וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה - ריאל: מי תשבור את מסורת הלוזריות?

הבלאנקוס רעבים, רודי מחפש נקמה, נבארו מתחמם. כל מה שצריך לדעת לקראת חצי גמר הפיינל פור (ש', 22:00, 5+ לייב)

שחקן ריאל מדריד סרחיו רודריגס זוכה בתואר ה-MVP של היורוליג. GettyImages
ה-MVP צריך להצדיק את התואר. רודריגס/GettyImages

זמן קצר אחרי הקרב הגדול בין מכבי תל אביב לצסק"א, תעלנה לפרקט במילאנו היריבות הנצחיות ברצלונה וריאל מדריד, ל'אל קלאסיקו' לוהט בחצי גמר הפיינל פור. תהיה זו השלישית בסך הכל והשנייה ברציפות ששתי הגדולות של הכדורסל הספרדי נפגשות לקרב ראש בראש בחצי גמר הפיינל פור, ואחרי שבעונה שעברה זה הסתיים עם ניצחון של ריאל מדריד, בארסה מגיעה דרוכה מתמיד.

חואן קרלוס נבארו, בהופעה שמינית ואולי אחרונה בפיינל פור, מריח נקמה. הוא מגיע רעב ובעיקר טרי למשחק, אחרי ששיחק במחזור האחרון בספרד 9 דקות בלבד. אם לשפוט על פי המפגשים בין שתיהן מוקדם יותר העונה, צפוי קרב גדול. הבלאנקוס אמנם ניצחו את שלושת המשחקים הראשונים, אך במפגש האחרון - לפני פחות משבוע - ברצלונה הפגינה עליונות מוחלטת וניצחה 75:86 בליגה. במשחק האחרון ברצלונה תסכלה את רודי פרננדס, הורידה אותו ל-4 נקודות (0 מ-7 מהשדה), 4 איבודים וגרמו לו להרחקה. ילד הפלא אלכס אברינס התפוצץ במשחק הזה עם 20 נקודות, ויקווה להראות קמצוץ מהיכולת הזו גם מחר.

שחקן ריאל מדריד סרחיו רודריגס מול שחקן ברצלונה אנטה טומיץ'. GettyImages
טומיץ' ורודריגס/GettyImages

מה אומרים בברצלונה?

צ'אבי פסקוואל, מאמן ברצלונה: "זה כבוד גדול להגיע שוב לפיינל פור. קשה לדבר על פקטור מסוים שיכריע את המשחק הזה, כשמדובר בשתי קבוצות שמכירות זו את זו כל כך טוב. אם נלך למשחק צמוד, אני משוכנע שהפרטים הקטנים יכריעו את המשחק - הדברים הבסיסיים כמו איבודים, ריבאונדים".

חואן קרלוס נבארו, קפטן וסמל ברצלונה: "סוף סוף הגיע הרגע הזה. המשחק הולך ומתקרב, וכמו תמיד, משמח להיות כאן. אחרי כל כך הרבה פיינל פורים, אני יודע שבשורה התחתונה חייבים לנצח. להיות נוכח כל כך הרבה פעמים באירוע הזה אומר משהו על ההצלחה של הקבוצה בה אני משחק ועל כל השנים שלי במדיה. מי שתהיה חזקה יותר מנטאלית, היא זו שתנצח".

ג'ואי דורסי: "יהיה משחק מותח, ניצחנו את ריאל רק לפני כמה ימים, אבל אמרתי לחברים בחדר ההלבשה שלא משנה מה תהיה התוצאה כאן. הניצחון השבוע בנה לנו את הביטחון, וזה כל מה שאנחנו צריכים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מאמן ברצלונה צ'אבי פסקוואל. GettyImages
צ'אבי פסקוואל/GettyImages

מה אומרים בריאל?

פבלו לאסו, מאמן ריאל: "אי אפשר לשנות עכשיו דברים שעבדנו עליהם במשך כל השנה, אתה חייב לשחק את המשחק הרגיל שלך, ולשחזר את מה שהביא אותך לכאן. הדברים הקטנים יעזרו לנו לנצח את המשחק הזה".

סרחיו יול: "כדי לנצח את ברצלונה נצטרך להיות אנחנו. זה אומר לשחק הגנה חזקה, לשלוט בריבאונד ולהרגיש בנוח לרוץ. לשחק נגד ברצלונה זה תמיד דבר מיוחד, כשזה בפיינל פור היורוליג זה עוד יותר מיוחד".

קפטן ריאל פליפה רייס: "אנחנו שמחים ומלאי מוטיבציה. ברצלונה נמצאת בכושר נפלא, אבל אנחנו לא מפחדים מאף אחד כי גם לנו הייתה עונה נהדרת. אין אף קבוצה פייבוריטית. אין אף קבוצה עדיפה".

רודי פרננדס: "הדבר החשוב ביותר בשבילנו זו ההגנה. תמיד כששמרנו טוב מולם, היינו טובים יותר. בימים האחרונים אנחנו חושבים על הטעויות שעשינו בהפסד לברצלונה לפני שבוע, אבל זה משחק חדש והכל פתוח".

שחקן ריאל מדריד פליפה רייס. GettyImages
פליפה רייס/GettyImages

המספרים לקראת המשחק

* המאזן במפגשי העבר באירופה: 7:12 לברצלונה

* יהיה זה המפגש השלישי בין שתי הקבוצות בחצי גמר הפיינל פור. ב-1996 ברצלונה זכתה והפסידה בגמר לפנאתינייקוס, אשתקד מדריד ניצחה ונוצחה בידי אולימפיאקוס.

* המאזן בין שני המאמנים, פבלו לאסו וצ'אבי פסקוואל: 14:15 לטובת הקטלאני.

* ריאל מדריד מובילה את טבלת הזכיות ביורוליג לאורך השנים, שם שמונה כאלה, אך רק אחת הגיעה ב-30 השנה האחרונות.

* אם ריאל תנצח, היא תעפיל לגמר ה-16 בתולדותיה.

* שלושה שחקנים מהסגל הנוכחי של ריאל שיחקו בפיינל פור ב-2011, בו ריאל הובסה בידי מכבי תל אביב בחצי הגמר. שמונה שחקנים מהסגל הנוכחי שיחקו בפיינל פור אשתקד.

* זו תהיה ההופעה ה-14 של ברצלונה בפיינל פור.

* 5 שחקני ברצלונה זכו בעבר בתואר: חואן קרלוס נבארו, ויקטור סאדה, אראזם לורבק, ג'ואי דורסי וקוסטאס פפניקולאו.

חואן קרלוס נבארו שחקן ברצלונה בלונדון. GettyImages
מחמם את הידית. נבארו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully