וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלו: "יהיה קרב פיזי". היקמן: "באים לנצח"

27.3.2014 / 10:47

מכבי תל אביב המוכה מצפה לקרב קשה מול ריאל מדריד (21:00, חי בוואלה!), וויצ'יץ' מחמיא לדווין סמית' הפצוע, ריאל מגיעה עם מוטיבציה משלה

1. לאחר שמכבי תל אביב הובסה ביום ראשון בליגה מול הפועל ירושלים, ביקש המאמן דייויד בלאט מהשחקנים פיצוי על התבוסה המשפילה – בשאיפה שריאל מדריד תספק את הפיצוי הזה. הבעיה היא שריאל היא הקבוצה הכי מרשימה ביורוליג העונה, ולא תיכנע בקלות הערב ביד אליהו (21:00, שידור חי בוואלה! ובאפליקציות).

במכבי תל אביב העדיפו השבוע לשמור על שקט לקראת המשחק הערב, כשאתמול באימון נראו השחקנים דרוכים, ולמרות תחרות קליעה קלילה שערכו שחקנים ביניהם, הלחץ הורגש היטב. לנוכח היריבה הקשוחה שמחכה להם, השחקנים התבקשו "להיות אגרסיביים, להילחם, לקפוץ לכל ריבאונד, להוציא לפועל נכון את התוכניות".

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט עם עוזריו גיא גודס, אלון שטיין. קובי אליהו
כאב ראש גדול לקראת המפגש. מכבי/קובי אליהו

דייויד בלו אמר לקראת המשחק: "מצפה לנו משחק מאוד פיזי. ריאל היא קבוצה עוצמתית שיש לה שחקנים גדולים וחזקים - והדרך היחידה לנצח קבוצה כזו היא להילחם. איך מתאוששים מההפסדים? כולם באים בראש נקי למשחק, ואנחנו מוכנים ומצפים לאתגר ולניצחון". בלו הוסיף ש"כל משחק הוא קריטי עבור מכבי, מאז שאני כאן אף פעם לא היה לנו שבוע קל".

על המשחק מול הפועל ירושלים הוסיף בלו כי "באופן אישי לא חשבתי על המשחק ביום החופשה שאחרי המשחק. לפעמים כספורטאים צריך שיהיה לנו זיכרון קצר ולהמשיך הלאה".

גם ריקי היקמן נשמע דרוך לקראת ההתמודדות מול ריאל: "מצפה לנו משחק גדול, משחק קשה, אך אנחנו באים כדי לנצח. אנחנו רוצים להעפיל לפיינל-8 ומודעים לכך שמצפה לנו אחד המבחנים והאתגרים הגדולים ביותר שהיו לנו העונה, אבל אנחנו מוכנים פיזית ומנטלית למשחק, וניתן את הכל. יש לנו אופי, וזה מה שנצטרך בכדי לנצח את ריאל".

שחקן מכבי תל אביב גיא פניני באימון. קובי אליהו
הרגע הנכון להתאושש. פניני/קובי אליהו

מחמאות לסמית'

2. מי שסובל לאחרונה מנסיגה ביכולת הוא דווין סמית', שמשחקן משמעותי המלהטט בממוצעים דו ספרתיים, ירד סמית' משמעותית ביכולת ההתקפית. קרוב לוודאי שהירידה ביכולתו של סמית נגרמה בעקבות הפציעה הממושכת בברכו. בסיום העונה השחקן צפוי לעבור ניתוח שיקל על הכאבים. "דווין מושך פציעה שיהיה אפשר לפתור רק בסיום העונה, והוא נותן לנו כל מה שהוא מסוגל", אמר אתמול דייויד בלאט. " זה הזמן שחבר'ה אחרים צריכים לבוא ולתרום. אנחנו לא קבוצה של שחקן אחד".

המנהל ניקולה וויצ'יץ' מחמיא למוסר העבודה של סמית'. "מה שדווין עושה השנה כדי לשחק זה מופלא. קשה לשמור על כושר תמידי עם כל מה שהוא עובר העונה. יש לו פציעה בברך שמטרידה אותו. הוא מאוד רוצה לשחק, הוא עובר טיפולים כמו הוצאת מים מהברך, מקבל זריקות, הוא עושה הכל כדי להיות איתנו ולשחק איתנו", אמר וויצי'ץ.

שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס מול רודי פרננדס. GettyImages
אפילו ההפרש חשוב להם. מדריד/GettyImages

מדריד לא מרחמת

3. ובינתיים, בריאל: בשיחה עם וואלה! ספורט, פרשן "מארקה" סרחיו גארסיה רונראס, המכסה את ריאל מדריד, מנתח את המשחק הערב: "ריאל מדריד מגיעה במומנטום חיובי, אחרי שרשמה העונה רצף ניצחונות מדהים, אחד הטובים בתולדותיה. היא הפסידה רק פעמיים ביורוליג: מול צסק"א ומול באיירן מינכן. לאחרונה לקבוצה של פאבלו לאסו יש מספר בעיות פיזיות אצל שחקני מפתח כמו פליפה רייס ורודי פרננדס, כמו כן ג'ייסי קארול פצוע.

"מי שהחליף את קארול היה ג'ונתן באריירו הצעיר, שעשה טובה מהמצופה. הייתה שמועה שהקבוצה תצרף את ג'ימי בארטון מווירטוס, אבל זה לא קרה. יחד עם ההיעדרות של דונטה דרייפר, זה הגדיל את העומס על ה"סרחיוס", יול ורודריגס, וגם על רודי.

"ריאל הולכת להתמודד מול מכבי שכרגע היא קבוצה פצועה. אני עוקב אחר הכדורסל באירופה 30 שנה, ולא האמנתי שמכבי תספוג הפסד כזה להפועל ירושלים. ריאל מדריד מודעת להפסד הזה שמכבי ספגה, ואולי אף תגדיל את הפגיעה של מכבי. השחקנים של דייויד בלאט ישחקו באחד המשחקים הכי לחוצים, מול האוהדים שלהם. לריאל יש עדיפות בצבע אבל אף אחד בריאל לא חושב שהמשחק הולך להיות קל, וכולם מודעים כמה המשחק חשוב עבור מכבי.

"בנוסף, לאור השוויון במאזן הפנימי מול צסק"א בקרב על המקום הראשון בבית, ריאל יודעת שמה שיכריע יהיה הפרש סלים, כך שתרצה לנצח בהפרש גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully