וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני פדרמן: "בלאט ראוי להיות מאמן מכבי להרבה שנים"

24.4.2014 / 10:36

חוסר סובלנות היא חלק מתרבות שלנו. אני מבין את הזלזול בדור המשך. לא נעים כששופטים אותך. אמרנו בתחילת העונה שהקבוצה צריכה להגיע רחוק. אחרי העלייה לפיינל פור, דני פדרמן, מבעלי מכבי תל אביב, מספר לוואלה! ספורט על הקשיים לאורך העונה ומתייחס לעתידו של בלאט

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בווידאו: חגיגות העלייה של מכבי תל אביב לפיינל פור

מכבי תל אביב עלתה אמש (רביעי) לפיינל פור אחרי ניצחון גדול על מילאנו במשחק הרביעי בסדרה בתוצאה 66:86. לא מעט חיוכים נראו בקרב השחקנים ואנשי הקבוצה. גם הבעלים דני פדרמן ושי רקנאטי ירדו לחדר ההלבשה להודות לשחקנים על ההישג. לאחר שהצהובים הצליחו להשיג את אחת המטרות אותן סימנו בתחילת העונה, העניק דני פדרמן ראיון לוואלה! ספורט בו מתייחס הבעלים לביקורות על מכבי, לצעדי ההנהלה וגם לשאלת עתידו של דייויד בלאט במועדון.

מכבי תל אביב עלתה לפיינל פור, סיקור מיוחד:

בלאט: ”הישג מדהים למכבי ת”א. עשינו דבר גדול”

בלוג ההצלבה מסכם את הסדרה של מכבי תל אביב

שי האוזמן על הקבוצה שווה יותר מהתקציב או חומר השחקנים שלה

מכבי בפיינל פור: הציונים, רגעי המפתח ומספרי העונה

כמה יעלה לכם לטוס לפיינל פור במילאנו?

הבעלים של מכבי תל אביב דני פדרמן עם ריקי היקמן. ברני ארדוב
"חלק מהביקורת הייתה מוצדקת, אבל המשכנו להאמין ולתת להם זמן". פדרמן/ברני ארדוב

אמרו עליכם הרבה דברים השנה, דיברו על הסקאוטינג, על כך שמכבי קבוצה חסרת אינטליגנציה.

"זה חלק מהעניין, אנחנו רגילים לזה כבר הרבה שנים. גם על קית' לנגפורד, שהוא אחד השחקנים הטובים באירופה, כולם אמרו בחודשיים הראשונים שלו 'מה זה הדבר הזה' והשוו אותו לדייויד אנקראם, וחשבו שהוא לא צריך להיות במכבי. יש כאן נטייה לחוסר סבלנות , אבל זה חלק מהתרבות שלנו, חלק מהמדינה שלנו ואנחנו מבינים את זה ורגילים לזה, לכן לנו יש את הסבלנות וגם לצוות המקצועי יש סבלנות וזה מה שחשוב, וזה מה שאנחנו מנסים במקביל לגרום לשחקנים להבין. שלא תביני לא נכון, חלק מהביקורת הייתה מוצדקת, היו רגעים לא טובים וחלקים בעונה ששיחקנו לא טוב, אבל אנחנו המשכנו להאמין בסגל והמשכנו להאמין בצוות המקצועי. נתנו בהם אמון לאורך כל הדרך, אם תלכי לתחילת העונה אז תראי שפיינל פור היה חלק מהמטרות".

הייתה גם תחילת עונה לא טובה, הפסדים בנס ציונה, בדרבי. חלק מהשחקנים אומרים עכשיו ש"שחטו את מכבי".

"אני זוכר, אי אפשר שלא להבין את זה כי אנחנו הסתכלנו על צוות המאמנים שיש לנו, על הקבוצה והשחקנים - ואמרנו ש'הקבוצה הזאת צריכה להגיע רחוק'. זה לא הסתדר לנו איך שהם הפסידו בנס ציונה ובדרבי, אפשר להפסיד, אבל הצורה שהפסדנו לא הייתה מכובדת, אבל המשכנו להאמין ולתת להם זמן. אני חושב שההישג הכי גדול שלנו העונה זה שלא שחררנו אף שחקן. אם תסתכלי שנה-שנתיים אחורה, כל שנה באמצע העונה אנחנו עושים חילופים, מביאים שחקנים. לגבי ג'ייק כהן, לא היה שחרור בגלל שהוא לא היה טוב, דייויד בלו חזר למכבי ופשוט לא היו לו דקות משחק, זה לא היה כתוצאה מחוסר שביעות אלא רצון לתת לג'ייק כהן לשחק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שחקני מכבי תל אביב ריקי היקמן, טייריס רייס חוגגים. ברני ארדוב
"אני חושב שההישג הכי גדול שלנו העונה זה שלא שחררנו אף שחקן". רייס והיקמן/ברני ארדוב

אמרו לא אחת הנהלה צעירה, חסרת ניסיון. נוטים לזלזל בכם כי אתם צעירים?

"תשמעי, יש פה נעליים מאוד מאוד גדולות. רף הציפיות מאיתנו כדור ההמשך הוא גבוה, לכל הטייטלים שהעניקו לנו 'דור צעיר' או 'דור ההמשך'. הרבה פעמים אני יכול להבין את זה. אני חושב שכחלק מהתרבות שלנו במדינה יש לנו נטייה טיפה לחרוג מהקוויים של הנורמל וההיגיון, נכנה את זה כך, אבל זה בסדר. בואי נגיד שאם היינו עוברים את כל מה שעברנו ובסוף לא היינו מצליחים אז היה לי הרבה יותר קשה להתמודד עם זה. כשאפשר לקטוף פירות אז אפשר ליהנות. ברור שזה לא דבר נעים כששופטים אותך ואתה צריך לנשוך את השפתיים".

נעלבת?

לא, כי אני בעצמי אוהד ואני יכול להבין את התסכול, והרבה פעמים תסכול יוצא בצורה לא הכי מידתית או רציונליות. מדובר פה במשהו שהוא יותר אמוציונלי מאשר רציונלי, אין היגיון כשהאוהדים קבוצה אלא יותר אמוציות, ואני יכול להבין, כי לפעמים אמוציות מתפרצות וזה חלק מהעניין".

הבעלים של מכבי תל אביב שמעון מזרחי. ברני ארדוב
"יש פה נעליים מאוד מאוד גדולות. רף הציפיות מאיתנו כדור ההמשך הוא גבוה". מזרחי/ברני ארדוב

מה קורה עם דייויד בלו. הוא יפרוש בסיום העונה?

"ממה שהוא אומר לנו, הוא לא רוצה לקבל החלטה כרגע ואנחנו מכבדים את זה. אנחנו באמת רוצים שהוא ימשיך ויישאר, ומאוד אוהבים אותו. מאוד שמחנו שהוא חזר. אבל נצטרך להצליח איתו או בלעדיו, המועדון הוא מעל הכל".

שי רקנאטי אמר שהוא מאוד ישמח שטייריס רייס יישאר לעונה נוספת. תממשו עליו את האופציה?

"שי אמר את זה? אז שי יודע. אנחנו מאוד אוהבים את טייריס, מאוד מעריכים אותו, אני באמת באמת חושב שהוא עבר עונה לא קלה בלשון המעטה, אך הראה שיש לו אופי באמת גדול, איפה ששחקנים אחרים היו נשברים טייריס הוכיח שהוא יודע לעמוד במעמדים האלו ובמועדון בסדר גודל כמו מכבי. לטייריס רייס יש חוזה לעונה נוספת, יש לנו אופציה עליו. נחכה לקיץ, צריך סבלנות. אני מבין שכולם רוצים הצהרות, מי יהיה, מי היו".
כשמגיעים להצלחות, באופן טבעי קבוצות אחרות לוטשות עיניים לסגל השחקנים.

נשאלת כאן שאלת ההמשכיות, האם זו קבוצה שתרצה שתהיה לה המשכיות והאם תהיה המשכיות בסגל?

"באמת כרגע הדבר האחרון שאני יכול לחשוב עליו זה מה יהיה או לא בעונה הבאה. בטווח הקצר אני רוצה ליהנות מההישג האדיר הזה והשמחה שהענקנו להרבה מאוד אנשים. יש הרבה אנשים במדינה ששמחים, יש אולי כאלו שלא, אבל אני חש שיש יותר אנשים במדינה ששמחים וזה שווה הכול. זה שווה את הביקורות והכסף. אין מחיר לכיף שהיה אתמול, תנו ליהנות מזה כמה ימים".

דייויד בלו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"נצטרך להצליח איתו או בלעדיו". בלו/ברני ארדוב

שאלת השאלות דני, מה לגבי דייויד בלאט? יש אופציה דו צדדית לעונה הבאה. בלאט ימשיך?

"קודם כל, זה נכון לגביו כמו לכל אחד מהשחקנים שיש לנו אופציה עליהם. נחליט על כך ברגע שנצטרך לממש את האופציה. נקבל החלטה כשיגיע התאריך, אבל אני תמיד אומר - שם כזה או אחר לא מעניין אותי. מעניינות אותי התוצאות. כל מי שמעניק לנו תוצאות חיוביות או ניצחונות - צריך להמשיך".

אז אתה לא מצהיר לכאן או לכאן לגבי בלאט?

"אני יכול להגיד שאין הרבה מאמנים שראויים להיות מאמן מכבי תל אביב, אין ספק שדיוויד יותר מראוי להיות מאמן מכבי תל אביב להרבה מאוד שנים".

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"נקבל החלטה כשיגיע התאריך". בלאט/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully