וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוראן דראגיץ': "ספרד פייבוריטית לזכות במונדובאסקט"

ההצגה של ארה"ב לא שכנעה את כוכב סלובניה. ששבסקי: "קשה לזכות עם סגל צעיר". וגם: הכבשה השחורה של האמריקאים

גוראן דראגיץ', סלובניה, מול דרק רוז, ארה"ב. AP
עדיין לא השתכנע. דראגיץ' מול רוז/AP

כמו ברבים ממשחקיה, נבחרת ארה"ב התעוררה גם אתמול (שלישי) במחצית השנייה, בדרך לניצחון גדול (76:119) על סלובניה ברבע גמר המונדובאסקט. האמריקאים הוליכו ב-7 הפרש בלבד בירידה להפסקה, אך פתחו מבערים בשני הרבעים הבאים ודרסו במחצית השנייה 34:70, בדרך לניצחון ב-43 הפרש. למרות הניצחון המשכנע, הסלובנים המובסים לא השתכנעו מיכולתה של היריבה.

גוראן דראגיץ', שנעצר על 13 נקודות, בספק באשר לקביעה לפיה ארה"ב היא הנבחרת החזקה ביותר. "על פי מה שאני רואה עד עכשיו, ספרד פייבוריטית לזכות באליפות. אני לא אומר שספרד טובה יותר, אבל המשחק ביניהם יהיה שקול, זה בטוח. מי שתהיה ביום קליעה טוב יותר תנצח, הפערים קטנים מאוד", אמר לתקשורת מיד לאחר המשחק.

מאמן נבחרת ארצות הברית מייק ששבסקי. Ethan Miller, GettyImages
מזהיר מפני שאננות. ששבסקי/GettyImages, Ethan Miller

המאמן יורי זדובץ הצטרף לדראגיץ' ואמר כי "ארצות הברית לא בלתי מנוצחת. אפשר לנצח אותה, אבל לא כפי ששיחקנו הפעם. כשאתה מאבד כל כך הרבה כדורים, אתה מזמין אותם לרוץ עליך, וזה נגמר רע. אפילו את הכדורים האבודים הם לקחו. הם הענישו אותנו על כל טעות".

"בלתי מנוצחים? אנחנו? לא, ממש לא. אפשר לנצח אותנו, ואין בכלל ספק לגבי זה", טען מייק ששבסקי בסיום. "יש לנו נבחרת צעירה, לכן הייתי מרוצה מאוד מהדרך שבה שיחקנו. בדרך כלל קבוצה צעירה מושפעת מאוד מזה שהכדור לא נכנס בהתחלה, אבל במחצית כשאמרתי להם שעליהם להוכיח בגרות, הם עשו את זה בגדול. לא קל לזכות באליפויות כאלה עם סגל כל כך צעיר. זה לקח שלמדנו מאליפות העולם ביפן 2006, אז יוון לימדה אותנו בדרך הקשה איך אמורים לשחק כדורסל בינלאומי. ממש לא יהיה לנו קל".

מסתבר שלששבסקי יש סיבה טובה לחשוש. מלבד היותה נבחרת גבוהה שנשענת על הקו הקדמי, הנחשב לחלק הפגיע יותר של האמריקאים, לליטא יש גם היסטוריה של מותחנים עם ארצות הברית. שתי הנבחרות הפכו לסוג של יריבות מושבעות במילניום הנוכחי, בו נפגשו לא פחות משבע פעמים. רק בפעם אחת ארה"ב ניצחה בפער דו ספרתי, אף שהמאזן נוטה בבירור לטובתה (1:5). לפני עשר שנים ליטא ניצחה באולימפיאדת אתונה, ובניצחונות גברה בהפרשים קטנים בלבד, מלבד המפגש באליפות העולם 2010, שהסתיים בניצחון ב-15 הפרש. בקרב האחרון בין שתי הנבחרות ארה"ב, באולימפיאדת לונדון, ארה"ב התקשתה בדרך לניצחון בחמש הפרש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני ליטא חוגגים. GettyImages
הכבשה השחורה של ארצות הברית. שחקני ליטא חוגגים/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully