וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: הפועל ירושלים ניצחה את ניז'ני נובגורוד 78:81

האדומים של בראד גרינברג התקשו מאוד מול ברזץ' ותומפסון, אך משחק טוב של פרחוסקי, רבע אחרון נפלא של דאנקן ושלשת ניצחון של יותם הלפרין סידרה להם יתרון לקראת הגומלין ברוסיה בשבוע הבא. האם זה יספיק?

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

קשה, קשה מאוד יהיה להפועל ירושלים בגומלין של רבע גמר היורוקאפ שיתקיים בשבוע הבא. האדומים של בראד גרינברג אמנם השיגו הערב (רביעי) ניצחון 78:81 על ניז'ני נובגורוד מול קהל משולהב באולם במלחה, אך לא בטוח בכלל שזה יספיק מול יריבה רוסית חזקה במיוחד, ועוד בחוץ. ירושלים, שנעזרה במשחק מצויין של ארטיום פרחוסקי (18 נקודות, 8 ריבאונדים ו-5 חסימות) והתעוררות מאוחרת של ג'וש דאנקן, התקשתה מאוד להתמודד מול פרימוז ברזץ' הנהדר (21 נקודות ו-8 ריבאונדים), ואם היא לא תגיע עם תוכנית מוצלחת לגומלין, חצי הגמר יילך ויתרחק. מי שכמעט בוודאות תחכה למנצחת בין ירושלים וניז'ני בשלב הבא היא ולנסיה, שדרסה הערב ללא רחמים את אלבה ברלין 54:86 במסגרת המשחק הראשון בין השתיים.

האוהדים באדום סיפקו תפאורה נפלאה למעמד כשהפעילו לחץ אדיר על האורחים מהרגע הראשון, מה שסייע לפרחוסקי להוביל את הקבוצה מהבירה ליתרון בפתיחה, אך הרוסים הקשיחו מאוד את ההגנה שלהם, המטירו עוד ועוד שלשות בדרך ליתרון 4 במחצית. ירושלים סבלה מאוד מערב חלש של ג'וש דאנקן וליאור אליהו, והצליחה להחזיק מעמד עם נקודות של קיצ'ן, כל זאת עד להתעוררות של דאנקן ברבע האחרון: הפורוורד הנהדר הופיע בדיוק ברגע האמת עם שתי שלשות גדולות, ושלשה גדולה לא פחות של הלפרין קבעה כי ירושלים תגיע לגומלין עם שלוש נקודות במזוודה.

שחקן הפועל ירושלים יותם הלפרין חוגג. קובי אליהו
ווינר שוט. הלפרין/קובי אליהו

רבע 1

ארטיום פרחוסקי פתח את המשחק עם שתי חסימות גדולות בהגנה, הוסיף גם דאנק עצום והטיס את הפועל ירושלים ליתרון 0:6. ברזץ' החל לעשות צרות בצבע של ירושלים וקלע את כל שבע הנקודות הראשונות של האורחים, אך הלפרין ענה עם חמש רצופות משלו. חדירה טובה של תומפסון ושלשות של רוצ'סטי ופאנין קבעו שוויון, ושלשה נוספת של דיז'ון תומפסון השלימה את המהפך, לפני שפרחוסקי צימק על הבאזר, 21:22 לניז'ני בסיום הרבע הראשון.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחקן ניז'ני נובגורוד פימוז ברזץ'. קובי אליהו
הופעה גדולה שלו לא הספיקה להם. ברזץ'/קובי אליהו

הקצב המהיר נמשך כשקיצ'ן הפך במו ידיו והחזיר את היתרון לאדומים, אך הרוסים המשיכו לזרוק מחוץ לקשת ופגעו עם שלשה של פאנין. דופרי המשיך את נדנדת היתרון, אך עבירה בלתי ספורטיבית טיפשית של רייט על קורובקוב קבעה 30:33 לאורחים. רייט כיפר מהצד השני עם סל ועבירה, אך הרוסים המשיכו לחפש את הזריקה מבחוץ ועם שלשה של חוסטוב ירדו ביתרון 36:40 אל המחצית.

פורוורד הפועל ירושלים רונלד דופרי (ימין) מול שחקן ניז'ני נובגורוד דיז'ון תומפסון (שמאל). קובי אליהו
עשה צרות לאקסית. דופרי מול תומפסון/קובי אליהו

רבע 3

ברזץ' המשיך לעשות ככל העולה על רוחו בהתקפה, כשירושלים פשוט לא מצליחה לעצור אותו, וניז'ני כבר הוליכה 42:48, אך סל ועבירה של דופרי יחד עם עבירה טכנית כנגד הרוסים סייעו לירושלים לעלות ל-50:51. תומפסון לא התחשב באקסית ולקח את ההתקפה על הגב, רייט שוב לא מצא שלשה, אך נקודות של דאנקן הביאו את ירושלים ביתרון 56:57 אל הרבע האחרון והמכריע.

שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו מול שחקן ניז'ני נובגורוד פרימוז ברזץ'. קובי אליהו
לא ממש הופיע היום למשחק. אליהו/קובי אליהו

רבע 4

ניז'ני פשוט לא איפשרה לגבוהים של ירושלים לחדור, ונהנתה גם משלשה של רוצ'סטי כדי לעלות ל-62:67, אך פרחוסקי לא ויתר, ושוב מצא סל ועבירה עם דאנק נהדר כדי לצמק. באבורין הפגיז לשלוש, אך דאנקן סוף סוף נכנס לעניינים ועם שתי שלשות ענקיות וחטיפה צימק ל-2 בלבד. קיצ'ן הצליח להשוות בתוך הדקה האחרונה, תומפסון החטיא את הניסיון שלו להכריע את המשחק, ואת הכדור האחרון לקח יותם הלפרין, הקפיץ את השומר שלו וקבר שלשה על הבאזר כדי לקבוע 78:81 להפועל ירושלים בסיום.

פורוורד הפועל ירושלים ג'וש דאנקן. קובי אליהו
לא יהיה פשוט ברוסיה, אבל יש מקדמה, גם בזכותו. דאנקן/קובי אליהו

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: ארטיום פרחוסקי 18 (8 מ-10 מהשדה), 8 ריבאונדים ו-5 חסימות, יותם הלפרין 17 (3 מ-4 לשלוש) ו-7 אסיסטים, דרווין קיצ'ן 16, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, רונלד דופרי וג'וש דאנקן 12 נקודות כל אחד, יניב גרין 4, ברייסי רייט 2 (1 מ-7 מהשדה), ליאור אליהו (5 ריבאונדים) ומייק ברוסביץ' שיחקו ולא קלעו.

קלעו לניז'ני נובגורוד: פרימוז ברזץ' ודיז'ון תומפסון 21 נקודות ו-8 ריבאונדים כל אחד, טיילור רוצ'סטי 13 (3 מ-8 לשלוש) ו-6 אסיסטים, ואדים פאנין (7 ריבאונדים) וייבגני באבורין 6 נקודות כל אחד, דימיטרי חוסטוב 5, פאבל קורובקוב 4, ולאדימיר איבלב 2.

מאמן הפועל ירושלים בראד גרינברג. קובי אליהו
יכול לנשום סוף סוף. גרינברג/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully