וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדובאסקט: נבחרת סרביה עלתה לגמר

תאודוסיץ' קלע 24 והעלה את סרביה לגמר נגד ארה"ב בזכות 85:90 מותח על אלופת אירופה צרפת. באטום הפגיז 35 למפסידים

שחקני נבחרת סרביה בכדורסל ומאמנם סאשה ג'ורג'ביץ' (מרכז) חוגגים עלייה לגמר המונדובאסקט. רויטרס
ועכשיו ארה"ב. ראדוליצה/רויטרס

רבותיי, הצדיעו להם: נבחרת סרביה עלתה הלילה (בין שישי לשבת) לגמר המונדובאסקט אחרי שגברה על צרפת 85:90 בקרב על הכרטיס השני. אלופת אירופה, שהייתה אחראית על הסנסציה הכי גדולה של הטורניר עד כה כשניצחה את ספרד, הוכיחה שלמרות הפתיחה הגרועה שלה יש לה אופי וגאווה ואחרי מחצית ראשונה נוראית היא חזרה ברבע השלישי וכפתה על הסרבים דקות ארוכות של מתח עד שסוף סוף הם חגגו. מילוש תאודוסיץ' היה מצוין בחצי הראשון והוליך את הסרבים עם 24 נקודות. יוגוסלביה שיחקה בגמר המונדובאסקט שבע פעמים ולאחר מכן, ב-1998 וב-2002, הגיעה לשם הנבחרת הסרבית, אולם תחת השם יוגוסלביה עדיין. כעת, היא יכולה לשוב למעמד לראשונה בשמה החדש. צרפת, שמעולם לא שיחקה בגמר המונדובאסקט, תשחק נגד ליטא על המקום השלישי בטורניר. ניקולא באטום סיפק הצגה ענקית וקלע 35 נקודות עבור צרפת כשהוא מפגיז 8 שלשות מ-12 ניסיונות.

שחקן נבחרת סרביה, מילוש תאודוסיץ', מול שחקן נבחרת צרפת, רודי גובר. AP
בלתי עציר בחצי הראשון. תאודוסיץ'/AP

סרביה פתחה את המשחק עם סל של מילוש תאודוסיץ', וסגרה את הצבע בהגנה, דיאו קלע את חמש הנקודות הראשונות של הצרפתים, ושלשה של ניקולא באטום העלתה אותם ל-9:10. בשלב הזה ההתקפה הצרפתית נתקעה, וסרביה ניצלה ריצת 0:11 כדי לבסס את יתרון של 15:21 בתום הרבע הראשון.

הרבע השני נפתח בשלשה של תאודוסיץ', שהמשיך ביכולת המצוינת ואותת לצרפתים שמחכה להם ערב ארוך. הטריקולור לא מצאו את הסל, סרביה כפתה קצב מהיר, תאודוסיץ' המשיך להניע את חבריו, והיתרון הסרבי תפח ל-15:30. צרפת התאוששה עם מהלך של 0:6, אבל המשיכה לאבד כדורים בהתקפה ולא איימה על הנבחרת של ג'ורג'ביץ'. תאודוסיץ' המשיך לצלוף, והתעלל בצרפתים מחוץ לקשת בדרך ליתרון 32:46 לסרביה במחצית.

תאודוסיץ' קלע 18 נקודות ב-7 מ-8 מהשדה בשני הרבעים הראשונים, סטפן מרקוביץ' הוסיף 9 וסרביה צלפה 5 מ-7 מחוץ לקשת. צרפת איבדה עשרה כדורים, וקיבלה 10 נקודות מניקולא באטום.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן נבחרת צרפת בכדורסל, בוריס דיאו. AP
חיים קשים מול הסרבים. דיאו/AP

הרבע השלישי נפתח, איך לא, בשלשה של תאודוסיץ'. החילופים של צרפת בהגנה, והקצב המהיר שכפתה בהתקפה השאירו אותה בתמונה. באטום קלע, הטריקולור צופפו את הצבע והפרש צומק ל-12. אבל לסרביה היה את קרסטיץ' וראדוליצה, והם סייעו לה לסיים את הרבע השלישי ביתרון 46:61.

הרבע הרביעי נפתח בחמש נקודות רצופות של צרפת, וג'ורג'ביץ' הזעיק פסק זמן כשהיתרון הסרבי ירד ל-10. הצרפתים המשיכו ללחוץ, דיאו קלע שלשה גדולה, פורניה הוסיף עוד אחת משלו, וצרפת פיגרה 65:61 כשהיא משלימה ריצת 4:15. סרביה חזרה מפסק הזמן עם שלשה גדולה של בוגדנוביץ', באטום הפגיז מהצד השני והמשחק הפך אגרסיבי יותר.

שלשות של באטום ודיאו השאירו את צרפת קרובה, ושתי דקות לסיום סרביה הוליכה 74:78. שלשה של הרטל ונקודות שלו מהקו השאירו את החלום הצרפתי בחיים. תאודוסיץ' החטיא ועשה פאול על הרטל, שצימק מהקו ל-84:82 כשנותרו 17.7 שניות לסיום. קאליניץ' לקח את הכדור החוזר, קלע שתיים מהקו וצרפת יצאה להתקפה. הרטל החטיא וסרביה חגגה ניצחון גדול והיסטורי מבחינתה בתוצאה 85:90.

מילוש תאודוסיץ' סיים עם 24 נקודות לסרביה (5 מ-7 לשלוש, 9 מ-12 מהשדה), בוגדן בוגדנוביץ' הוסיף 13, סטפן מרקוביץ', ננאד קרסטיץ' ומירוסלב ראדוליצה סיימו עם 11 נקודות כל אחד. צרפת קיבלה מניקולא באטום משחק ענק של 35 נקודות (8 מ-12 לשלוש), בוריס דיאו הוסיף 13 ופורניה תרם 10.

פורוורד נבחרת צרפת בכדורסל ניקולא באטום. רויטרס
סיפק הצגה ענקית, וסיים עם אכזבה ענקית. באטום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully