וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: הפועל ירושלים ניצחה את אולם ועלתה לרבע הגמר

הפועל ירושלים כיפרה על ההפסד ב-2 לאולם עם 65:81 מצוין על הגרמנים בדרך לרבע הגמר היורוקאפ - לראשונה מאז 2009/10. ברייסי רייט היה ענק (21 נקודות), ערב מוצלח גם לדופרי (14) וקיצ’ן (12, 7 ריב’ ו-8 אס’). היריבה הבאה של האדומים: ניז’ני נובגורוד הרוסית

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

העונה הנהדרת שעוברת על הפועל ירושלים הגיעה הערב (רביעי) לנקודת ציון משמעותית, כשהקבוצה הבטיחה את מקומה בין שמונה האחרונות ביורוקאפ. ירושלים התגברה על הפסד 89:87 במשחק הראשון מול אולם בגרמנית בשמינית הגמר כשהביסה אותה 65:81 במלחה, והבטיחה לעצמה מפגש לא פשוט מול ניז'ני נובגורד הרוסית. האדומים נעזרו במשחק נפלא של ברייסי רייט, שצלף 21 נקודות, ואם הוא יהיה ביכולת שכזו גם במשחק הראשון ברבע הגמר שייערך במלחה, ביום רביעי הבא, בירושלים יכולים לחלום גם על מקומות רחוקים יותר. אגב, אם תצליח הקבוצה של בראד גרינברג להתגבר גם על היריבה הרוסית, היא תפגוש בחצי הגמר את המנצחת בין ולנסיה לאלבה ברלין - בהחלט לא פשוט.

ירושלים תפסה פיקוד על המשחק כבר מהרגע הראשון, כשיכולת טובה של יותם הלפרין וברייסי רייט הטיסו אותה ל-20 הפרש כבר ברבע השני. אלא שבדיוק כמו במשחק הראשון, גם הפעם האדומים לא הצליחו לשבור את יריבתם, שחזרה ברבע השלישי וכבר צימקה ל-7 בלבד. אלא שברבע האחרון שוב לקח רייט את העניינים לידיים, ועם שש נקודות רצופות בשלב מכריע של המשחק, הטיס את הקבוצה של בראד גרינברג לרבע הגמר.

הכירו את ניז'ני נובגורד, יריבתה של ירושלים ברבע הגמר

ברייסי רייט: "אם נשחק ככה, אין סיבה שלא נגיע לגמר"

שחקני הפועל ירושלים דרווין קיצ'ן, ג'וש דאנקן, ברייסי רייט. יוסי ציפקיס
עשו את העבודה, ובגדול. רייט, קיצ'ן ודאנקן/יוסי ציפקיס

רבע 1

ארטיום פרחוסקי ויותם הלפרין הריצו את האדומים ליתרון מהיר, כשמנגד היריבה הגרמנית לא הצליחה למצוא אפילו נקודה במשך 3:40 דקות. דווקא אז ירד הלפרין לספסל בגלל שחטף מכה בשריר, אדם הס תפר שתי שלשות גדולות, ת'ייס וקלייבורן סייעו עם שני דאנקים יפהפיים שהורידו את הפיגור של האורחים ל-2 בלבד. דופרי נכנס ורשם חדירה נפלאה בצירוף עבירה, וג'אמפ מוצלח של ברייסי רייט לפני הבאזר הוריד את ירושלים ביתרון 16:21 בסיום הרבע הראשון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שחקן הפועל ירושלים יותם הלפרין. יוסי ציפקיס
נפצע, אז חזר ובגדול. הלפרין/יוסי ציפקיס

רבע 2

רייט ודאנקן פתחו א הרבע השני עם שתי שלשות והיתרון של האדומים עלה ל-22:28. שווטהלם עוד מצא שלשה, אך מאותו רגע טסה ירושלים ל-0:13 כשקיצ'ן ורייט מקפיצים את האוהדים במלחה בדרך ל-22:42. קלייבורן והווארד עוד הצליחו להעיר מעט את האורחים, ועם 2:9 צימקו ל-13 הפרש. הלפרין שבר מעט את הבצורת ההתקפית של ירושלים, שירדה אל חדרי ההלבשה ביתרון מבטיח של 32:46.

שחקן הפועל ירושלים ברייסי רייט. יוסי ציפקיס
צליפות חשובות מחוץ לקשת. רייט/יוסי ציפקיס

רבע 3

אליהו סוף סוף מצא נקודות, אך הגמרנים רצו ל-1:9 משלשה של גונת'ר ונקודות של הווארד, שצימקו ל-49:41 בלבד. סדרה של שריקות מוזרות נגד הקבוצה של גרינברג איימה להחזיר את אולם לעניינים, אך שתי שלשות חשובות של דופרי ורייט החזירו את היתרון הדו ספרתי של ירושלים, 43:55. לונג הפגיז שלשה ונאנקיביל הוריד את אולם בפיגור 59:50 בלבד, לפני הרבע המכריע.

שחקן הפועל ירושלים רונאלד דופרי. יוסי ציפקיס
נוסעים לרוסיה. דופרי/יוסי ציפקיס

רבע 4

האורחים המשיכו לנגוס בהפרש, וכבר הורידו ל-7 בלבד, אך דאנקן השיג נקודות קשות בצבע. אולם המשיכה לחפש את החזרה שלה מחוץ לקשת אך לא פגעה, ומנגד שלשה ענקית של רייט, שש דקות לסיום קבעה 54:68. רייט הוסיף גם שלוש קליעות עונשין מוצלחות אחרי עבירה טיפשית של האורחים, והלפרין עם חדירה טובה העלה את היתרון ל-17. קיצ'ן ודאנקן המשיכו לשפר את הסטטיסטיקה, וירושלים סגרה את המשחק עם 65:81, בדרך למפגש מסקרן מול ניז'ני נובגורד הרוסית.

שחקן הפועל ירושלים ג'וש דאנקן. יוסי ציפקיס
התעורר בדיוק כשהיה צריך אותו. דאנקן/יוסי ציפקיס

סטטיסטיקה

קלעו להפעול ירושלים: ברייסי רייט 21 (3 מ-6 משלוש), רונלד דופרי 14, דרווין קיצ'ן 12, 8 אסיסטים ו-7 ריבאונדים, יותם הלפרין 10 (0 מ-4 לשלוש), ג'וש דאנקן 9 ו-6 ריבאונדים, ארטיום פרחוסקי 8 ו-6 ריבאונדים, ליאור אליהו 7 (3 מ-9 מהשדה).

קלעו לאולם: מאט הווארד 15, פר גונת'ר 8, דניאל ת'ייס, אדם הס, קמרון לונג (2 מ-9 מהשדה), טרנט פלייסטד וקיטון ננקיביל 6 נקודות כל אחד, וויל קלייברון 5, פיליפ שווטהלם 3, איאן האמר ואדגר סוסה (1 מ-7 מהשדה) 2 נקודות כל אחד.

אוהדי הפועל ירושלים. יוסי ציפקיס
חגיגה ביציעים. אוהדי ירושלים/יוסי ציפקיס
  • עוד באותו נושא:
  • אולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully