וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן חלוץ הציב אולטימטום, קובלסקי מועמד להחליפו

יו"ר האיגוד דורש תוך עשרה ימים להחליף את מנכ"ל האיגוד ולאשר רפורמה תקנונית מקיפה. מאמן העבר מועמד מוביל להחליפו: "זה מחמיא לי מאוד"

אילן קובלסקי מאמן כדורסל. ברני ארדוב
גישושים ראשונים החלו. אילן קובלסקי/ברני ארדוב

כשברקע האפשרות שדני חלוץ יעזוב את תפקידו כיושב ראש איגוד הכדורסל, נציגי המרכזים באיגוד הכדורסל כבר מתחילים לחפש מחליף במקרה שאכן התפטרותו של חלוץ תצא לדרך. אחד המועמדים המובילים לתפקיד הוא מאמן הכדורסל בעבר אילן קובלסקי, כשגישושים ראשונים לכיוונו כבר נעשו. מועמד נוסף לתפקיד הוא צביקה שרף, מאמן מכבי ראשון לציון, שלא נחשב למקובל על ידי רבים מחברי הנהלת איגוד הכדורסל.

ומה הסטטוס של חלוץ נכון לעכשיו? יושב ראש האיגוד הציב אולטימטום של עשרה ימים להחלפתו של מנכ"ל האיגוד, יעקב בן שושן. אם ההנהלה לא תאמץ את בקשתו, חלוץ צפוי להגיש את התפטרותו. כפי הנראה חברי הנהלת האיגוד יקשו על חלוץ לבצע את המהלך לפיטוריו של בן שושן. חלוץ מצידו טוען כי במצב הנוכחי אין לו כל סמכויות והוא נושא רק באחריות, ועל כן אין כל טעם בהמשך דרכו בתפקיד.

עוד דורש חלוץ רפורמה תקנונית מקיפה שתרחיב באופן ניכר את סמכויותיו. בשלב הזה המרכזים נערכים לזעזוע נוסף ובוחנים אלטרנטיבות למחליפו של חלוץ. סיעת מכבי מנסה לקדם את מועמדותו של קובלסקי.

דן חלוץ, יו"ר איגוד הכדורסל. יוסי ציפקיס
"לא הזמן הנכון להתפטרות". חלוץ/יוסי ציפקיס

קובלסקי אמר הבוקר לוואלה! ספורט: "מאוד מחמיא לי שמסתובבות שמועות כאלה. פרשתי מאימון בשנת 2005 אחרי 30 שנות אימון, ואני נמצא היום באקדמיה במרכז הבינתחומי, שזה מקום טוב. הכדורסל יקר לי מאוד, גדלתי בתוך הכדורסל. המערכת הזו חייבת היום למצוא פיתרון לבעייתיות הפרסונלית שקיימת בתוכה. הכדורסל הישראלי סובל מכל התהפוכות שנעשות בשלוש השנים האחרונות כששלושה יושבי ראש התחלפו. הנושא הזה יקר לי ואכפת לי ממנו. אני בא מהתחום האקדמי והניהולי, אני בתפקידים בכירים מאוד בכדורסל האירופי וסגן נשיא אס"א ישראל. אני חושב שאנשים צריכים להתיישב ולהחליט מה הם רוצים".

לשאלה האם דיברו איתו בנושא אמר קובלסקי: "מסתובבות שמועות, אבל אם התקשרתם אליי, אז כנראה שיש פה יותר משמועות. אני לא מחפש עבודה, אני נמצא במרכז הבינתחומי בתפקיד בכיר מאוד, זה מקום טוב מאוד. אם אני יכול לתרום כמו שאני תורם במקומות אחרים, בשמחה הייתי רוצה לתרום. אני חבר הנהלת איגוד הכדורסל כבר שמונה שנים. בתקופה מסוימת הייתי יושב ראש ועדה מקצועית, חבר בוועדות כאלה ואחרות ואם אנשים חושבים שאני יכול לתרום יותר, אז בשמחה".

לבסוף הוסיף על האפשרות שחלוץ יתפטר מתפקידו: "אני לא חושב שהתפטרות עכשיו זה פיתרון, התפטרות מתפקיד ממלכתי כמו יושב ראש איגוד הכדורסל לקראת המשימות של נבחרות ישראל, נבחרות נוער, נשים ובוגרים, ובמיוחד שאיגוד הכדורסל מארח ב-2015 אליפות עולם (3 על 3 לנוער, א.ש). אני לא חושב שזה זמן מתאים להתפטרויות בנושא הזה".

קובלסקי, 64, אינו מאמן פעיל בשנים האחרונות וכיום משמש כרכז הספורט במרכז הבינתחומי בהרצליה ומשמש כחבר הנהלת איגוד הכדורסל מטעם אס"א. קבוצתו האחרונה בליגת העל לגברים הייתה הפועל חולון בעונת 2000/200 אותה הוביל למקום ה-14.

מלבד חולון, הדריך קובלסקי בליגת העל את רמת השרון, הפועל גבעתיים וגבעת שמואל. אחד ההישגים המשמעותיים שלו בליגת העל לנשים הייתה הזכייה באליפות ובגביע המדינה עם אליצור חולון בעונת 1997/8, ושנה לאחר מכן הוא מונה למאמן אליצור רמלה, אך זכור בזכות התפטרותו בשידור חי בעקבות חילוקי הדעות עם ראש העירייה יואל לביא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חיים אוחיון בעלי גלבוע/גליל. ברני ארדוב
"העולם הולך לקדימה והכדורסל נתקע מאחור". אוחיון/ברני ארדוב

חיים אוחיון אמר בנוגע למצב באיגוד הכדורסל: "המצב הנוכחי הוא בלתי אפשרי. אם חלוץ לא מסוגל לתפקד כיושב ראש האיגוד, אף אחד לא יוכל לתפקד בתפקיד הזה. העסקנים הפכו לחזקים יותר באיגוד הכדורסל. במצב הנוכחי אם לא יאמצו רפורמות, לא תהיה שום אפשרות לקדם את האיגוד. כל מחליף אחר לא ישנה את המצב. העולם הולך לקדימה והכדורסל נתקע מאחור. אני מקווה שחברי הנהלת האיגוד יתעשתו ויעזרו לחלוץ לבצע את השינויים הפרסונליים והרפורמות שדרש". על בן שושן אמר אוחיון: "הוא כיהן כמנכ"ל תחת שלושה יו"רים שונים. כולם התחלפו והוא נשאר. לא ייתכן שהעובדים חזקים יותר מהאיגוד עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully