתמוך בה, אך לא ישמש כמאמן.

דורסמן תקף את ראש עיריית חולון מוטי ששון, שבפגישה שקיים איתו לפני יומיים הודיע לו כי העירייה תסייע לקבוצה בסכום שנע בין 50 ל-100 אלף דולר בלבד. "כשהגעתי לקבוצה ב-2002, ראש העיר התחנן בפניי שאקח את הקבוצה", נזכר דורסמן. "הוא הבטיח לעזור אם אביא את הקבוצה לליגת העל. עכשיו הוא אומר שקשה לו לגייס ספונסורים. גם לעיריית ראשון לציון יש את אותם הקריטריונים כמו בחולון, אבל הקבוצה מקבלת סכום זהה להשקעה בכל שאר ענפי הספורט גם יחד. בחולון זה לא המצב. הציפיות שלי מראש העיר, במחוג בין אפס לאחד, הן אפס. אם הוא לא ישנה את דעתו בשבועיים הקרובים, אוריד את הקבוצה ללאומית".

דורסמן לא פסל אפשרות שיצטרף כתומך לקבוצה אחרת: "הרצון קיים".

"נתתי הכל כדי שחולון תגיע לליגת העל, אבל אני ממתין למישהו שירים את הכפפה אם מישהו ייתן 800 אלף דולר אשאר בקבוצה. אני מוכן לשים 10 אחוז מהתקציב", המשיך דורסמן וסיכם: "זה יום עצוב בשבילי. שאפתי להגיע עם חולון לאחד המפעלים האירופאיים".

לקופל הפתרונים

חוסר הוודאות לגבי עתידה של הפועל חולון מעלה שוב את האפשרות שבליגת העל ישחקו בעונה הבאה מספר אי זוגי של קבוצות, כפי שהיה בעונה הנוכחית אחרי שמ.ס. רמת אפעל ויתרה על מקומה. במנהלת הליגה החלו בגישושים עם קבוצות שעשויות להחליף את חולון במידה שזו תוותר על מקומה, בעוד שבאיגוד הכדורסל קובעים כי על פי התקנון, סגניתה של חולון בלאומית, הפועל עפולה/גלבוע, לא תוכל להחליף אותה בכל מקרה.

"כבר פנינו לרמת גן כדי שיהיו בסטנד ביי, והבאה בתור אחריה זו עפולה", סיפר יו"ר מנהלת הליגה, אבנר קופל. "אבל עדיין לא ויתרנו על קבוצות כמו חולון או אשקלון שהן חשובות לליגה. נעשה את הכל כדי שיהיו עשר קבוצות כי זה המינימום". קופל מסר כי במידה שקבוצה כמו חולון תתקשה לגייס את התקציב הדרוש, תסייע לה המנהלת בלחץ על ראשי העיריות, הקדמת התשלומים המגיעים לקבוצות ואף סיוע בגיוס ספונסרים.

באיגוד הכדורסל טוענים כי התקנון שולל אפשרות לפיה תחליף הפועל עפולה/גלבוע את חולון במידה שזו תוותר על מקומה. במקרה כזה, מי שתחליף את חולון תהיה עירוני רמת גן, כשהאופציה הבאה אחריה היא הפועל רמת השרון. יו"ר עפולה/גלבוע, ירון אוחיון, הופתע: "למיטב ידיעתי אנחנו בעדיפות ראשונה להחליף את חולון, אבל עוד מוקדם לדבר לפני שנדע סופית מה קורה איתם". יו"ר רמת גן, בני ברנר, אמר: "קיבלנו פניה מהמנהלת בעל פה, ונשמח להתארגן לליגת העל - שם מקומה הטבעי של רמת גן".

על רקע אי הוודאות השוררת גם סביב אליצור אשקלון והפועל תל אביב, מעלה אבנר קופל רעיון חדשני למציאת ממלאות מקום לקבוצות שלא תוכלנה לשרוד: "אני בעד שלליגת העל, כליגה מקצוענית ומסחרית, תוכל להירשם כל קבוצה שרוצה ויש לה את היכולת הכספית, כמובן תוך מתן עדיפות לקבוצה שעלתה לליגת העל. קבוצה מעיר כמו אילת, למשל, עם פוטנציאל עסקי וספורטיבי, תוכל להירשם אם תציג ביטחונות לאורך זמן".

גורם באיגוד הכדורסל שולל את האפשרות לכך, וקובע: "לפי התקנון זה לא יכול לקרות. האיגוד הוא מערכת שבנויה על מרכזים וקבוצות, ומה נעשה אם מחר יבוא איזה עבריין שיקים קבוצה וייכנס לליגה? כבר היו על זה דיונים בעבר והאיגוד ומרכזי הספורט התנגדו. זה תרגיל לעקיפת הקבוצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully