וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כץ: "אין לי מה להגיע לפיינל פור"

1.6.2006 / 10:26

מחזור הסיום בליגת העל היה משמים, ורגע לפני אירוע השיא של ליגת העל, רענן כץ מסביר למה יבריז: "אני מאוכזב מהרבה אנשים"

תאמינו או לא, בסוף גם זה נגמר. בתום שנה ארוכה כמו נצח, הגיעה ליגת העל לסיומה, אחרי 33 מחזורים די מייגעים.

אז מה היה לנו? לא משהו משמעותי, מאחר ותמונת הפיינל פור והיורדות ללאומית נסגרה כבר במחזורים הקודמים. עירוני ר"ג נפרדה מליגת העל בצורה היפה ביותר, עם ניצחון 75:96 על עירוני ראשל"צ, שתשתתף בפיינל פור הקרוב. קבוצות הפיינל פור הנוספות לא פישלו בחזרה הגנרלית. עירוני נהריה ניצחה באשקלון 77:93 והפועל ירושלים הביסה את רמת השרון 78:97.

במשחק שסגר את המחזור, הביסה מכבי ת"א את הקבוצה הטובה בסיבוב השלישי, גבעת שמואל, 76:100.

את הציטוט של המחזור נתן, איך לא, רענן כץ, אחד מבעלי מכבי ת"א. כץ לא יגיע לפיינל פור ואמר ל-ורד כהן מ"הארץ": "אין לי מה להגיע. אני מאוכזב מההתנהגות של הרבה אנשים בארץ, ואבוא בזמן שיתאים לי".

גבעת שמואל - מכבי ת"א 100:76

הקבוצה שהפכה ללהיט החם של הליגה, עם רקורד של 0:9 בסיבוב השלישי, סידרה אווירת חג באולם באור יהודה, שהיה מלא עד אפס מקום. הילדים שהגיעו בעבר לראות את אלופת אירופה במתנ"ס שלהם, קיוו לראות הפעם את הקבוצה שלהם מנצחת את הסגנית והאמינו.

עם כל הרצון לראות הפתעה נוספת של הגבעה, מכבי ת"א פשוט נראתה משוחררת יותר וטובה יותר, כמו שהיא כמובן צריכה להיות. ניקולה וויצ'יץ' החליט שבערב כזה צריך לתת גם שואו ופינק את הקהל בדאנק מדהים שקבע 7:13. הגבעה הייתה המומה מהמהלך הזה ומאלה שהגיעו אחריו וראתה את מכבי ת"א מסיימת את הרבע הראשון ביתרון 23:10. שתי שלשות של שרון ששון העלו את מכבי ת"א ליתרון 20:35 אחרי פחות מ-5 דקות ברבע השני, וזה היה השלב שבו עופר ברקוביץ' כבר הבין שהוא לא ישיג השנה עוד ניצחון. יניב גרין נתן תרומה נאה בהתקפה ומכבי ת"א סיימה את המחצית ביתרון 33:47 מסל של פארקר עם הבאזר.

טימי באוורס, שנתן העונה כמה משחקים גדולים באולם הביתי של הגבעה וגם מחוצה לו, לא הסתדר מול ההגנה של מכבי ת"א וכשבאוורס בבעיה, כך גם החברים שלו, שראו את מכבי ת"א רק מגדילה את היתרון ברבע השלישי ומסיימת אותו ב-51:70. בסופו של דבר, המשחק הזה הסתיים בעוד תבוסה, כאשר אוהדי הגבעה ניצלו את הרבע האחרון בעיקר כדי להודות לשחקנים שלהם, שבלי שום קשר למשחק הערב, עשו את הבלתי יאמן העונה.

מאמן מכבי ת"א פיני גרשון אמר בסיום לספורט 5: "סיימנו במקום שהיינו צריכים לסיים בו. אני חושב שעשינו את זה בצורה טובה. אני לא בקיא בכל המספרים, אבל מעבר לזה שאנחנו מובילים את הליגה ברוב המספרים, קלענו גם כ-200 נקודות מעל השניה. בשפה של הכדורגל, עשינו את זה בסטייל. בהפסדים שהיו לנו, לא שיחקנו עם השחקנים שהיו צריכים לשחק. בתחילת העונה, היינו מתורגלים עם פחות שחקנים. בסך הכל, צריך לעבור את העונה הזאת בשלום. בשבוע הבא אני מקווה שנעשה את העבודה כמו שצריך, היינו במעמדים האלה יותר מכל אחד אחר".

על הפיינל פור הקרב ובא אמר גרשון: "אנחנו חזקים, חסינים, יודעים בדיוק מה אנחנו צריכים לעשות. עד עכשיו עשינו את זה עם גביע ומקום שני באירופה. אני מקווה שנהיה מספיק טובים כדי לקחת את האליפות, כמו שהיינו בכל השנה. מטרות במכי ת"א זה הדבר החשוב ביותר ואם נצליח בשבוע הבא, עמדנו במטרות".

גרשון התייחס גם להמשך דרכו בכדורסל הישראלי ובכדורסל בכלל ואמר: "אני אוהב את הענף, אני נהנה מדברים קטנים שאני עושה והשחקנים מצליחים ליישם. מאמן זה סוג של אמנות, אני חושב שאני נהנה מהאמנות כי אני יודע לעשות את זה הכי טוב. קודם כל אני הולך לנוח. אני מקווה שהמסיבה שלי תהיה כמה שיותר ארוכה".

הפועל רמת השרון - הפועל ירושלים 97:78

זהו המשחק האחרון של הפועל ירושלים לפני הדבר האמיתי ואין ספק שארז אדלשטיין היה מעדיף לקבל קבוצה שעדיין לא שיחררה את שחקני המפתח שלה. המציאות זימנה לו את רמת השרון במשחקה האחרון בליגת העל, עד שתחזור אליה, אם בכלל.

דריק טרבור ודייויד לוגן כבר נמצאים מזמן בארה"ב, אבל אחד שנשאר כאן, גריידי ריינולדס, דווקא פתח את המשחק בעודף מוטיבציה והוביל את רמת השרון ליתרון 18:20 בסיום הרבע הראשון.

עידו קוז'יקרו העיז יותר וגם פגע יפה מהעונשין וביחד עם מריו אוסטין, הוביל את ירושלים מהפך ברבע השני, אלא שהאחים ברקוביץ', רועי ובעיקר ניב הצעיר, לא ויתרו והחזירו את היתרון למארחים. רביב לימונד, שעושה עבודה טובה בירושלים במחזורים האחרונים, דאג גם שהקבוצה שלו תרד להפסקה ביתרון 41:42.

הרמת שרונים התעייפו מעט ברבע השלישי וזה היה האות של הקבוצה של ארז אדלשטיין לברוח. קוז'יקרו, אוסטין וגם טפירו עשו את זה ועלו ליתרון 55:67 בסיום הרבע השלישי. היתרון רק הלך וגדל ברבע האחרון, שהיה לגמרי חסר משמעות ובסיומו ירושלים ניצחה 78:97.

קלעו לירושלים: עידו קוז'יקרו (10 ריבאונדים) ומאיר טפירו 18 כל אחד, תמאר סליי 13, מריו אוסטין 12, רביב לימונד 9 ו-6 אסיסטים, הוראס ג'נקינס 8, גיא קנטור 7, מתן נאור 5, ארז מרקוביץ' 4, רוג'ר מייסון 3.

קלעו לרמת השרון: יונתן שולדברנד 15, גריידי ריינולדס וניב ברקוביץ' 13 כל אחד, אלעד אליהו ורועי ברקוביץ' 10 כל אחד, אלעד ענבר 5, פטריק אוקאפור ושי קרביוב 4 כל אחד, יוני שיפר וגיל בש 2 כל אחד.

עירוני רמת גן - מכבי ראשל"צ 75:96

זהו משחק הבית האחרון של עירוני ר"ג בקדנציה הנוכחית בליגת העל והקהל שהטריח את עצמו לאולם "זיסמן" קיווה לראות ניצחון על קבוצת פיינל פור לפני החזרה למאבקי הליגה הלאומית.

עירוני ראשל"צ מצידה, הגיעה למשחק האימון האחרון שלה לפני אחד השבועות הגדולים בתודלות המועדון. מורן רוט לקח את זה ברצינות ברבע הראשון והוביל את ראשל"צ ליתרון 16:23. יוני ניר, שמקבל את הקרדיט שלו במחזורים האחרונים, השאיר את רמת גן בתמונה יחד עם ג'ייסון גארדנר בערב לא רע. ראשל"צ שמרה על יתרון מזערי של 42:43 בהפסקה.

גארדנר המשיך את הערב שלו גם ברבע השלישי כשמהצד השני, אור איתן היה רחוק מאוד מהממוצע שלו מעבר לקשת, אבל לא התייאש מהנסיונות. פרנקי קינג הצטרף לבליץ של רמת גן והעלה אותה ליתרון דו ספרתי, 63:74, בסיום הרבע השלישי. כנראה שהפועל ירושלים מעסיקה מאוד את הראשל"צים, כי לא ברור איך הם איפשרו לרמת גן לפתוח את הרבע השני בריצת 5:22, כדי לעלות ל-68:91 ולמעשה להבטיח את הניצחון. ראשל"צ עוד הספיקה לקלוע 7 נקודות בסיום, אבל זה לא ממש הציל את הכבוד וכנראה שדי פגע במורל לקראת המשחק מול הפועל ירושלים, ביום שלישי בפיינל פור.

קלעו לרמת גן: פרנקי קינג 25 (4 מ-5 לשלוש), ג'ייסון גארדנר 22 (6 מ-9 לשלוש), יוני ניר 17 ו-9 ריבאונדים, טונג'י אוואג'ובי 9, איתי לב ואיתי גרינבוים 7 כל אחד, אנדריי זלינבאבא 5, אבי בן שימול 4.

קלעו לראשל"צ: עומר סניד 15, מורן רוט 14, לי מתיוס 10, דודו אסרף 9, מאט מינוף 8, ג'ון גילכריסט 5, אור איתן וראיין סידני 4 כל אחד, אופיר פרחי, טל דן ואייל פישמן 2 כל אחד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אליצור אשקלון - עירוני נהריה 93:77

עוד משחק "אימון" בין קבוצה שמתכוננת לפיינל פור לבין קבוצה שיכלה להיות שם (אשקלון), אם הייתה שומרת על קבצת יותר יציבות לאורך העונה.

אוטיס היל ואלווין יאנג פתחו בסערה והובילו את נהריה ליתרון 19:22 בסיום הרבע הראשון. יהוא אורלנד, שרשם ערב ענק לפני שבוע (7 מ-7 מהשלוש) ניסה להשאיר את אשקלון בתמונה וסימן וי על הנסיון הראשון שלו מעבר לקשת. ג'יימס הד, שקיבל הזדמנות אחרונה לשפר סטטיסטיקה השנה, הוביל את אשקלון למהפך ברבע השני וליתרון 31:34. אוטיס היל ממש לא רצה לרדת להפסקה בפיגור והוביל את נהריה ליתרון 42:47.

ג'ייסון וולס הצטרף לחגיגה של נהריה ברבע השלישי והפער רק הלך וטפח, כשאשקלון רשמה ערב רע מאוד מעבר לקשת וראתה את נהריה בורחת. בסיום הרבע השלישי, היא כבר הובילה 58:73 ולמעשה סגרה עניין. בסופו של דבר, ניצחון 77:93 לעירוני נהריה ,שהחל מיום חמישי בבוקר תעביר את הזמן בצפייה במשחקים של מכבי ת"א בוידיאו.

קלעו לנהריה: אלווין יאנג 28, אוטיס היל 27, ג'ייסון וולס 15, ברק פלג 10, אבי סוכר 6, עמית בן דוד 4, אורי קוקיה ואייל אנגל 2 כל אחד, בנימין בוכניק 1.

קלעו לאשקלון: בריאן טולברט 21, ג'יימס הד 13 ו-11 ריבאונדים, אלווין סנואו וברנדון קורץ 12 כל אחד, יהוא אורלנד 7, שחר כהן 4, משה מזרחי ואחיאד בוקרה 3 כל אחד, עודד שעשוע 2.

בני השרון - הפועל גליל עליון 85:73

בהפועל גליל עליון קיוו שהמחזור הזה יהיה מכריע ושהקבוצה תהיה עדיין בתמונת הפיינל פור. בסופו של דבר, ההזדמנות התפספסה כבר במחזור הקודם והשחקנים של קטש הגיעו להרצליה לדקות פרקט אחרונות לפני הירידה לים. במחצית הראשונה, המוטיבציה של הגליל גברה על זו של המארחים, שירדו להפסקה בפיגור 39:34.

הגליל, בעיקר בזכות יכולת טובה של סשה בראטיץ', שסגור בקבוצה גם לעונה הבאה, שמרה על היתרון שלה עד לסיום וסיימה את העונה בניצחון 73:85 על בני השרון, שם יצטרכו לעשות לא מעט חשבונות בפגרת הקיץ.

קלעו לגליל: סשה בראטיץ' 25, בריאנט סמית 17, יורדן בוזוב 13, אוצ'ה אנסונוו 12, ליאור אליהו 10, ליאור ליפשיץ 5, אבישי גורדון 3.

קלעו לבני השרון: אוגונה אוניקווה 27, גיא פניני 21, נועם מטלון 8, ירון להט 6, יריב רוקני 4, דורי אסף 3, עוסמן סיסה וניצן חנוכי 2 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully