וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: הפועל ירושלים הפסידה לניז'ני נובגורוד 88:72 והודחה

דווקא אחרי ההצגה מול מכבי ת”א, הובסה הפועל ירושלים 88:72 על ידי ניז’ני נובגורוד והודחה מהיורוקאפ ברבע הגמר. הניצחון המינימלי במשחק הראשון לא הספיק לגרינברג, וכעת לאדומים נותרה רק הליגה. 15 לקיצ'ן, 13 לאליהו, רק 4 להלפרין

שחקני הפועל ירושלים דרווין קיצ'ן (ימין) רונלד דופרי (שמאל. קובי אליהו
לא נראו כמו הקבוצה שגברה על מכבי לפני שלושה ימים. קיצ'ן ודופרי/קובי אליהו

דווקא לאחר שהשיגה את אחד הניצחונות הגדולים בתולדותיה כשהביסה את מכבי תל אביב בהיכל נוקיה ב-28 הפרש, סיימה הערב (רביעי) הפועל ירושלים את דרכה ביורוקאפ. כזכור, ירושלים הגיעה למשחק הגומלין ברבע הגמר עם יתרון 3 נקודות על ניז'ני נובגורוד, אך לא היתה יכולה למפגן השלשות הנהדר של הרוסים, בעיקר לא כשהיא קולעת שלשה אחת בלבד, הובסה 88:72 ותיאלץ להסתפק בקרב על האליפות המקומית מול הצהובים של דיוויד בלאט.

הקבוצה של גרינברג דווקא המשיכה את המומנטום שלה מהמשחק מול מכבי תל אביב ונראתה נהדר בפתיחה, כשליאור אליהו, שלא ממש הופיע למשחק הראשון ברבע הגמר העלה את האדומים ליתרון 7. אלא שאז נעלמה ירושלים לחלוטין, וריצת 4:20 של הרוסים ברבע השני הטיסה אותם ל-11 הפרש. מאותו רגע נאלצו האדומים לרדוף אחרי המארחים, שנהנו ממטווח שלשות של טיילור רוצ'סטי ודימיטרי חבוסטוב, וברבע הרביעי כבר הגיע יתרון הרוסים ל-17. לצערו של גרינברג, ג'וש דאנקן ויותם הלפרין לא ממש הופיעו גם לרבע האחרון, ומנגד, דווקא דיז'ון תומפסון, אקס הפועל ירושלים היה זה שלקח את האחריות והדיח את קבוצתו לשעבר.

הכדורסלן האמריקאי טיילור רוצ'סטי. Nikos Paraschos, GettyImages
משחק גדול שלו הוביל את הרוסים לחצי הגמר. רוצ'סטי/GettyImages, Nikos Paraschos

רבע 1

פתיחת המשחק הזה הייתה שייכת לליאור אליהו שקלע תשע דקות בשלוש הדקות הראשונות והעלה את ירושלים ליתרון מהיר של 2:9. אנטונוב וברזץ' האיום החזירו את הרוסים למשחק עם ארבע נקודות רצופות, אבל דרווין קיצ'ן ורונלד דופרי דאגו לשמור את ירושלים ביתרון 12:19 כשנותרו שתי דקות לסיום הרבע. נקודות עונשין של ג'וש דאנקן קבעו 15:21 לירושלים בסוף הרבע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פורוורד הפועל ירושלים רונלד דופרי (ימין) מול שחקן ניז'ני נובגורוד דיז'ון תומפסון (שמאל). קובי אליהו
דווקא הוא הדיח אותה. תומפסון גובר על דופרי והאקסית/קובי אליהו

רבע 2

פתיחת הרבע השני הייתה שייכת לרוסים שקלעו שתי שלשות מהירות וסל נוסף של אנטונוב המצוין מחק את היתרון של ירושלים וקבע שוויון 25, שלוש דקות מפתיחת הרבע. ירושלים פשוט נעלמה לחלוטין, איבדה שוב ושוב, ומנגד ראתה את הרוסים דוהרים ל-0:15 עם שלשות של רוצ'סטי וקורובקוב ועולה ליתרון 27:38. ירושלים התעוררה, חזרה להכניס כדורים פנימה, ונקודות של אליהו יחד עם סל ועבירה על פרחוסקי סייעו לקבוצתו של גרינברג לצמק ל-40:37 בלבד במחצית.

שחקן ניז'ני נובגורוד פימוז ברזץ'. קובי אליהו
שוב היה בלתי ניתן לעצירה בצבע. ברז'ץ/קובי אליהו

רבע 3

תומפסון פתח את הרבע השלישי עם שלשה, פרחוסקי וקיצ'ן השיבו עם נקודות חשובות בצבע, אך ירושלים המשיכה להתקשות עם ברז'ץ שהעלה ל-41:47. חבוסטוב תפר שלשה עם סיום שעון 24 השניות, דופרי הצליח לשמור את האדומים בטווח נגיעה אבל ההגנה של ירושלים המשיכה להיות רכה מאוד וחבוסטוב העניש בעוד שלשה. ירושלים החטיאה ארבע זריקות עונשין רצופות, אנטונוב נעץ שלשה עם תום הרבע השלישי, וירושלים נפלה לפיגור 63:50 לפני הרבע האחרון.

שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו מול שחקן ניז'ני נובגורוד פרימוז ברזץ'. קובי אליהו
היה נפלא בפתיחה, אך אז הוא נעלם. אליהו מול הגבוהים של ניז'ני/קובי אליהו

רבע 4

קורובקוב מצא את עצמו פנוי לחלוטין לדאנק בפתיחת הרבע המכריע, תומפסון המשיך את המומנטום של המארחים והיתרון טיפס עד 17 הפרש. קיצ'ן ופרחוסקי לא ויתרו, והצליחו לצמק ל-72:61, אך דיז'ון תומפסון לקח על עצמו את האחריות בהתקפה של המארחים, עשה את העבודה מהקו לקבע 66:80. נגמר? דופרי ודאנקן הורידו ל-10 בלבד, אך רוצ'סטי - שוב רוצ'סטי - קבר ג'אמפ גדול, דקה לסיום ושמר את היתרון הדו ספרתי בידי קבוצתו. ירושלים איבדה את הראש ואת הכדור, תומפסון העניש במתפרצת, וניז'ני חגגה ניצחון 72:88 ועלתה לחצי הגמר.

פורוורד הפועל ירושלים ליאור אליהו (ימין) מול שחקן ניז'ני נובגורוד דימיטרי קבוסטוב (שמאל). קובי אליהו
מכה כואבת לעונה. אליהו מול חבוסטוב/קובי אליהו

סטטיסטיקה

קלעו לניז'ני נובגורוד: טיילור רוצ'סטי 18 (7 מ-13 מהשדה) ו-6 אסיסטים, סמן אנטונוב 17 ו-7 ריבאונדים, דיז'ון תומפסון (13 ריבאונדים) ודימיטרי חבוסטוב (3 מ-3 לשלוש) 15 נקודות כל אחד, פרימוז ברזץ' 10 (5 מ-5 מהשדה), פאבל קרובוקוב 6, ייבגני באבורין 3, ולאדימיר אילייב ופטר גובאנוב 2 כל אחד.

קלעו להפועל ירושלים: דרווין קיצ'ן 15 (7 מ-8 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, ליאור אליהו 13 (6 מ-11 מהשדה), ארטיום פרחוסקי 12, רונלד דופרי 11 (3 מ-10 מהשדה), ברייסי רייט 9, ג'וש דאנקן 8, יותם הלפרין 4 ו-4 אסיסטים, רפי מנקו ותום מעין שיחקו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully