וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פניני: "אנחנו מפסידים יותר מדי משחקים על פוזשן אחד"

31.3.2014 / 20:30

במכבי ת"א מתקשים לעכל עוד הפסד. בלאט: "הביטחון נפגע". פרנקו: "עשינו עבודה מדהימה". מסתמן: קוז'יקרו שבר שתי צלעות

צילום: אדריאן הרבשטיין

מכבי תל אביב המשיכה את התקופה המסויטת שעוברת עליה ורשמה הערב (שני) הפסד רביעי ברציפות, הפעם 68:66 למכבי חיפה. הצהובים נראו רע למשך מרבית המשחק, הצליחו לחזור מפיגור 12 נקודות, אך שמטו יתרון בן 10 נקודות ברבע האחרון, כשאיבוד מכריע של דווין סמית' חרץ את גורלם. האם היכולת הזאת תספיק במשחק החשוב מול באיירן מינכן ביורוליג ביום חמישי? ספק גדול. הצהובים אף אסרו על שחקנים להתראיין לאחר המשחק, למעט פניני ובלאט שדיברו במסיבת העיתונאים הרשמית.

עידו קוז'יקרו, שקיבל אות הוקרה לפני שריקת הפתיחה על משחקו ה-400 בקריירה, חגג עם הקהל את הניצחון, אך לאחר מכן נסע לבית החולים רמב"ם כדי לאבחן את הפציעה בצלעות. "זה מרגיש כאילו שברתי צלע", אמר לוואלה! ספורט. לאחר שעבר מספר בדיקות החשש התאמת, כאשר מסתמן ששחקן הפנים הוותיק שבר שתי צלעות, ועדיין לא ברור כמה זמן ייעדר מהמגרשים.

שחקני מכבי תל אביב דייויד בלו, גיא פניני. אדריאן הרבשטיין
"אנחנו מפסידים יותר מדי פעמים בגלל פוזשן אחד". פניני ובלו מאוכזבים/אדריאן הרבשטיין

"יש משחקים שהדברים הפשוטים והקטנים קובעים בהם, בהחלט", אמר דייויד בלאט בסיום. "ברוב המשחק אנחנו עשינו את הפעולות הנכונות, עלינו בהפרש של 10 בסוף הרבע השלישי והיינו בשליטה, אבל רבע אחרון מצוין של חיפה והרבה פחות טוב שלנו הכריע. היו דברים בסיסיים - לייאפ, זריקות עונשין - שפגעו בנו קשות. "אני לא יודע אם זה הזמן הכי גרוע למשבר כזה", המשיך בלאט. "הזמן הכי גרוע להיכנס למצב כזה הוא בפלייאוף, הזמן שבו שלוקחים תארים. זה לא טוב אף פעם, אבל זה עוד לא הזמן הכי גרוע. אנחנו במירוץ להגיע להצלבה ביורוליג ולהגיע לפלייאוף בליגה במצב הכי טוב שאפשר. להפסיד זה אף פעם לא טוב, בטח לא ברצף וגם העובדה שאנחנו מפסידים משחקים על נקודה או שתיים זה מאוד קשה, אבל עם כל הכאב לא הלך עדיין שום דבר.

"כשלא הולך אז ברור שהביטחון נפגע, זה טבעי. מה שדרוש זה להפוך את זה ולנצח משחק או שניים, אז אנשים נרגעים. בהחלט התחלנו לא טוב, אבל מצאנו את עצמנו ושיחקנו רבע שני ושלישי בצורה מצוינת, ולפעמים מה שאתה משאיר על הקו ומה שאתה משאיר בנקודות קלות עולים לך, בטח במשחק על נקודה או שתיים. זה כן עניין של לשחרר ולהשתחרר מההרגשה הלא טובה והלא נעימה, ולשחק בצורה יותר חופשית בהתקפה. הגענו לקו היום 30 פעם, זה אומר שעשינו משהו נכון, אבל חייבים לנצל את זה, וזה לא קרה היום".

גיא פניני הוסיף : "לא כיף להפסיד, ובטח במשחק כזה שהיינו בפלוס עשר ברבע רביעי ושוב עשינו פעולות לא נכונות. לא נעים, אבל צריך לצאת מזה, וביום חמישי יש לנו שוב משחק עונה. נוסעים לשם מחר כדי לנצח. צריך לעשות נכון את הדברים שצריך לעשות בסוף. יש משחקים שאתה עושה את זה נכון, נגד ריאל מדריד ואתה מחטיא וזה קורה, ויש משחקים כמו שהיום שעושים כמה פעולות לא נכונות. צריך לעשות את הדברים הנכונים ולאורך זמן דברים טובים יקרו. צריך להיות מרוכזים ויותר מדי משחקים אנחנו מפסידים על פוזשן אחד. אני מאמין שבסוף זה יתיישר וננצח משחקים כאלה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני מכבי חיפה אדריאן הנינג, בריאן רנדל. אדריאן הרבשטיין
מהלך הגנתי גדול. רנדל/אדריאן הרבשטיין

"השחקנים אמרו בסוף הרבע השלישי שמכבי תל אביב מובילה כי אנחנו מוסרים לה את הכדורים", סיפר מאמן מכבי חיפה, דני פרנקו המאושר. "צחקו עליי בחדר ההלבשה כי אמרתי שאי אפשר לנצח משחקים עם 20 איבודי כדור, אבל זו לא שיטה. איבודי כדור היו עקב אכילס שלנו כל העונה, אנחנו רוצים לשפר את זה. אני שמח מאוד שניצחנו, אני מודה על העבודה המדהימה שהעוזר שלי עופר רחימי עשה, בלפרק את מכבי לדקויות. כשהקפדנו על מה שרצינו היינו במשחק, וכשלא מכבי הרגישו מאוד בנוח".

פרנקו הוסיף: "היה לנו רצון קודם כל להכניס את טרנס רודריק לעניינים, לא הבאנו אותו בשביל לשבת על הספסל, אבל יש לנו גארדים טובים, מורן רוט, דגן יבזורי ובן רייס, וכמובן דונטה סמית'. בחוק הרוסי, זה בעיה, זה דופק את הזרים, וגם את הישראלים. היה לנו חשוב להתחיל טוב, אחרי שלא פתחנו טוב את ארבעת המשחקים הטובים, נכנסנו לפיגורים גדולים, וידענו שאם זה יהיה אותו דבר יהיה לנו קשה לחזור. שמח שפתחנו את המשחק טוב, גם אם התעייפנו. מכבי נכנסו עמוק לספסל והביאו הרבה כוחות משם. היה לנו רבע שלישי לא טוב הגנתית, היינו לא מרוכזים, ואני שמח שידענו להישאר עם הראש למעלה ולבוא הרבה יותר חדשים, עשינו 28 נקודות ברבע האחרון, יותר מהחצי הראשון.

פרנקו אף התייחס לסיכויים של חיפה לשחק גם בעונה הבאה ביורוקאפ: "הייתי משלם הרבה כדי להיות באירופה עוד משחק, זה עשה לנו משהו. יש נפילת מתח בסיבוב השלישי כי הוא כאילו לא רלוונטי, אנחנו לא יכולים לתפוס את המקום הראשון, אנחנו משחקים כאילו על כלום. אני לא עושה חשבונות על חצי הגמר, יש טוב באילת או נס ציונה? משחקים משחקים גדולים נגד קבוצות גדולות בשביל לנצח, אבל לא כי יש לך משהו שמחכה מעבר לפינה. יש נפילת מתח מסוימת, אבל אנחנו מספיק מנוסים כדי לדעת להרים את זה, והיום מכבי היא עדיין אחת הקבוצות הטובות באירופה, והם עוד יכולים לעשות פיינל פור. עשינו רבע אחרון גדול ומגיע לנו כל הקרדיט.

לסיום התייחס פרנקו למצבו של עידו קוז'יקרו: "אני מקווה שעידו יחזור. עוד לא נולד השחקן ששבר לעידו משהו, גם אחרי 400 משחקים".

שחקן מכבי חיפה עידו קוז'יקרו עם מאמן מכבי חיפה דני פרנקו. אדריאן הרבשטיין
"עוד לא נמצא השחקן שישבור לו משהו". קוז'יקרו עם פרנקו/אדריאן הרבשטיין

"ההגנה שלנו עשתה את הקאמבק", אמר בסיום בריאן רנדל, שהיה אחראי לאחד המהלכים הקובעים של המשחק, עם חסימה על גיא פניני שהיה חופשי לליי אפ. "קלענו כמה זריקות כדי לשים אותנו במצב כדי לנצח, אבל ניצחנו בהגנה. זכינו בהרבה כדורים ויצאנו למתפרצות, לפני המשחק הזה המשחקים שהגיעו לדקות האחרונות, הפסדנו בהם, וזה לא קרה לנו בתחילת העונה. ברבע השני לא היינו בפוקוס, התחלנו את המשחק טוב, הרגשנו יותר מדי בנוח ברבע השני ולא המשכנו לתקוף, הם חזרו, ושיחקנו רך מדי, הם קבוצה טובה מאוד, אחת הטובות באירופה, הם ידעו לחזור".

רנדל הוסיף: "אנחנו עוד לא בחצי גמר, יש לנו עוד שלושה משחקים, למכבי ולירושלים יש גם, יש לנו סיכוי לעלות מקום או לרדת, להסתכל מעבר למשחק הבא יהיה טעות. אנחנו לא במצב הזה, אנחנו לא במצב שמותר לנו לעשות את זה. נעבור משחק אחרי משחק, ונתקדם בפלייאוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully