וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקולה וויצ'יץ': "ממשחק כזה אפשר רק לעלות"

28.3.2014 / 7:00

במכבי תל אביב ניסו להתעודד אחרי ההפסד הכואב לריאל מדריד. ביקורת על השיפוט, סמית': "ההחטאה בסיום יושבת לי בראש". טיוס ביקש לשדרג את חוזהו עוד העונה ונענה בשלילה, במועדון ינסו להחזיר את ג'רמי פארגו, בלאט מגלה איך לחץ את ידו של מג'רי

ברני ארדוב

1. כעס ואכזבה היו התחושות הבולטות בחדר ההלבשה של מכבי תל אביב אחרי ההפסד הדרמטי 77:76 לריאל מדריד אמש (חמישי). דווקא דיוויד בלאט ניסה לעודד את שחקנים, כשאמר להם: "אני גאה בכם על המלחמה, אבל היו כמה דברים שעלו לנו במשחק ויכולנו לעשות טוב יותר".

אלא שרבים מהשחקנים נותרו מתוסכלים, וכמה מהם אף סירבו להתראיין. "זה משחק שהיה לנו בידיים", הסביר אחד מהם. "זה פשוט הפסד מרגיז שהיה יכול להסתיים אחרת". בסיום המשחק ביקר בלאט בעדינות את השופטים על כך שלא פסקו על כניסה מוקדמת של שחקני ריאל לצבע בהחטאה הגורלית של אלכס טיוס מקו העונשין, וגם השחקנים לא חסכו ביקורת מהשיפוט, ועל פיהם "ריאל קיבלה יותר מדי שריקות".

מכבי תל אביב נכנעה 77:76 לריאל מדריד, ההצלבה בסכנה?

מג’רי הטוניסאי לא לחץ את ידי שחקני מכבי והתעמת עם אוחיון

צסק"א ניצחה את באיירן והבטיחה ביתיות בהצלבה

גיא פניני, שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הניצחון היה להם בידיים. גיא פניני/ברני ארדוב

ניקולה וויצ'יץ' סיכם: "זה לא קל ולא נעים להגיע למצב של נקודה ולהפסיד, אבל הצגנו הרבה אופי, בייחוד לאחר כל מה שחווינו בשבועיים האחרונים. היה לחץ, אבל זה היה משחק טוב. ריאל היא הקבוצה הטובה באירופה והצגנו מאבק ונלחמנו מולם. כולם נלחמו והוציאו את כל האנרגיה, עד הרגע האחרון וכל הכבוד להם. השחקנים יכולים רק לעלות ממשחק כזה".

לגבי המשחק הבא של הצהובים ביורוליג, בחוץ מול באיירן מינכן בשבוע הבא, אמר וויצ'יץ': "אנחנו חייבים לנצח כל משחק, ברור שזה היה קל יותר אם היינו מנצחים מול ריאל. חבל שהנקודה הסופית היתה לטובת ריאל. אך לא נבכה, ננוח יום אחד, נתאמן בשבת ונתרכז לקראת המשחקים הבאים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דווין סמית', שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא לוקח שום דבר כמובן מאליו. דווין סמית'/ברני ארדוב

2. דווין סמית', שקלע בסיום הרבע השלישי שלשה מקצה המגרש ברגע שהוגדר במועדון ככזה ש-"העיר את הקבוצה ואת הקהל", סיים את המשחק מאוכזב אחרי ההחטאה שרשם בדקה האחרונה. "זה יושב לי בראש", הוא הודה. "תכננו מהלך בפסק הזמן, ואני החטאתי. הצלחנו לעשות כמה דברים והורדנו את היתרון שלהם, השלשה שלי העניקה לנו מומנטום ברבע האחרון, אבל בסופו של דבר הם ניצחו".

"אנחנו חייבים להמשיך לעבוד, להציג מאמץ כמו שהצגנו מול ריאל", המשיך סמית'. "התכוננו היטב למשחק הזה והראנו את זה במלחמה, אנחנו בכיוון הנכון. הצלחנו להגיב טוב אחרי שני הפסדים לא קלים שחווינו. נילחם מול באיירן בשבוע הבא". על העובדה שהוא משחק למרות הכאבים בברכו אמר סמית': "בורכתי לשחק במשחק שאני אוהב. אני לא לוקח שום דבר מובן מאליו, כל זמן שיש לי הזדמנות לשחק - אני עושה זאת".

אלכס טיוס התייחס להחטאה הקריטית שלו מהקו, בזריקה שהייתה יכולה לשלוח את המשחק להארכה: "זה מאכזב שלא קלעתי כי היינו קרובים לניצחון. אני חושב ששיחקנו טוב, למרות שהיו דברים שהיינו יכולים לבצע בצורה טובה יותר. הצלחנו לעצור את ריאל מתחת ל- 80 נקודות כי אנחנו יודעים לעשות סקאוטינג טוב ליריבות ויודעים לשים לב לפרטים הקטנים". סמית' מיהר לגונן על חברו: "אף אחד לא יכול להאשים את טיוס על מה שקרה, הוא שיחק טוב. זו לא הסיבה שהפסדנו, עשינו כמה טעויות אחרות במשחק".

שחקן מכבי תל אביב, אלכס טיוס. ברני ארדוב
מחלוקת רפואית, וגם כספית. אלכס טיוס/ברני ארדוב

3. לא מעט מחלוקות בנוגע לפציעתו של טיוס ניטשו בין המתאזרח ובין מכבי תל אביב בשבועות האחרונים. אולם לוואלה! ספורט נודע כי המתח והוויכוחים לא נסבו רק על כשירותו של השחקן, על זמן ההתאוששות הנדרש לו ועל דרך הטיפול האופטימלית בקרסולו הפגוע - אלא גם על נושא מהותי אחר. כסף, ליתר דיוק. לוואלה! ספורט נודע כי לפני כחודש ביקש טיוס, באמצעות סוכנו האמריקאי, לפתוח את חוזהו מול מכבי ולפתוח במשא ומתן מחודש על שכרו לעונה הנוכחית, במטרה לשדרג את משכורתו ובנוסף לפתוח במגעים על חוזהו בעונה הבאה.

טיוס, שמחזיק בחוזה לשנתיים, ישתכר כ-300 אלף דולר העונה, ובעונה הבאה הוא צפוי להרוויח כ- 350 אלף דולר. אלא שמתברר שהיכולת הטובה שהציג גרמה לו ולסוכנו להיות משוכנעים שהוא ראוי לסכום גבוה יותר, ובמכבי תל אביב לא אהבו את הבקשה וסירבו בתוקף. "כפי שאנחנו לא חותכים לחצי חוזה של שחקן לא מצליח במהלך העונה, כך אנחנו גם לא נוהגים במקרה ההפוך", הבהירו לטיוס.

כפי שפורסם בוואלה! ספורט, שיאה המביך של המחלוקת בין המועדון לטיוס נרשם לפני כחודש, לקראת המשחק הקודם מול הפועל ירושלים, כאשר טיוס סירב להפצרות של וויצ'יץ' ושמעון מזרחי לעלות לפרקט. במכבי, כזכור, מאוד לא אהבו את חוסר רצונו של טיוס לשחק למרות שבדיקת MRI שעבר יום קודם לכן הראתה שהוא כשיר.

גם ההיסטוריה הרחוקה יותר של טיוס עם קבוצתו רחוקה מלזרום על מי מנוחות. לפני שתי עונות מכבי תל אביב הציעה לו שכר של כ-130 אלף דולר, וביקשה ש"ימצא לעצמו דירה", בתחילת העונה הנוכחית רצו במועדון להשאילו לקבוצה אחרת, ובקבוצה סיפרו שלאחר הגעתו של אנדריאה ז'יז'יץ' טיוס הגיע לאימון "עצבני מאוד".

שחקן צסק"א מוסקבה ג'רמי פארגו. Evgeny Maloletka, GettyImages
יחכו לסיום העונה. ג'רמי פארגו/GettyImages, Evgeny Maloletka

4. במכבי תל אביב ממשיכים בהכנות לעונה הבאה, וכפי שפורסם בוואלה! ספורט, ג'רמי פארגו נמצא בראש מעייניה של סגנית האלופה. בקבוצה רוצים להחזיר את הגארד האמריקאי, ויחכו לסיום העונה כדי לראות את ההתפתחויות עימו בצסק"א מוסקבה. עם או בלי קשר, פארגו ערך לפני כחודש גיחה קצרה לארץ.

שחקן נוסף ש-"תמיד נמצא על הכוונת", כדברי גורמים במועדון, הוא ריצ'רד הנדריקס. מה שברור הוא שג'ו אינגלס, אשר ממשיך לאכזב את אנשי מכבי תל אביב, לא ימשיך. לעומת זאת, במכבי מרוצים מאוד מתפקודו של גיא פניני – על הפרקט ומחוצה לו, ויעשו מאמצים רבים להאריך את חוזהו. גזרת הישראלים במכבי עומדת להתעבות, כשבן רייס מועמד להצטרף.

דיוויד בלאט, מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
רואה בספורט גשר בין מדינות. דיוויד בלאט/ברני ארדוב

5. להפסד אמש הצטרפה גם תקרית פוליטית, כשסלאח מג'רי הטוניסאי סירב ללחוץ את ידיהם של שחקני מכבי תל אביב בתחילת המשחק, וברבע הראשון הוא אף התעמת עם יוגב אוחיון. ניקולה וויצ'יץ' סיפק הסתייגות דיפלומטית כשנשאל על כך והשיב: "לא ראיתי את זה, ואני לא מתייחסים לטיפוסים שעושים דברים כאלו".

אך עם זאת, מג'ארי דווקא לחץ ידיים בחמימות לבלאט. המאמן הסביר לאחר מכן: "ניגשתי אליו בכוונה, כי רציתי ללחוץ לו את היד, ועשיתי את זה. היה לי מקרה דומה לפני כמה שנים כשהייתי עם נבחרת רוסיה באולימפיאדת בייג'ינג ושיחקנו נגד נבחרת איראן. היה שם שחקן של 2.18 מ' שהגיע גם ל-NBA, דיברנו אחרי המשחק, התחבקנו והצטלמנו. עד היום אני תוהה אם הוא ידע שאני ישראלי, אני מניח שכן. חבר שלי שעבד השנה באיראן סיפר לי שהתמונה הזו נמצאת באיגוד הכדורסל האיראני. גם במשחק הערב רציתי ללכת בכוונה ול ריאל בכוונה לבחור הזהף כי עבורי הספורט מהווה גשר בין אלה שמסכימים ובין אלה שלא, ובין מדינות ובין בני אדם. והוא היה איתי בסדר גמור איתי".

שחקן ריאל מדריד בכדורסל, סלאח מג'רי. ברני ארדוב
לחץ יד רק לבלאט. סלאח עם בלאט/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully